|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az FSZDL tiltakozása
"A Független Szakszervezetek
Demokratikus Ligája nem fogadja el egyetlen párt jogát se arra, hogy
szervezetei munkahelyeken működhessenek. Az MSZMP KB szeptember
elsejei állásfoglalását felelőtlennek, s az ország gazdaságának
jövője szempontjából tragikusnak tartjuk."
BBC, A világ minden tájáról:
Egy lelkész a menekültkérdésről
"... el vagyok ragadtatva, hogy a keletnémet
menekültekkel milyen szolgálatkészen és segítőkészen működnek a
magyarországi szervezetek. Meghat az, hogy rövid négy hónap alatt
megszervezték teljes ellátásukat. Ingyen konyha van, sátrak
érkeztek, majd megnyitották az exkluzív csillebérci úttörőtábort. A
jövő héten nyitják meg a zánkai úttörőtábort. Tehát itt 5-6 ezer
emberről olyan első osztályúan gondoskodtak, hogy az igazán megható.
Ebbe az örömbe azonban az az üröm vegyül, hogy ugyanakkor 2 év
alatt a magyar hatóságok nem voltak képesek saját népünkről ennek
megfelelően gondoskodni. Az én irodámba, a Thököly uti irodámba
naponta jönnek olyan erdélyi magyarok, akiket nem tudunk hova tenni."
|
|
|
|
|
|
|
Rabló-pandúr a Ginzán
|
Trom András, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1989. szeptember 2. szombat (MTI-TUD) - Élelmességi versenyt folytatnak Tokióban a közlekedésrendészet tilosban parkoló kocsikra vadászó, rettegett kékruhás angyalai és az autótulajdonosok. A pálmát a Ginzán, Tokió Váci utcájában dolgozók viszik el, ők legújabban megfigyelőket fogadtak fel, akik, mihelyt megjelennek a mini Suzukikkal a rendőrnők, rádiótelefonon, vagy Walki-Talkival azonnal értesítik az autótulajdonosokat, hogy veszélyben a kocsijuk.
Negyedórányi türelmi idő után a bűbájos, ám kérlelhetetlen közlekedésrendészek mozgósítják az erre szakosodott ,,autósintéreket,, , akik öt perc alatt a helyszínre érkeznek és darus kocsival a rendőrségi parkolókba szállítják az autókat. A kiváltás ára nem kevesebb, mint 100, visszaesők esetén 150 dollár. Az autósok azonban sakk-matt helyzetben vannak, ugyanis Tokióban 3 millió kocsi fut naponta, ugyanakkor csak 600 ezer parkoló van. Így a belvárosban, ahol a közlekedésrendészet megerősített szolgálattal szedi a vámot a tilosban parkolóktól, a környéken dolgozóknak még az is megéri, hogy akár 100 ezer jent - több, mint 700 dollárt - fizessenek havonta a riasztóbrigád tagjainak. Nem egy kocsimentő alkalmazott több tucat slusszkulccsal is fel van szerelve, hogy szükség esetén maga vigye arrébb megbízójának autóját, vagy legalább mímelje, hogy csak éppen megállt, és indulni készül. A rabló-pandúr játéknak ez a távol-keleti változata ugyan nem oldja meg Tokió közlekedési gondjait, de legalább néhányan jól megélnek belőle. +++
1989. szeptember 2., szombat 07:35
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|