Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › augusztus 13.
1989  1990
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Állásfoglalás a megüresedő szovjet laktanyák hasznosításáról

"... minimális igényünk, hogy a terület objektumaival együtt térítés nélkül kerüljön a város tulajdonába."
Amerika Hangja, Esti híradó:

CIA-jelentés a kínai gazdaságról

"A CIA-vizsgálat rámutat: a szóban forgó pártvezérek a hagyományos kommunistáknak oly kedves, központi tervezés hívei. Sőt, mi több, minden valószínűség szerint úgy el lesznek foglalva hatalmuk konszolidálásával és a társadalmi rend biztosításával, hogy nem is marad idejük új formulát kidolgozni a gazdasági problémák megoldása érdekében."

Forma-1-es világbajnoki pontokért a Hungaroringen (1. rész)

1989. augusztus 13. vasárnap (MTI) - Gerhard Berger vasárnap
néhány perccel 10 óra előtt az eget kémlelte, s ujjával
figyelmeztetőleg a Hungaroring fölött gyülekező felhőkre mutatott.

    Az osztrák pilótán kivül bizonyára még több tizezren voltak
kiváncsiak az időjárás alakulására azok közül is, akik a hétvégi
kikapcsolódásuk csucspontjaként a IV. Magyar Nagydij Forma-1-es
autós gyorsasági futam megtekintését választották.

    Az érdeklődőknek bizony nem volt könnyü eldönteniük, milyen
ruhát válasszanak erre a napra, hiszen fülledt meleg volt, s
ugyanakkor arra is számitani lehetett, hogy bármelyik percben elered
az eső.

    A borongós idő ellenére már a kora reggeli órákban tizezrek
indultak utnak a világbajnoki versenynek otthont adó Hungaroring
felé, hogy - elkerülve a várható zsufoltságot - időben, lehetőleg
még a délelőtti bemelegitő edzés előtt kiérjenek a pályára, s
elfoglalhassák helyüket a tribünökön vagy a füves domboldalon. Attól
függően, hogy mennyit szántak az egésznapos müsorra, azaz milyen
jegyet váltottak. (A korábbi évekhez hasonlóan ezuttal is voltak
élelmes sportrajongók, ők a betonkeritésen kivül a fák erős ágain
rendezkedtek be...)

    A 10 órakor kezdődött félórás bemelegitő edzést már mintegy 60
ezren kisérték figyelemmel, de minden irányból folyamatosan, tömött
sorokban érkeztek az ujabb és ujabb érdeklődők, igy a nézőszám
percről-percre jelentősen emelkedett. A szektorokra pillantva
feltünt, hogy rengeteg zászló, transzparens köszönti a
Ferrari-csapatot, s annak is második számu pilótáját, Bergert. Ezek
is alátámasztották azokat a hireket, miszerint az országhatárokon
tulról a legtöbben Ausztriából és Olaszországból érkeztek a
világbajnokság idei tizedik erőpróbájára. Ami pedig az
edzéseredményeket illeti: amint az várható volt, egyik versenyző sem
hajtotta meg ugy igazán a kocsiját. A 26 indulásra jogosult pilóta
közül egyedül a brit Mansell (Ferrari) ért el 1:24 percen belüli
(1:23.965) teljesitményt, az egészen pontosan 3967.816 méter hosszu
pályán. A dobogóra esélyesek - a brazil Senna (McLaren), a francia
Pros (McLaren), az olasz Patrese (Williams), Berger - kivétel nélkül
ott voltak az élcsoportban 1:24-es körökkel. Talán csak az hatott a
meglepetés erejével, hogy a délutáni viadalon a 10. sorból rajtoló
brit Jonathan Palter (Tyrrell) futotta a második leggyorsabb kört
1:24.097 perccel. (folyt.köv.)


