|
|
|
|
A Mahart készül a Duna-Majna-Rajna csatorna megnyitására (1. rész)
|
1989. augusztus 17., csütörtök - A Mahart annak tudatában készül az 1992-ben megnyíló Duna-Majna-Rajna csatorna adta lehetőségek kihasználására, hogy a közvetlen vízi összeköttetés hozzájárulhat az egységes nyugat-európai piaccal való kapcsolataink fejlődéséhez. A csatorna megnyitásával természetszerűen felértékelődik a vízi szállítás szerepe, hiszen a magyar cégek közvetlenül kapcsolódhatnak majd a nyugat-európai víziút-rendszerhez, a nagy tengeri kikötőkhöz s számos, eddig nehezen megközelíthető ipartelephez.
A Mahart együttműködési megállapodást kötött két NSZK-beli céggel a würzburgi Gebrüder Va:th-tel, valamint a kelheimi Transport-und Kontrollbüro (TKB) GmbH-val. A megállapodás alapján a csatorna üzembe helyezése előtti időszakban közösen vállalnak kombinált fuvarozást, mégpedig úgy, hogy a Mahart Kelheimig hajón, ezután a TKB - melynek közúti fuvareszközei, raktárai vannak - Nürnbergig közúton, onnan pedig a Va:th megint csak hajón viszi tovább az árut. A csatorna megnyitását követően mindhárom cég vállalja, hogy társai részére ügynöki tevékenységet lát el, továbbá együttműködnek a hajószemélyzet s a járművek ügyeinek intézésében, a forgalom megszervezésében, lebonyolításában. Az ugyancsak nyugatnémet Preimesser speditőr céggel vegyesvállalatot alapított a Mahart. A 20 millió forint értékű alaptőkét 50-50 százalékban adta a két cég. A Ferroport néven működő vegyesvállalat hamarosan raktárház építését kezdi meg a csepeli kikötőben, s ezzel lehetővé válik, hogy a kényes vas- és acélárukat az időjárástól függetlenül hajóra rakhassák és vízen továbbíthassák. Hollandiában az amszterdami tengeri kikötő közelében hozott létre vegyesvállalatot a Mahart NEPA-Shipping néven, 52 százalékos holland és 48 százalékos magyar tőkerészesedéssel. Ez a vegyesvállalat egyebek között ügynöki tevékenységet lát el, s árut szerez nyugat-európai piacokon a Mahart tengeri flottájára. A Mahart gondja azonban, hogy nincs elegendő információja a magyar fuvaroztatók távlati elképzeléseiről. Több céget is megkeresett, de egyelőre úgy tűnik, hogy a külkereskedelmi cégeknek nincs hosszú távú, akár csak 1992-ig szóló tervük. A vállalatok ma még nem tudják előre jelezni forgalmukat a csatorna megnyitását követő időszakra, és így felmérni sem lehet a különböző közlekedési ágak között várható verseny alakulását. (folyt.köv.)
1989. augusztus 16., szerda 21:26
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|