Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › augusztus 09.
1989  1990
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Felhívás a világ magyarságához

"... emberi és baráti szolidaritásunkat nyilvánítjuk ki a Romániában üldözött magyar ételmiség neves képviselői: Cs. Gyimesi Éva, a kolozsvári egyetem magyar tanszékének tanára, Cseke Péter író és újságíró, valamint Tőkés László temesvári református lelkész iránt."
Izraeli Rádió, Hírek a zsidó világból:

Magyar csoportok Izraelben

"A közeli napokban Schweitzer József professzor főrabbi, a budapesti Rabbiképző Intézet rektora vezetésével Izraelbe érkeznek a Rabbiképző Intézet tanítványai, hogy továbbképző szemináriumon vegyenek részt. A szemináriumot Moskovitz professzor, egyetemi tanár szervezi."

Hogyan tovább a Csepel Autóban? - Szigetszentmiklósi nézőpontból a járműipari ágazat (1. rész)

1990. február 12., hétfő - Számos régi feszültséget élezett ki, sőt komoly gazdasági és már foglalkoztatási gondokat is okoz a hazai járműipar vállalatai között a rubel elszámolású export január 18-i stopja. Az Ikarus értékesítési lehetőségének korlátozásából származó fizetésképtelensége továbbgyűrűzve a Csepel Autón át a Rábáig az egész járműipari vertikum működését veszélyezteti, egyben megkérdőjelezi a gazdálkodás eddigi gyakorlatát - legalábbis így látják ezt a három egymásra utalt vállalat egyikénél, a szigetszentmiklósi Csepel Autógyárban, ahol Kosaras Csaba vezérigazgató-helyettest kérdezte a témáról az MTI tudósítója. Való igaz - mondta el a vállalati vezető -, hogy 400 millió forinttal tartoznak a győri Rába gyárnak, s emiatt, amint ez a nyilvánosság elé került, néhány napig nem kaptak motorokat és futóműveket Győrből, s két napig állt a szerelősoruk. Azért nem tudnak a győrieknek fizetni, mert legnagyobb vevőjük, az Ikarus - amely gyártmányaik 85 százalékát értékesíti - tavaly november óta tartozik a kiszállított alvázak árával, csaknem 1 milliárd forinttal. Az iparágazat működése érdekében, a Csepel Autógyár kezdeményezésére Győrből ismét érkeznek raktáron levő motorok Szigetszentmiklósra, a termelés tehát - ha kisebb teljesítménnyel is - folyik. A hitelre való finanszírozás és raktárra termelés azonban csakis átmeneti lehet, hiszen nagyon is kérdéses, hogy az Ikarus mikor és hogyan tudja kiegyenlíteni számláját, megkapja-e az egyedi engedélyt a kiszállításra.


A Csepel Autógyár vezérigazgató-helyettese szerint újra kell
gondolni a kormányzat által teremtett és most magára hagyott
járműipari vertikum sorsát, és abban a Csepel Autógyár jövőjét.
Magyarországon az autóbusz gyártást a KGST gyártásszakosítási
programja alapján alakították ki, és a Szovjetunió igényeire
alapozták. Az éves termelési mennyiségeket államközi szerződésekben
határozták meg, amelyet negyedéves bontásban ütemterv szerint
teljesítettek. Ebben a helyzetben a Csepel Autógyár mint az Ikarus
egyik beszállítója működött, vállalati mozgástere, piaci
kitekintése, amely esetleg a fejlesztéseket befolyásolhatta volna,
nem volt, vagy nagyon szűken volt.

    A kiszolgáltatott helyzet ellen a Csepel Autógyár vezetése
néhány éve kezdetben tétova, majd egyre tudatosabb lépéseket tett és
tesz. (folyt.köv.)



1990. február 11., vasárnap 14:08


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"A SZER néhány hónappal ezelőtt jelezte, hogy a közeljövőben visszatér annak ismertetésére, hogy hogyan tűnt el egyik munkatársuk rejtélyes körülmények között Bécsben az elmúlt évtizedekben. A beígért műsor nem is maradt el. Még ma is, hónapokkal az adást követően szinte sokkoló hatással van rám a történet. Munkatársukat lakásából elcsalták, egy privát lakásban dulakodás közben cselekedésképtelenné tették, vagy akár meg is ölték, egy nagy szőnyegben becsavarva a lakásból elhurcolták és azóta végérvényesen nyoma veszett. Életjelt többé nem adott. A lakás akkori bérlőjének is végérvényesen nyoma veszett. Munkatársuk sorsának kiderításáre sem osztrák hatósági, sem családi szinten indított akciók nem vezettek eredményre. A borzalmas story ezzel végetért. Rádiójuk is itt zárta az eseménysort. Mint rádiójuk buzgó, örökös hallgatója nehezen tudok mindebbe belenyugodni."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD