|
|
|
|
Forma-1-es világbajnoki pontokért a Hungaroringen (1. rész)
|
1989. augusztus 13. vasárnap (MTI) - Gerhard Berger vasárnap néhány perccel 10 óra előtt az eget kémlelte, s ujjával figyelmeztetőleg a Hungaroring fölött gyülekező felhőkre mutatott. Az osztrák pilótán kivül bizonyára még több tizezren voltak kiváncsiak az időjárás alakulására azok közül is, akik a hétvégi kikapcsolódásuk csucspontjaként a IV. Magyar Nagydij Forma-1-es autós gyorsasági futam megtekintését választották. Az érdeklődőknek bizony nem volt könnyü eldönteniük, milyen ruhát válasszanak erre a napra, hiszen fülledt meleg volt, s ugyanakkor arra is számitani lehetett, hogy bármelyik percben elered az eső. A borongós idő ellenére már a kora reggeli órákban tizezrek indultak utnak a világbajnoki versenynek otthont adó Hungaroring felé, hogy - elkerülve a várható zsufoltságot - időben, lehetőleg még a délelőtti bemelegitő edzés előtt kiérjenek a pályára, s elfoglalhassák helyüket a tribünökön vagy a füves domboldalon. Attól függően, hogy mennyit szántak az egésznapos müsorra, azaz milyen jegyet váltottak. (A korábbi évekhez hasonlóan ezuttal is voltak élelmes sportrajongók, ők a betonkeritésen kivül a fák erős ágain rendezkedtek be...) A 10 órakor kezdődött félórás bemelegitő edzést már mintegy 60 ezren kisérték figyelemmel, de minden irányból folyamatosan, tömött sorokban érkeztek az ujabb és ujabb érdeklődők, igy a nézőszám percről-percre jelentősen emelkedett. A szektorokra pillantva feltünt, hogy rengeteg zászló, transzparens köszönti a Ferrari-csapatot, s annak is második számu pilótáját, Bergert. Ezek is alátámasztották azokat a hireket, miszerint az országhatárokon tulról a legtöbben Ausztriából és Olaszországból érkeztek a világbajnokság idei tizedik erőpróbájára. Ami pedig az edzéseredményeket illeti: amint az várható volt, egyik versenyző sem hajtotta meg ugy igazán a kocsiját. A 26 indulásra jogosult pilóta közül egyedül a brit Mansell (Ferrari) ért el 1:24 percen belüli (1:23.965) teljesitményt, az egészen pontosan 3967.816 méter hosszu pályán. A dobogóra esélyesek - a brazil Senna (McLaren), a francia Pros (McLaren), az olasz Patrese (Williams), Berger - kivétel nélkül ott voltak az élcsoportban 1:24-es körökkel. Talán csak az hatott a meglepetés erejével, hogy a délutáni viadalon a 10. sorból rajtoló brit Jonathan Palter (Tyrrell) futotta a második leggyorsabb kört 1:24.097 perccel. (folyt.köv.)
1989. augusztus 13., vasárnap 11:25
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Forma-1-es világbajnoki pontokért a Hungaroringen (2. rész)
|
Bemelegítő edzés: 1. Nigel Mansell (brit, Ferrari) 1:23.965 perc - 170.128 km/ó átlagsebesség 2. Jonathan Palmer (birt, Tyrrell-Ford) 1:24.097 3. Ayrton Senna (brazil, McLaren-Honda) 1:24.176 4. Gerhard Berger (osztrák, Ferrari) 1:24.212 5. Nelson Piquet (brazil, Lotus-Judd) 1:24.454 6. Riccardo Patrese (olasz, Williams-Renault) 1:24.534 7. Alain Prost (francia, Tyrrell-Ford) 1:24.590 8. Jean Alesi (francia, Tyrrell-Ford) 1:24.591 9. Thierry Boutsen (belga, Williams-Renault) 1:24.604 10. Stefan Johansson (svéd, Onyx-Ford) 1:24.937 11. Alessandro Nannini (olasz, Benetton-Ford) 1:25.078 12. Mauricio Gugelmin (brazil, March-Judd) 1:25.150 13. Eddie Cheever (amerikai, Arrows-Ford) 1:25.322 14. Alex Caffi (olasz, Scuderia Italia-Ford) 1:25.635 15. Emanuele Pirro (olasz, Benetton-Ford) 1:25.674 16. Bertrand Gachot (belga, Onyx-Ford) 1:25.945 17. Derek Warwick (brit, Arrows-Ford) 1:26.092 18. Ivan Capelli (olasz, March-Judd) 1:26.182 19. Szatoru Nakadzsima (japán, Lotus-Judd) 1:26.198 20. Andrea de Cesaris (olasz, Scuderia Italia-Ford) 1:26.379 21. Stefano Modena (olasz, Brabham-Judd) 1:26.491 22. Martin Brundle (brit, Brabham-Judd) 1:26.746 23. Pierluigi Martini (olasz, Minardi-Ford) 1:26.935 24. Michele Alboreto (olasz, Larrousse-Calmels) 1:26.996 25. Piercarlo Ghinzani (olasz, Osella-Ford) 1:27.463 26. Luis Perez-Sala (spanyol, Minardi-Ford) 1:27.751 (folyt.köv.)
