|
|
|
|
NDK - négyütemű Trabant
|
Berlin, 1989. augusztus 30. szerda (MTI) - A zwickaui autógyárban 1990. májusában megkezdik a ,,Trabant 1,1 ,, négyütemű motorral szerelt Trabantok sorozatgyártását. Az új ,,Trabi,, erőforrása egy 1050 köbcentiméter lökettérfogatú négyütemű motor, amelyet egy Karl-Marx-stadti üzem gyárt a nyugatnémet Volkswagen Művek licence alapján.
Az NDK a motorral együtt az üzemanyagellátó berendezés és a kipufogó-rendszer gyártási engedélyét is megvette. A motor automata szivatóval rendelkezik, és teljesen szinkronizált négyfokozatú nyomatékváltón keresztül hajtja a mellső tengelyen lévő kerekeket. Teljesítménye a korábbi 26 lóerőről 40-re nőtt. Ezáltal lényegesen javul a kocsi gyorsulása, míg a végsebesség 125 km/óra lesz. A tesztjárművek átlagos fogyasztása száz kilométeren 6 liter volt. Már az idén mintegy 1000 darab négyütemű ,,Trabi,, hagyta illetve hagyja el a Karl-Marx-Stadt megyében lévő gyárat. A jármű fődarabjainak élettartama a gyár szerint 150 ezer kilométerre emelkedik. Míg a Trabant P 601-es modell limuzinjának alapára 11 315 márka jelenleg, addig a négyütemű motorral szerelt ,,Trabant 1,1,, alapmodelljének ára 19 865 márka. Ez az alapkivitel már radiálgumikat, füthető hátsó ablakot, és fejtámlákat is magában foglal. +++
1989. augusztus 30., szerda 17:31
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (08.30-09.18) - A paktum
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"A Nemzeti Kerekasztal politikai egyeztető bizottságának ülésén Kósáné Kovács Magda nyilatkozatot olvasott fel. Ennek lényege az volt, hogy a SZOT elnöksége a tárgyaló küldöttségek részvételét felfüggeszti. Ezt követően sor került a körülmények mérlegelése után a küldöttség meghatalmazásának végleges visszavonására. Ezzel a SZOT a tárgyalásokon való részvételét befejezte. Somogyvári István bejelenti: az MSZMP szükségesnek tartja, - hogy még ebben az évben, de mindenképpen az országgyűlési választások előtt - a köztársasági elnöki funkció létrehozását. Antall József szerint az államfői, illetve köztársasági elnöki intézmény bevezetését az 1946. évi első törvénycikkben foglaltaknak megfelelően kell eszközölni."
Lovas Zoltán:
Jöttem láttam győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak
"Magamban levontam az egész ügy tanulságát: még egyszer olyan eseménysort nem indítok el, aminek nem látom a végét... átléptem azt a küszöböt, amit egy pártsemleges újságíró nem léphetett volna át.... a változás hamarosan teljesen új pályára állított."
SZER-hallgató telefonja:
"(ZENEÉRTŐ) "Jó estét kívánok! A legutóbbi Zene - Szó adásában Hajnal László Gábor foglalkozott a halálbüntetés kérdésével eltörölni vagy megtartani Magyarországon? Azt állította, hogy ő nem foglal ebben állást, holott van határozott álláspontja Azt hiszem, aki végighallgatta eszmefuttatásait, az könnyen rájöhetett, hogy ő a halálbüntetés pártolója, de ez mellékes. Csak hát nem szeretem az ilyen átlátszó trükköket. Na most, egy kitétele volt, ami miatt,.ami ellen tiltakoznom kell. Éspedig az, hogy úgynevezett humanisták azzal érvelnek a halálbüntetés ellen...hát bocsánatot kérek, én nem tartom magamat úgynevezett humanistának, hanem valódi humanistának, s én határozottan a halálbüntetés ellen vagyok, mert az én nevemben az állam ne gyilkoljon, ne öljön meg senkit."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|