1989. augusztus 13., vasárnap 11:25


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Forma-1-es világbajnoki pontokért a Hungaroringen (2. rész)

Bemelegítő edzés:

1. Nigel Mansell (brit, Ferrari) 1:23.965 perc
     - 170.128 km/ó átlagsebesség
2. Jonathan Palmer (birt, Tyrrell-Ford) 1:24.097
3. Ayrton Senna (brazil, McLaren-Honda) 1:24.176
4. Gerhard Berger (osztrák, Ferrari) 1:24.212
5. Nelson Piquet (brazil, Lotus-Judd) 1:24.454
6. Riccardo Patrese (olasz, Williams-Renault) 1:24.534
7. Alain Prost (francia, Tyrrell-Ford) 1:24.590
8. Jean Alesi (francia, Tyrrell-Ford) 1:24.591
9. Thierry Boutsen (belga, Williams-Renault) 1:24.604
10. Stefan Johansson (svéd, Onyx-Ford) 1:24.937
11. Alessandro Nannini (olasz, Benetton-Ford) 1:25.078
12. Mauricio Gugelmin (brazil, March-Judd) 1:25.150
13. Eddie Cheever (amerikai, Arrows-Ford) 1:25.322
14. Alex Caffi (olasz, Scuderia Italia-Ford) 1:25.635
15. Emanuele Pirro (olasz, Benetton-Ford) 1:25.674
16. Bertrand Gachot (belga, Onyx-Ford) 1:25.945
17. Derek Warwick (brit, Arrows-Ford) 1:26.092
18. Ivan Capelli (olasz, March-Judd) 1:26.182
19. Szatoru Nakadzsima (japán, Lotus-Judd) 1:26.198
20. Andrea de Cesaris (olasz, Scuderia Italia-Ford) 1:26.379
21. Stefano Modena (olasz, Brabham-Judd) 1:26.491
22. Martin Brundle (brit, Brabham-Judd) 1:26.746
23. Pierluigi Martini (olasz, Minardi-Ford) 1:26.935
24. Michele Alboreto (olasz, Larrousse-Calmels) 1:26.996
25. Piercarlo Ghinzani (olasz, Osella-Ford) 1:27.463
26. Luis Perez-Sala (spanyol, Minardi-Ford) 1:27.751
(folyt.köv.)


1989. augusztus 13., vasárnap 11:50


Vissza »


Forma-1-es világbajnoki pontokért ... (3. rész)

A ,,betétversenyek,, sorát - immár időnként csepergő esőben - a
turakocsisok nemzetközi viadala nyitotta, amelyen a magyarok mellett
mindössze öt osztrák és egy nyugatnémet versenyző állt rajthoz,
összesen 18 kocsi dübörgött a Hungaroringen. A Camel Kupáért kiirt
tizkörös megméretésen az osztrák Karl Wendlinger bizonyult a
leggyorsabbnak, megelőzve két hazai sportolót, Cserkuti Józsefet és
Szász Lászlót.

Nemzetközi turakocsi verseny a Camel Kupáért, tiz kör (39.680 km):

1. Karl Weidlinger (osztrák, Mercedes 190E) 19:40.778 p
     - 120.978 km/ó átlagsebesség
2. Cserkuti József (magyar BMW M3) 19:52.105
3. Szász László (magyar BMW M3) 19:54.423
4. Herbert Summerauer (osztrák, BMW M3) 19:56.341
5. Kövesdán András (magyar BMW 325i) 20:12.064
6. Riesinger Glas (osztrák, Ford Sierra Cosworth) 20:59.011
(folyt.köv.)


1989. augusztus 13., vasárnap 12:15


Vissza »


Forma-1-es világbajnoki pontokért ... (4. rész)

Vajon mi Ecclestone álláspontja?
--------------------------------
A rejtély megoldása elmaradt, sőt, ha lehet, még zavarosabb lett
a kép a magyarországi Forma-1-es futamok jövőjét illetően.

    Torma Imre, a Hungarocamion vezérigazgatója, a Forma-1 GT soros
elnöke - az ujságirók határozott kérésének eleget téve - a
Hungaroring főépületében egy rögtönzött sajtótájékoztató keretében
beszélt a Duna Imre kereskedelmi minisztériumi államtitkár, dr.
Udvari László közlekedési, hirközlési és épitésügyi minisztériumi
államtitkár, valamint Bernie Ecclestone, a Forma-1-es Konstruktőrők
és Gyártók Szövetsége (FOCA) elnöke, a Nemzetközi Autós Szövetség
(FIA) alelnöke részvételével megtartott pénteki tanácskozásról. A
részletekről sok mindent nem hozott nyilvánosságra, azt azonban
elmondta: az államtitkárok megerősitették, hogy a magyar kormány
érdekelt a szerződés ujabb öt évre történő meghosszabbitásában.

    Ecclestone ezzel szemben leszögezte, hogy csak változatlan
feltételek mellett hajlandó ujabb megállapodást aláirni, s erre
legkésőbb október végéig sort kell keriteni.

    Balogh Tibor, a Magyar Autóklub főtitkára, az idei futam
szervezőbizottságának elnöke egy ujabb, immár vasárnap délelőtti
tárgyalás eredményéről adott tájékoztatást. Elmondta, hogy
Ecclestone-nal abban állapodtak meg: a mostani időpont nem alkalmas
gazdasági jellegü kérdések megvitatására. Ezekre majd visszatérnek
október első felében, a FIA párizsi kongresszusán. Ezt követően
Balogh Tibor bejelentette: Ecclestone megigérte, az eredeti
terveknek megfelelően jövőre is lesz magyarországi futam, s szivesen
biztosit rendezési jogot a magyaroknak 1991 és 1995 között is.

    Az elnök és a főtitkár szavai nem teljes mértékben fedik
egymást. Kérdés: vajon melyikük a jobban értesült? Netalán a
következetességről hires Ecclestone változtatott véleményén nem
egészen két nap alatt?

    Az ujságirók nemcsak magukban fogalmazták meg, hanem fel is
tették ezeket a kérdéseket, de kielégitő választ senkitől sem
kaptak. (folyt.köv.)


1989. augusztus 13., vasárnap 13:50


Vissza »


Forma-1-es világbajnoki pontokért ... (5. rész)

Forma-1 Magyar Nagydij:
-----------------------

1. Nigel Mansell (brit, Ferrari) 1:49:38.650 óra
     - 169.197 km/ó átlagsebesség
2. Ayrton Senna (brazil, McLaren-Honda) 1:50:04.617
3. Thierry Boutsen (belga, Williams-Renault) 1:50:17.004
4. Alain Prost (francia, McLaren-Honda) 1:50:22.827
5. Eddie Cheever (amerikai, Arrows-Ford) 1:50:23.756
6. Nelson Piquet (brazil, Lotus-Judd) 1:50:50.689
7. Alex Caffi (olasz, Scuderia Italia-Ford) 1:51:02.875
8. Emanuele Pirro (olasz, Benetton-Ford) 1 kör hátrány
9. Jean Alesi (francia, Tyrrell-Ford) 1
10. Derek Warwick (brit, Arrows-Ford) 1
11. Stefano Modena (olasz, Brabham-Judd) 1
12. Martin Brundle (brit, Brabham-Judd) 2
13. Jonathan Palmer (brit, Tyrrell-Ford) 4
14. Luis Perez-Sala (spanyol, Minardi-Ford) 20
15. Gerhard Berger (osztrák, Ferrari) 21
16. Riccardo Patrese (olasz, Williams-Renault) 23
17. Stefan Johansson (svéd, Onyx-Ford) 29
18. Alessandro Nannini (olasz, Benetton-Ford) 31
19. Bertrand Gachot (belga, Onyx-Ford) 39
20. Szatoru Nakadzsima (japán, Lotus-Judd) 44
21. Mauricio Gugelmin (brazil, March-Judd) 50
22. Ivan Capelli (olasz, March-Judd) 51
23. Michele Alboreto (olasz, Larrousse-Calmels) 51
24. Piercarlo Ghinzani (olasz, Osella-Ford) 57
25. Pierluigi Martini (olasz, Minardi-Ford) 58
    x x x
(folyt.köv.)


1989. augusztus 13., vasárnap 16:42


Vissza »


Forma-1-es világbajnoki pontokért ... (6. rész)

A mintegy 120 000 néző hiába várt a beharangozott megnyitóra,
arra nem került sor, de legalább a magyar Himnusz elhangzott a start
előtt.

    A rajt - de Cesaris kivételével - valamennyi pilótának
nagyszerüen sikerült, az első körben még nem módosult az élcsoport
eredeti felállása, tehát Patrese vezetett Senna és Caffi előtt.
Utóbbi azonban már a harmadik körben átengedni kényszerült
pozicióját a jóval gyorsabb Bergernek, majd rövidesen Prostnak is. A
9. körben Ghinzani kicsuszott, de utána még folytatta utját,
negyedórával később Martini füstölgő kocsival hajtott a boxutcába.
Kiderült: a jobb hátsó féke égett, s emiatt nem is tudta folytatni a
küzdelmet. Ő volt az első kiálló.

    Sokáig Patrese - Senna - Berger - Prost maradt a sorrend, Berger
például egészen szorosan tapadt Sennához. Közben megkezdte a
felzárkózást Mansell, aki ezuttal csak a 6. sorból indulhatott. A
népszerü brit még a 16. körben is csak a 7. helyen autózott, de már
akkor nagy harcot vivott Caffival és Boutsennel az 5. helyért.

    A négy legjobb valamelyest elhuzott a mezőnytől, ezt jelzi az
is, hogy a negyedik Prost és az ötödik Caffi között több mint 15
másodperc különbség mutatkozott. Nem érdekelte mindez Mansellt, ő
remek tempóban csak ment, ment előre. Közben Patrese hol nagyobb,
hol kisebb előnnyel vezetett Senna előtt. A 33. körben is még csak
negyedik volt Mansell, nála jobban csak Patrese, Senna és Prost
állt. Már ekkor látszott, hogy Patrese nem tudja majd végig tartani
pozicióját, mert a kanyarokban Senna rendre egészen a közvetlen
közelébe került. A 41. körben Mansell elhuzott Prost mellett, majd
rögtön támadni kezdte - immár a második helyért - Sennát is.
Kezdetben a küzdelem nem járt sikerrel, viszont a 53. körben
mindketten faképnél hagyták az addig éllovas Patresét, aki két
körrel később végleg ki is állt. Aztán Berger is bucsuzott a
küzdelmektől, Mansell pedig rövid ideig erőt gyüjtött, majd ujra
nekifogott Senna üldözéséhez. Igaz, a lekörözött Johansson némi
segédletével, de az 58. körben sikerült a ,,müvelet,,, s ezt
követően már Senna is csak nézhette, hogyan nő mind jobban a
kettőjük közti különbség.

    A végére Mansell fölénye teljesen egyértelmüvé vált, s az az
igazság, nem forgott veszélyben Senna második és Boutsen harmadik
helye sem. (folyt.köv.)


1989. augusztus 13., vasárnap 16:58


Vissza »


Forma-1-es világbajnoki pontokért ... (7. rész)

Mansell, aki e héten, kedden ünnepelte 35. születésnapját,
pályafutása 15., idei második futamgyőzelmét aratta.

    A Magyar Nagydij első három helyezettje az ünnepélyes
eredményhirdetés után egyenesen a Hungaroring tévéstudiójába ment,
ahol elsőként Gyulai István, az MTV munkatársa, aztán a brazil TV
Globo, majd a brit BBC, végül pedig a francia televizió kiküldött
tudósitója interjuvolta meg őket.

    Az idei Magyar GP legjobbjainak véleménye a futam után:

    Nigel Mansell:

    - A Ferrarim pénteken és szombaton nem volt hibátlan, most, a
futamon viszont remekül helyt állt. Mondhatom, pályafutásom talán
legjobb versenyén vagyok tul. Az első körtől az utolsóig minden a
terveim szerint sikerült, s persze annak örülök a legjobban, hogy
megtaláltam azt a pillanatot, amikor mai legnagyobb vetélytársamat,
Sennát meg tudtam előzni. Az egész pályán talán három olyan hely
akad, ahol három versenykocsi elfér egymás mellett. Én ,,ráakadtam,,
az egyikre. Husz körrel a befejezés előtt kerékcserére gondoltam, de
mivel négyen-öten kis különbséggel együtt vágtattunk az élen, erről
a szándékomról letettem.

    Ayrton Senna:

    - A magyar pálya továbbra is nagyon nehéz, ráadásul problémáim
akadtak, többször is vibrációt éreztem, s ilyenkor lassitanom
kellett. Elismerésem Mansellnek, nagyszerüen előzött, s aztán már
nem volt esélyem a visszavágásra.

    Thierry Boutsen:

    - Ilyen jól az idén csak egyszer versenyeztem, a Kanadai
Nagydijon, amikor győztem. Most jó kezdés után átmenetileg
visszaestem, de aztán a végén ujra sikerült felnyomulnom a legjobbak
közé. A Hungaroring a Formula-1-es világbajnokság egyik legnehezebb
pályája, nagyon kell figyelni, előzni alig lehet. Két hét mulva a
Belga Nagydijon, hazai pályán legalább ilyen jó eredményt szeretnék
elérni.

    Arra a kérdésre, hogy ki nyeri az idei világbajnokságot, a három
,,érmes,, közül egyik sem adott konkrét választ. A győztes Mansell
sejtelmesen csak ennyit mondott: ,,Meglátjuk Ausztráliában, november
5-én, az utolsó világbajnoki futamon,,. (folyt.köv.)


1989. augusztus 13., vasárnap 17:07


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Forma-1-es világbajnoki pontokért ... (8. rész)

A világbajnoki pontverseny állása a 77 körös, 305.536 km-es
Magyar Nagydij után:

    pilóták:
    --------
1. Prost 56 pont
2. Senna 42
3. Mansell 34
4. Patrese 25
5. Boutsen 17
6. Nannini 12
7. Piquet 9
8. Alboreto 6
    Cheever 6
10. Johhny Herbert (brit, Benetton-Ford) 5
    Warwick 5
12. de Cesaris 4
    Gugelmin 4
    Stefano Modena (olasz, Brabham-Judd) 4
    Caffi 4
16. Christian Danner (nyugatnémet, Rial-Ford) 3
    Alessi 3
18. Johansson 2
    Rene Arnoux (francia, Ligier-Ford) 2
    Martini 2
21. Gabriele Tarquini (olasz, AGS-Ford) 1
    Olivier Grouillard (francia, Ligier-Ford) 1
    Perez-Sala 1
    Brundle 1
    Palmer 1
(folyt.köv.)


1989. augusztus 13., vasárnap 17:12


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Forma-1-es világbajnoki pontokért ... (9. rész)

Márkák:
-------

1. McLaren 98 pont
2. Williams 42
3. Ferrari 34
4. Benetton 17
5. Arrows 11
6. Tyrrell 10
7. Lotus 9
8. Scuderia Italia 8
9. Brabham 5
10. March 4
11. Rial 3
    Ligier 3
    Minardi 3
14. Onyx 2
15. AGS 1

    A következő versenyt, a világbajnokság 11. futamát
augusztus 27-én Spa-Francorchampsben rendezik meg.
    x x x
(folyt.köv.)


1989. augusztus 13., vasárnap 17:17


Vissza »


Forma-1-es világbajnoki pontokért a Hungaroringen (10. rész)

A következő interju csak vasárnap 22.05 órától használható fel,
     --------------------------------------
addig szigoruan e m b a r g ó s

---------------------------------

    x x x

    Bernie Ecclestone nyilatkozata
    ------------------------------

    Vasárnap a Hungaroringen nyilatkozott Bernie Ecclestone, a
Forma-1-es Konstruktőrök és Gyártók Szövetsége (FOCA) elnöke Gyulai
Istvánnak, a Magyar Televizió riporterének. A kérdések és feleletek
igy következtek:

    Ecclestone ur
Már hagyomány, hogy minden évben ellátogat
Magyarországra. Most beszéljünk arról, ami ma mindenkit érdekel

Négy évvel ezelőtt nagyon boldogok voltunk, hogy megkaptuk a VB-
futam rendezési jogot. Ugy tünik, üzletembereink viszont nem voltak
tulzottan sikeresek... Az emberek aggódnak, hogy a Magyar
Nagydijat a jövőben esetleg nem bonyolitják le. Ecclestone ur,
tudna-e valami tanácsot adni: a jelenlegi helyzetben mitévők
legyünk, mi lenne a teendő? - fogalmazta meg az első kérdést Gyulai
István.

    - Fogalmam sincs arról, mi a teendőjük - hangzott Bernie
Ecclestone válasza. - Én nem tudok ilyesmiről dönteni, ha azt az
őrültséget hallom, hogy Magyarországot nem érdekli, van-e itt
egyáltalán Forma-1-es verseny, mert az gazdaságilag nem előnyös.
Miközben más országok dollármilliókat költenek arra, hogy
megismertessék magukat a világgal. Például olimpiák rendezésével,
világbajnokságok vendégüllátásával. Lehet, hogy pénzt nem is
keresnek egyes viadalokkal - mondjuk atlétikai versenyekkel -, de a
Forma-1 hozzáértő emberei készek ebben is segiteni. Én azt hiszem -
lehet, tévedek -, a Forma-1 rengeteget tett azért, hogy megmutassa a
világnak: Magyarország nyitott, kész a vállalkozásra, és hogy az
ország igenli az életet. És ugy gondolom, hogy az a miniszter, aki
eléggé bölcs és előrelátó volt, amikor meghivta a Forma-1-et ide,
azt nagyon okosan tette. Mi idejöttünk, de lehet, már nincs ránk
szükség. Lehet, hogy a magyarok már nélkülünk is boldogulnak.
Számomra ez nem probléma. (folyt.köv.)


1989. augusztus 13., vasárnap 18:55


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Forma-1-es világbajnoki pontokért a Hungaroringen (11. rész)

Titok-e, hogy ki mondta Önnek: Magyarország már nem akarja ezt a
versenyt? Egyáltalán hivatalos helyről hangzott ez el?

    - Annyiban hivatalos, hogy az a személy mondta, aki a kormányt
képviselte a minap, amikor tárgyaltunk. Egy miniszterhelyettes volt.
Kijelentette, itt van ugyan ez a verseny, de ,,nem annyira fontos
számunkra, hogy lesz-e tovább, vagy sem.,, Ma reggel autóval jöttem
a Hungaroringre, és rengeteg külföldi kocsit láttam utközben. Ezek
az emberek hozzák a pénzt. A szállodákban is nyilván költenek. Tudom
például, hogy rengeteg pénzt vételez be Monaco. És más országokban
is igy van ez, mig itt - ugy tünik - senkinek nem érdeke, hogy
kemény valutához jussanak.

    Magyarország csak egyike a 16 Forma-1-es rendezőnek, vagy
esetleg érez egy kis különbséget a többivel összevetve?