1989. augusztus 13., vasárnap 11:50
|
Vissza »
|
|
Forma-1-es világbajnoki pontokért ... (3. rész)
|
A ,,betétversenyek,, sorát - immár időnként csepergő esőben - a turakocsisok nemzetközi viadala nyitotta, amelyen a magyarok mellett mindössze öt osztrák és egy nyugatnémet versenyző állt rajthoz, összesen 18 kocsi dübörgött a Hungaroringen. A Camel Kupáért kiirt tizkörös megméretésen az osztrák Karl Wendlinger bizonyult a leggyorsabbnak, megelőzve két hazai sportolót, Cserkuti Józsefet és Szász Lászlót. Nemzetközi turakocsi verseny a Camel Kupáért, tiz kör (39.680 km): 1. Karl Weidlinger (osztrák, Mercedes 190E) 19:40.778 p - 120.978 km/ó átlagsebesség 2. Cserkuti József (magyar BMW M3) 19:52.105 3. Szász László (magyar BMW M3) 19:54.423 4. Herbert Summerauer (osztrák, BMW M3) 19:56.341 5. Kövesdán András (magyar BMW 325i) 20:12.064 6. Riesinger Glas (osztrák, Ford Sierra Cosworth) 20:59.011 (folyt.köv.)
1989. augusztus 13., vasárnap 12:15
|
Vissza »
|
|
Forma-1-es világbajnoki pontokért ... (4. rész)
|
Vajon mi Ecclestone álláspontja? -------------------------------- A rejtély megoldása elmaradt, sőt, ha lehet, még zavarosabb lett a kép a magyarországi Forma-1-es futamok jövőjét illetően. Torma Imre, a Hungarocamion vezérigazgatója, a Forma-1 GT soros elnöke - az ujságirók határozott kérésének eleget téve - a Hungaroring főépületében egy rögtönzött sajtótájékoztató keretében beszélt a Duna Imre kereskedelmi minisztériumi államtitkár, dr. Udvari László közlekedési, hirközlési és épitésügyi minisztériumi államtitkár, valamint Bernie Ecclestone, a Forma-1-es Konstruktőrők és Gyártók Szövetsége (FOCA) elnöke, a Nemzetközi Autós Szövetség (FIA) alelnöke részvételével megtartott pénteki tanácskozásról. A részletekről sok mindent nem hozott nyilvánosságra, azt azonban elmondta: az államtitkárok megerősitették, hogy a magyar kormány érdekelt a szerződés ujabb öt évre történő meghosszabbitásában. Ecclestone ezzel szemben leszögezte, hogy csak változatlan feltételek mellett hajlandó ujabb megállapodást aláirni, s erre legkésőbb október végéig sort kell keriteni. Balogh Tibor, a Magyar Autóklub főtitkára, az idei futam szervezőbizottságának elnöke egy ujabb, immár vasárnap délelőtti tárgyalás eredményéről adott tájékoztatást. Elmondta, hogy Ecclestone-nal abban állapodtak meg: a mostani időpont nem alkalmas gazdasági jellegü kérdések megvitatására. Ezekre majd visszatérnek október első felében, a FIA párizsi kongresszusán. Ezt követően Balogh Tibor bejelentette: Ecclestone megigérte, az eredeti terveknek megfelelően jövőre is lesz magyarországi futam, s szivesen biztosit rendezési jogot a magyaroknak 1991 és 1995 között is. Az elnök és a főtitkár szavai nem teljes mértékben fedik egymást. Kérdés: vajon melyikük a jobban értesült? Netalán a következetességről hires Ecclestone változtatott véleményén nem egészen két nap alatt? Az ujságirók nemcsak magukban fogalmazták meg, hanem fel is tették ezeket a kérdéseket, de kielégitő választ senkitől sem kaptak. (folyt.köv.)
