|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az FSZDL tiltakozása
"A Független Szakszervezetek
Demokratikus Ligája nem fogadja el egyetlen párt jogát se arra, hogy
szervezetei munkahelyeken működhessenek. Az MSZMP KB szeptember
elsejei állásfoglalását felelőtlennek, s az ország gazdaságának
jövője szempontjából tragikusnak tartjuk."
BBC, A világ minden tájáról:
Egy lelkész a menekültkérdésről
"... el vagyok ragadtatva, hogy a keletnémet
menekültekkel milyen szolgálatkészen és segítőkészen működnek a
magyarországi szervezetek. Meghat az, hogy rövid négy hónap alatt
megszervezték teljes ellátásukat. Ingyen konyha van, sátrak
érkeztek, majd megnyitották az exkluzív csillebérci úttörőtábort. A
jövő héten nyitják meg a zánkai úttörőtábort. Tehát itt 5-6 ezer
emberről olyan első osztályúan gondoskodtak, hogy az igazán megható.
Ebbe az örömbe azonban az az üröm vegyül, hogy ugyanakkor 2 év
alatt a magyar hatóságok nem voltak képesek saját népünkről ennek
megfelelően gondoskodni. Az én irodámba, a Thököly uti irodámba
naponta jönnek olyan erdélyi magyarok, akiket nem tudunk hova tenni."
|
|
|
|
|
|
|
- Beszélgetés Cseke Lászlóval - 7. folyt.
|
Rendkívül gusztusos, tiszta a laktanya, hosszú folyosókon és udvaron keresztül eljutottunk egy alezredes szobájához, aki szintén nagyon kedvesen fogadott bennünket, és azt ajánlotta, hogy ne itt csináljunk interjut, hanem menjünk le a helyszínre, a drót mellé. És egyébként is tudta a kérésünket, hogy a rádiónk amerikai vezetősége, miután értesült arról, hogy az Egyesült Államok elnöke George Bush már Budapesten kapott egy drótdrabkát ajándékba. - Ő Németh Miklóstól kapta. - Igen. Ő felkeltette az érdeklődésünket, hogy a vasfüggöny egy darabkáját, melynek a lebontását és reszelését és rozsdásítását és pusztítását ez a rádió, ez az intézmény több mint három évtizeden át sürgette. Az alezredessel folytatott beszélgetés nagyon kellemes és informatív volt. Akkor behívott egy századost, aki kivitt bennünket az utcára és mondta, hogy kövessük azt a terepjárót, amibe ő beleül. A terepjárót egy kiskatona vezette, mellette a százados, mi a pesti taxival mentünk utána. Első rangú betonúton mentünk, majd közvetlen Körmend térségében letértünk földútra. Őrtorony -, tehát az ismert kép. Ott aztán kért bennünket, hogy szálljunk át a taxiból a terepjáróba, mert még mennünk kell egy olyan határszakaszon, ahol nem volt út, csak nyomsáv. Ott, ahol tulajdonképpen szerelik, bontják, vágják a drótot. - Kiderült egyáltalán, hogy ez a lebontási munka milyen stádiumban van? Mekkora hányadot bontottak le? - Hogyne. Interjút csináltam természetesen. A magyar-osztrák határ 260 kilométer terjedelmében, ott a helyszínen az őrnagy, aki nyilatkozott és később a százados csak a saját területükön tudták mondani. A lényeg az - a számok feleslegesek - két döbbenetes számadatot jegyeztem meg. Megkérdeztem, hogy súlyban mennyi az a drót amit már leszedtek. Súlyt nem mondott az őrnagy, de mondott egy még elképzelhetőbb adatot: 30-40 vagon. - Kb.300-400 tonna lehet. (folyt.)
1989. augusztus 17., csütörtök
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|