|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF miskolci szervezetének közleménye
"Pécs után Miskolcon is
megnyitotta területi irodáját az MDF 1989. szeptember 1-én. Az iroda
öt megye - Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves, Nógrád, Szabolcs-Szatmár,
Hajdú-Bihar - MDF szervezeteinek munkáját segíti."
BBC, Panoráma:
Viták az MSZMP refórmer vezetői között
"Csak lassanként derül ki, hogy mi is történt a KB-ülésen - annyi
azonban világos, hogy ezúttal Pozsgaynak nem sikerült győztesen
kikerülnie. A Központi Bizottság legtöbb tagja szerint túlzásba
viszi a reformokat.
Nyers Rezső, az MSZMP elnöke ugyancsak felszólalt a mai
nyilvános gyűlésen, rámutatván: a reformerek a párton belül még
mindíg kisebbségben vannak -, viszont a szélesebb néprétegek
támogatását élvezik."
|
|
|
|
|
|
|
Belga tévé - hirdetés
|
Baracs Dénes, az MTI tudósítója jelenti:
Brüsszel, 1989. szeptember 4. hétfő (MTI-TUD) - A belga RTBF állami televízió hírműsora elött, mint furcsa elektronikus jelenségek, a Perrier ásványvíz butéliái tűntek elő. Ezzel a szellemes reklámklippel új korszak kezdődött a belga televíziózás történetében: az RTBF története során először sugárzott kereskedelmi hirdetéseket, pontot téve egy hosszú nemzeti vita végére - vagy éppenséggel új polémiákat indítva el.
Mint Európa legtöbb állami televíziója, az RTBF a múltban kizárta a hirdetést, s miközben a szomszéd országokban sorra feloldották a tilalmat, a belgák ragaszkodtak ahhoz, hogy a kereskedelmi szempontokat ki kell rekeszteni a köznek szóló adásokból. Ugyanakkor a Luxembourgban bejegyzett RTL francia televízió már régóta, az újonnan alapított VTM flamand televízió néhány hónapja, kereskedelmi vállalkozásként, a hirdetésekre alapozta működését. Miután időközben az Európai Közösség bizottsága, és az Európa Tanács is kidolgozta a hirdetést lehetővé tevő televíziós chartákat, az RTBF is a reklám bevezetése mellett döntött - ez azonban mind az RTL, mind a nyomtatott sajtó részéről élénk tiltakozást váltott ki. Ezért tavasszal tárgyalások kezdődtek a három érintett fél, továbbá a francia nyelvterületen minden kulturális kérdésben illetékes szerv, a francia közösség között. Ennek eredményeként az RTL és az RTBF közös hirdetési ügynökséget hozott létre, megosztozva a hirdetési piacon - ugyanakkor az RTBF olyan szabályozást fogadott el, amely a teljes bevétel negyedére korlátozta a hirdetési jövedelmet. Hogy a nyomtatott sajtót ne érintse hátrányosan az RTBF által ,,elszívott,, hirdetési beruházás, az RTL és az RTBF közös vállalkozása jövedelmének egy adott hányadát az írott sajtónak adja át. A francia közösség a maga részéről szigorú erkölcsi kódexet szabott az RTBF számára - ez keményebb megszorításokat tartalmaz, mint az európai tévécharták. Így például a reklámklipek nem szakíthatják meg a játékfilmeket, tévéjátékokat, a hiradót (de szórakoztató műsorokat már igen), s nem hirdethetnek többek között dohányárut, szeszesitalt, gyógyszert, s több más cikket sem. ( folyt. köv.)
1989. szeptember 3., vasárnap 20:13
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kívánok! Szerettem volna beszélni Szép úrral, már többszörösen, és nem tudtam vele beszélni. Szeretném, ha a délutáni órákban, ha lehetséges, öt óra után a 07151-83-61-5 számot felhívná, volna egy-két javaslatom a műsorával kapcsolatban. Ennyit szerettem volna mondani, és nagyon szeretném, hogyha sikerülne, vagy én megpróbálom továbbra is. üdvözlöm önöket, minden jót!"
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|