1989. augusztus 13., vasárnap 13:50
|
Vissza »
|
|
Forma-1-es világbajnoki pontokért ... (5. rész)
|
Forma-1 Magyar Nagydij: ----------------------- 1. Nigel Mansell (brit, Ferrari) 1:49:38.650 óra - 169.197 km/ó átlagsebesség 2. Ayrton Senna (brazil, McLaren-Honda) 1:50:04.617 3. Thierry Boutsen (belga, Williams-Renault) 1:50:17.004 4. Alain Prost (francia, McLaren-Honda) 1:50:22.827 5. Eddie Cheever (amerikai, Arrows-Ford) 1:50:23.756 6. Nelson Piquet (brazil, Lotus-Judd) 1:50:50.689 7. Alex Caffi (olasz, Scuderia Italia-Ford) 1:51:02.875 8. Emanuele Pirro (olasz, Benetton-Ford) 1 kör hátrány 9. Jean Alesi (francia, Tyrrell-Ford) 1 10. Derek Warwick (brit, Arrows-Ford) 1 11. Stefano Modena (olasz, Brabham-Judd) 1 12. Martin Brundle (brit, Brabham-Judd) 2 13. Jonathan Palmer (brit, Tyrrell-Ford) 4 14. Luis Perez-Sala (spanyol, Minardi-Ford) 20 15. Gerhard Berger (osztrák, Ferrari) 21 16. Riccardo Patrese (olasz, Williams-Renault) 23 17. Stefan Johansson (svéd, Onyx-Ford) 29 18. Alessandro Nannini (olasz, Benetton-Ford) 31 19. Bertrand Gachot (belga, Onyx-Ford) 39 20. Szatoru Nakadzsima (japán, Lotus-Judd) 44 21. Mauricio Gugelmin (brazil, March-Judd) 50 22. Ivan Capelli (olasz, March-Judd) 51 23. Michele Alboreto (olasz, Larrousse-Calmels) 51 24. Piercarlo Ghinzani (olasz, Osella-Ford) 57 25. Pierluigi Martini (olasz, Minardi-Ford) 58 x x x (folyt.köv.)
1989. augusztus 13., vasárnap 16:42
|
Vissza »
|
|
Forma-1-es világbajnoki pontokért ... (6. rész)
|
A mintegy 120 000 néző hiába várt a beharangozott megnyitóra, arra nem került sor, de legalább a magyar Himnusz elhangzott a start előtt. A rajt - de Cesaris kivételével - valamennyi pilótának nagyszerüen sikerült, az első körben még nem módosult az élcsoport eredeti felállása, tehát Patrese vezetett Senna és Caffi előtt. Utóbbi azonban már a harmadik körben átengedni kényszerült pozicióját a jóval gyorsabb Bergernek, majd rövidesen Prostnak is. A 9. körben Ghinzani kicsuszott, de utána még folytatta utját, negyedórával később Martini füstölgő kocsival hajtott a boxutcába. Kiderült: a jobb hátsó féke égett, s emiatt nem is tudta folytatni a küzdelmet. Ő volt az első kiálló. Sokáig Patrese - Senna - Berger - Prost maradt a sorrend, Berger például egészen szorosan tapadt Sennához. Közben megkezdte a felzárkózást Mansell, aki ezuttal csak a 6. sorból indulhatott. A népszerü brit még a 16. körben is csak a 7. helyen autózott, de már akkor nagy harcot vivott Caffival és Boutsennel az 5. helyért. A négy legjobb valamelyest elhuzott a mezőnytől, ezt jelzi az is, hogy a negyedik Prost és az ötödik Caffi között több mint 15 másodperc különbség mutatkozott. Nem érdekelte mindez Mansellt, ő remek tempóban csak ment, ment előre. Közben Patrese hol nagyobb, hol kisebb előnnyel vezetett Senna előtt. A 33. körben is még csak negyedik volt Mansell, nála jobban csak Patrese, Senna és Prost állt. Már ekkor látszott, hogy Patrese nem tudja majd végig tartani pozicióját, mert a kanyarokban Senna rendre egészen a közvetlen közelébe került. A 41. körben Mansell elhuzott Prost mellett, majd rögtön támadni kezdte - immár a második helyért - Sennát is. Kezdetben a küzdelem nem járt sikerrel, viszont a 53. körben mindketten faképnél hagyták az addig éllovas Patresét, aki két körrel később végleg ki is állt. Aztán Berger is bucsuzott a küzdelmektől, Mansell pedig rövid ideig erőt gyüjtött, majd ujra nekifogott Senna üldözéséhez. Igaz, a lekörözött Johansson némi segédletével, de az 58. körben sikerült a ,,müvelet,,, s ezt követően már Senna is csak nézhette, hogyan nő mind jobban a kettőjük közti különbség. A végére Mansell fölénye teljesen egyértelmüvé vált, s az az igazság, nem forgott veszélyben Senna második és Boutsen harmadik helye sem. (folyt.köv.)