    - Nem. Magyarország egyike a világbajnoki helyszineknek.

    Nem érez-e egy kis elfogultságot irántunk? Nem szeret-e Ön egy
kicsit jobban bennünket a többieknél? Vagy erre nincs is mód?

    - Először is, nem akartam, hogy idejöjjünk, amint tudja. Urbán
miniszter ur varázsa is hozzájárult ahhoz, hogy másként döntöttem.
Rohonyi ur is kedvezően befolyásolt. Hajlottam a szóra, s meg is
szerettem Magyarországot. Mindent kedvelek itt - az embereket, a
Dunát, de ugy vélem: ujabban ostoba magatartás lett urrá. Mintha
elfelejtették volna az illetékesek, miért akarták, hogy idejöjjünk.

    Lehetségesnek tartja-e kisebb változtatások eszközlését a
korábbi szerződésen, avagy az ,,szentirás,,?

    - Már korábban is mondta a miniszterhelyettesnek, akivel tárgyal-
tam: szivesen látom őt
Jöjjön el az irodámba. Kinyitom a dossziét,
s válassza ki azt a szerződést a tizenhat közül, amelyiket akarja.

    Ugy gondolja, hogy nem rossz a szerződésünk?

    - Ez a legjobb valamennyi közt.

    Mikor lesz döntés a Magyar Nagydij ügyében?

    - Októberben állitjuk össze a versenynaptárat, azután
elkészitjük a szerződéseket az elkövetkezendő öt évre. Olyan
szerződések lesznek, amelyek meghatározzák a világbajnokság jövőjét
1995-ig, illetve 1996-ig.

    Tavaly megkérdeztem, lesz-e további öt évig Forma-1 nálunk

Emlékszik erre?

    - Mit válaszoltam?

    Azt, hogy lesz
Hogy Magyarország megkapja a jogot, ha továbbra
is tiszteletben tartja a szerződést. Most is ezt mondja?

    - Mondtam, gondolkodnom kell. Nem én provokáltam a vitát, én nem
kezdtem el vitatkozni - hangzott Bernie Ecclestone záró válasza.
    x x x
(folyt.köv.)


1989. augusztus 13., vasárnap 18:57


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Forma-1-es világbajnoki pontokért a Hungaroringen (12. rész)

A vasárnapi versenymüsor záróakkordjaként 34 kocsi mérte össze
tudását a Vasért Kupáért. A mezőnyben mindössze két versenyző
(Bernáth Péter, Tornai József) próbálkozott Skodával, a többiek
Ladát hajtottak. Ezzel a tipussal ért elsőként célba, s a lett a
Vasért Kupa győztese Nagy Károly.+++


1989. augusztus 13., vasárnap 19:44


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Halló Szer? Szeretnék egy magánjellegűnek látszó dolgot elmondani ha lehet. Ugyanis én ez év márciusában jöttem NSZK-ba. Német származású vagyok. Itt rokonaim vannak. Egy ezzel kapcsolatos kérelem el lett küldve, ami eltarthat talán egy évig is, tovább is, hogy elfogadnak németnek vagy nem. Minden a legnagyobb rendben van itt. Lakásom, hivatalos munkahelyem van és egy dolog aggaszt. Sok mindennel nem vagyok tisztában, ezért kérem világosítson fel. Ugyanis olyan dolgok történtek Magyarországon a családdal, lehet hogy meg sem tudom várni a döntést velem kapcsolatban. Mire számíthatok Magyarországot hátrányt figyelembe véve, hogy pl. hogy mehetek vissza, útlevelem lejárt, nem tudok semmit sem, pl. 28 év folyamatos munkaviszonyom van M.o-on az elveszett? Tehát nem tudom, hogy ha ez bekövetkezik, hogy tudok visszamenni, mit kell tennem. Köszönöm, ha választ kapok a rádióban, viszonthallásra."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD