|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Nyitott szemmel:
Mélypontok
"Tessék mondani,
van önnek ünneplő ruhája, önálló lakása, tévéje, 10 évesnél
fiatalabb télikabátja, olvas Ön napilapot, eszik gyümölcsöt, húst,
és egyáltalán eszik naponta meleg ételt, vásárol könyvet, jár
színházba, moziba? Ezek a kritériumai a szegénységnek, és persze az
örökös gond, mely a nyomort kíséri és az anyagi nincstelenséget
lelki kifosztottsággá teszi. Ma már ott tartunk, hogy az utcaképet
is jellemzik a csoszogó, elhanyagolt külsejű öregemberek, a rongyos
ruhák, széteső cipők, a gondozatlanság. Még jó, hogy nyáron mindez
nem olyan feltünő. S ami a legszomorúbb, hogy a jövőben sem a
szegénység enyhülésére, hanem fokozódására lehet számítani."
|
|
|
|
|
|
|
Véget ért a nyári vásár
|
1989. augusztus 12., szombat - Általános tapasztalat, hogy a most véget ért szezonvégi nyári vásárnak lényegesen kisebb volt a vonzereje, mint a korábbi kiárusításoknak. Ebben közrejátszott az is, hogy a ruházati kereskedelmi vállalatok jó része a túlságosan felhalmozódott raktárkészletektől már az elmúlt hónapokban igyekezett különféle kedvezményes akciók során megszabadulni. A vásárlók érdeklődése meglehetősen lanyha volt, a ruhák, cipők árát még az árengedmény ellenére is magasnak találták.
Azok a vállalatok, amelyek nagyobb forgalmat bonyolítottak le mint a tavalyi vásár idején, a bevételt csupán az azóta megnövekedett áraknak köszönhetik. A Centrum Áruházakban eredeti áron 800 millió forint értékű kedvezményes holmit kínáltak, értékben 8 százalékkal többet, mint tavaly. A viszonyolag olcsó termékeknek mintegy kétharmada kelt el; elsősorban a méteráruk, lakástextíliák, fehérneműk és divatáruk voltak keresettek. Budapesten nagyobb volt az érdeklődés a Centrum Áruházakban kínált kedvezményes cikkek iránt, vidéken viszont jóval kevesebben keresték fel az áruházakat. Több Centrum Áruházban ,,amíg a készlet tart,, akcióval továbbra is olcsóbban adják a megmaradt kedvezményesen kínált holmikat, néhány helyütt pedig véglegesen leárazzák azokat. A Szivárvány üzleteiben a tavalyival azonos értékű, mintegy 12 millió forintnyi engedményes árut kínáltak, átlagosan 40-50 százalékkal olcsóbban. Úgy tapasztalták, hogy főként a nyári pólók, cipők és vászonnadrágok fogytak, a női ruhák és a kötöttáruk viszont kevésbé. A Szivárványnál egyébként nem a nyári vásár az igazi attrakció, hanem az, hogy a közelmúltban részvénytársasággá alakult vállalat augusztus 1-jével 100 millió forint értékű sport- és ruházati cikket 50-70 százalékkal véglegesen leértékelt. A Skála Áruházak az idén saját hatáskörben dönthették el, mit, mikor és milyen engedménnyel árusítanak olcsóbban. Így az egyes Skála-áruházakban a legkülönfélébb cikkeket lehet még a továbbiakban is kedvezményesen megvásárolni, a tanszerektől a ruhaneműkig. A Ruházati Bolt Vállalat üzleteiben a vásári készlet mintegy kétharmadát, 30 millió forint értékű engedményes ruhaneműt adtak el a két hét alatt. Mivel úgy látják, hogy még tart az érdeklődés, egy héttel meghosszabbítják a vásárt. (MTI)
1989. augusztus 12., szombat 11:00
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|