1989. augusztus 13., vasárnap 16:58
|
Vissza »
|
|
Forma-1-es világbajnoki pontokért ... (7. rész)
|
Mansell, aki e héten, kedden ünnepelte 35. születésnapját, pályafutása 15., idei második futamgyőzelmét aratta. A Magyar Nagydij első három helyezettje az ünnepélyes eredményhirdetés után egyenesen a Hungaroring tévéstudiójába ment, ahol elsőként Gyulai István, az MTV munkatársa, aztán a brazil TV Globo, majd a brit BBC, végül pedig a francia televizió kiküldött tudósitója interjuvolta meg őket. Az idei Magyar GP legjobbjainak véleménye a futam után: Nigel Mansell: - A Ferrarim pénteken és szombaton nem volt hibátlan, most, a futamon viszont remekül helyt állt. Mondhatom, pályafutásom talán legjobb versenyén vagyok tul. Az első körtől az utolsóig minden a terveim szerint sikerült, s persze annak örülök a legjobban, hogy megtaláltam azt a pillanatot, amikor mai legnagyobb vetélytársamat, Sennát meg tudtam előzni. Az egész pályán talán három olyan hely akad, ahol három versenykocsi elfér egymás mellett. Én ,,ráakadtam,, az egyikre. Husz körrel a befejezés előtt kerékcserére gondoltam, de mivel négyen-öten kis különbséggel együtt vágtattunk az élen, erről a szándékomról letettem. Ayrton Senna: - A magyar pálya továbbra is nagyon nehéz, ráadásul problémáim akadtak, többször is vibrációt éreztem, s ilyenkor lassitanom kellett. Elismerésem Mansellnek, nagyszerüen előzött, s aztán már nem volt esélyem a visszavágásra. Thierry Boutsen: - Ilyen jól az idén csak egyszer versenyeztem, a Kanadai Nagydijon, amikor győztem. Most jó kezdés után átmenetileg visszaestem, de aztán a végén ujra sikerült felnyomulnom a legjobbak közé. A Hungaroring a Formula-1-es világbajnokság egyik legnehezebb pályája, nagyon kell figyelni, előzni alig lehet. Két hét mulva a Belga Nagydijon, hazai pályán legalább ilyen jó eredményt szeretnék elérni. Arra a kérdésre, hogy ki nyeri az idei világbajnokságot, a három ,,érmes,, közül egyik sem adott konkrét választ. A győztes Mansell sejtelmesen csak ennyit mondott: ,,Meglátjuk Ausztráliában, november 5-én, az utolsó világbajnoki futamon,,. (folyt.köv.)
1989. augusztus 13., vasárnap 17:07
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Forma-1-es világbajnoki pontokért ... (8. rész)
|
A világbajnoki pontverseny állása a 77 körös, 305.536 km-es Magyar Nagydij után: pilóták: -------- 1. Prost 56 pont 2. Senna 42 3. Mansell 34 4. Patrese 25 5. Boutsen 17 6. Nannini 12 7. Piquet 9 8. Alboreto 6 Cheever 6 10. Johhny Herbert (brit, Benetton-Ford) 5 Warwick 5 12. de Cesaris 4 Gugelmin 4 Stefano Modena (olasz, Brabham-Judd) 4 Caffi 4 16. Christian Danner (nyugatnémet, Rial-Ford) 3 Alessi 3 18. Johansson 2 Rene Arnoux (francia, Ligier-Ford) 2 Martini 2 21. Gabriele Tarquini (olasz, AGS-Ford) 1 Olivier Grouillard (francia, Ligier-Ford) 1 Perez-Sala 1 Brundle 1 Palmer 1 (folyt.köv.)
1989. augusztus 13., vasárnap 17:12
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Forma-1-es világbajnoki pontokért ... (9. rész)
|
Márkák: ------- 1. McLaren 98 pont 2. Williams 42 3. Ferrari 34 4. Benetton 17 5. Arrows 11 6. Tyrrell 10 7. Lotus 9 8. Scuderia Italia 8 9. Brabham 5 10. March 4 11. Rial 3 Ligier 3 Minardi 3 14. Onyx 2 15. AGS 1 A következő versenyt, a világbajnokság 11. futamát augusztus 27-én Spa-Francorchampsben rendezik meg. x x x (folyt.köv.)
1989. augusztus 13., vasárnap 17:17
|
Vissza »
|
|
Forma-1-es világbajnoki pontokért a Hungaroringen (10. rész)
|
A következő interju csak vasárnap 22.05 órától használható fel, -------------------------------------- addig szigoruan e m b a r g ó s --------------------------------- x x x Bernie Ecclestone nyilatkozata ------------------------------ Vasárnap a Hungaroringen nyilatkozott Bernie Ecclestone, a Forma-1-es Konstruktőrök és Gyártók Szövetsége (FOCA) elnöke Gyulai Istvánnak, a Magyar Televizió riporterének. A kérdések és feleletek igy következtek: Ecclestone ur Már hagyomány, hogy minden évben ellátogat Magyarországra. Most beszéljünk arról, ami ma mindenkit érdekel Négy évvel ezelőtt nagyon boldogok voltunk, hogy megkaptuk a VB- futam rendezési jogot. Ugy tünik, üzletembereink viszont nem voltak tulzottan sikeresek... Az emberek aggódnak, hogy a Magyar Nagydijat a jövőben esetleg nem bonyolitják le. Ecclestone ur, tudna-e valami tanácsot adni: a jelenlegi helyzetben mitévők legyünk, mi lenne a teendő? - fogalmazta meg az első kérdést Gyulai István. - Fogalmam sincs arról, mi a teendőjük - hangzott Bernie Ecclestone válasza. - Én nem tudok ilyesmiről dönteni, ha azt az őrültséget hallom, hogy Magyarországot nem érdekli, van-e itt egyáltalán Forma-1-es verseny, mert az gazdaságilag nem előnyös. Miközben más országok dollármilliókat költenek arra, hogy megismertessék magukat a világgal. Például olimpiák rendezésével, világbajnokságok vendégüllátásával. Lehet, hogy pénzt nem is keresnek egyes viadalokkal - mondjuk atlétikai versenyekkel -, de a Forma-1 hozzáértő emberei készek ebben is segiteni. Én azt hiszem - lehet, tévedek -, a Forma-1 rengeteget tett azért, hogy megmutassa a világnak: Magyarország nyitott, kész a vállalkozásra, és hogy az ország igenli az életet. És ugy gondolom, hogy az a miniszter, aki eléggé bölcs és előrelátó volt, amikor meghivta a Forma-1-et ide, azt nagyon okosan tette. Mi idejöttünk, de lehet, már nincs ránk szükség. Lehet, hogy a magyarok már nélkülünk is boldogulnak. Számomra ez nem probléma. (folyt.köv.)
1989. augusztus 13., vasárnap 18:55
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Forma-1-es világbajnoki pontokért a Hungaroringen (11. rész)
|
Titok-e, hogy ki mondta Önnek: Magyarország már nem akarja ezt a versenyt? Egyáltalán hivatalos helyről hangzott ez el? - Annyiban hivatalos, hogy az a személy mondta, aki a kormányt képviselte a minap, amikor tárgyaltunk. Egy miniszterhelyettes volt. Kijelentette, itt van ugyan ez a verseny, de ,,nem annyira fontos számunkra, hogy lesz-e tovább, vagy sem.,, Ma reggel autóval jöttem a Hungaroringre, és rengeteg külföldi kocsit láttam utközben. Ezek az emberek hozzák a pénzt. A szállodákban is nyilván költenek. Tudom például, hogy rengeteg pénzt vételez be Monaco. És más országokban is igy van ez, mig itt - ugy tünik - senkinek nem érdeke, hogy kemény valutához jussanak. Magyarország csak egyike a 16 Forma-1-es rendezőnek, vagy esetleg érez egy kis különbséget a többivel összevetve? - Nem. Magyarország egyike a világbajnoki helyszineknek. Nem érez-e egy kis elfogultságot irántunk? Nem szeret-e Ön egy kicsit jobban bennünket a többieknél? Vagy erre nincs is mód? - Először is, nem akartam, hogy idejöjjünk, amint tudja. Urbán miniszter ur varázsa is hozzájárult ahhoz, hogy másként döntöttem. Rohonyi ur is kedvezően befolyásolt. Hajlottam a szóra, s meg is szerettem Magyarországot. Mindent kedvelek itt - az embereket, a Dunát, de ugy vélem: ujabban ostoba magatartás lett urrá. Mintha elfelejtették volna az illetékesek, miért akarták, hogy idejöjjünk. Lehetségesnek tartja-e kisebb változtatások eszközlését a korábbi szerződésen, avagy az ,,szentirás,,? - Már korábban is mondta a miniszterhelyettesnek, akivel tárgyal- tam: szivesen látom őt Jöjjön el az irodámba. Kinyitom a dossziét, s válassza ki azt a szerződést a tizenhat közül, amelyiket akarja. Ugy gondolja, hogy nem rossz a szerződésünk? - Ez a legjobb valamennyi közt. Mikor lesz döntés a Magyar Nagydij ügyében? - Októberben állitjuk össze a versenynaptárat, azután elkészitjük a szerződéseket az elkövetkezendő öt évre. Olyan szerződések lesznek, amelyek meghatározzák a világbajnokság jövőjét 1995-ig, illetve 1996-ig. Tavaly megkérdeztem, lesz-e további öt évig Forma-1 nálunk Emlékszik erre? - Mit válaszoltam? Azt, hogy lesz Hogy Magyarország megkapja a jogot, ha továbbra is tiszteletben tartja a szerződést. Most is ezt mondja? - Mondtam, gondolkodnom kell. Nem én provokáltam a vitát, én nem kezdtem el vitatkozni - hangzott Bernie Ecclestone záró válasza. x x x (folyt.köv.)
1989. augusztus 13., vasárnap 18:57
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Forma-1-es világbajnoki pontokért a Hungaroringen (12. rész)
|
A vasárnapi versenymüsor záróakkordjaként 34 kocsi mérte össze tudását a Vasért Kupáért. A mezőnyben mindössze két versenyző (Bernáth Péter, Tornai József) próbálkozott Skodával, a többiek Ladát hajtottak. Ezzel a tipussal ért elsőként célba, s a lett a Vasért Kupa győztese Nagy Károly.+++
1989. augusztus 13., vasárnap 19:44
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"Halló Szer? Szeretnék egy magánjellegűnek látszó dolgot elmondani ha lehet. Ugyanis én ez év márciusában jöttem NSZK-ba. Német származású vagyok. Itt rokonaim vannak. Egy ezzel kapcsolatos kérelem el lett küldve, ami eltarthat talán egy évig is, tovább is, hogy elfogadnak németnek vagy nem. Minden a legnagyobb rendben van itt. Lakásom, hivatalos munkahelyem van és egy dolog aggaszt. Sok mindennel nem vagyok tisztában, ezért kérem világosítson fel. Ugyanis olyan dolgok történtek Magyarországon a családdal, lehet hogy meg sem tudom várni a döntést velem kapcsolatban. Mire számíthatok Magyarországot hátrányt figyelembe véve, hogy pl. hogy mehetek vissza, útlevelem lejárt, nem tudok semmit sem, pl. 28 év folyamatos munkaviszonyom van M.o-on az elveszett? Tehát nem tudom, hogy ha ez bekövetkezik, hogy tudok visszamenni, mit kell tennem. Köszönöm, ha választ kapok a rádióban, viszonthallásra."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|