|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az FSZDL tiltakozása
"A Független Szakszervezetek
Demokratikus Ligája nem fogadja el egyetlen párt jogát se arra, hogy
szervezetei munkahelyeken működhessenek. Az MSZMP KB szeptember
elsejei állásfoglalását felelőtlennek, s az ország gazdaságának
jövője szempontjából tragikusnak tartjuk."
BBC, A világ minden tájáról:
Egy lelkész a menekültkérdésről
"... el vagyok ragadtatva, hogy a keletnémet
menekültekkel milyen szolgálatkészen és segítőkészen működnek a
magyarországi szervezetek. Meghat az, hogy rövid négy hónap alatt
megszervezték teljes ellátásukat. Ingyen konyha van, sátrak
érkeztek, majd megnyitották az exkluzív csillebérci úttörőtábort. A
jövő héten nyitják meg a zánkai úttörőtábort. Tehát itt 5-6 ezer
emberről olyan első osztályúan gondoskodtak, hogy az igazán megható.
Ebbe az örömbe azonban az az üröm vegyül, hogy ugyanakkor 2 év
alatt a magyar hatóságok nem voltak képesek saját népünkről ennek
megfelelően gondoskodni. Az én irodámba, a Thököly uti irodámba
naponta jönnek olyan erdélyi magyarok, akiket nem tudunk hova tenni."
|
|
|
|
|
|
|
Lemaradások a szovjet áruszállításban (2. rész)
|
- A terven felüli aktívumhoz a túlzott magyar export mellett egyes szocialista országok múlt évinél is mérsékeltebb szállítási készsége is hozzájárult. Milyen árucikkekről van szó? - Az igazsághoz tartozik - mondotta a miniszterhelyettes -, hogy a kínálati listákon szereplő áruknál általában nincs gond a szállítási készséggel. Ezeknél megfelelő ütemben exportálnának a partnerek, de a hazai vállalatoknak gyakran másra, például korszerű berendezésekre, fejlett technológiákra, szolgáltatásokra lenne szükségük. Az importliberalizálás is érzékeltette hatását. A gazdálkodók inkább tőkés piacokról importáltak bizonyos árucikkeket, s így a magyar igény hiánya miatt is csökkent a szocialista import. Előfordult nem egyszer az is, hogy átmeneti pénzszűke következtében a hazai gazdálkodók kérték a szocialista partnert az átütemezésre, a későbbi szállításra. Mindezen túl valóban előfordulnak szállítási késedelmek olyan cikkeknél is, amelyekre nagy szüksége lenne a magyar iparnak, a lakosságnak. A Szovjetunióból például a már említett vegyipari benzinen és villamosenergián kívül az év eddigi részében kevesebb jött a szerződésekben vállalt mennyiségnél szénből, kohókokszból, ipari fából, cellulózból és személygépkocsiból. A szén-, a kohókoksz-szállítási lemaradás - információim szerint - nem okozott komolyabb feszültséget, az ipari fánál, cellulóznál más a helyzet. De ez már évről évre ismétlődő gond. A személygépkocsira várakozókkal is nehéz elfogadtatni a késedelmet. Az ipari termeléshez nélkülözhetetlen anyagokat, árucikkeket ilyenkor soron kívül, tőkés viszonylatból kell beszerezni, pótolni. A minisztérium rendszerint azonnali tárgyalásokat kezdeményez a lemaradások felszámolására. Állíthatom - mondotta Apró Piroska -, az idei lemaradások mögött nem politikai megfontolás, hanem esetenként a valóságos termelési, szállítási gond, a belső szükségletek előbbre sorolása található. A tárgyalások során minden esetben konstruktív hozzáállással találkozunk a pótlásra, a probléma rendezésére - hangsúlyozta a miniszterhelyettes. (MTI)
1989. szeptember 2., szombat 10:24
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|