Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › augusztus 09.
1989  1990
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Felhívás a világ magyarságához

"... emberi és baráti szolidaritásunkat nyilvánítjuk ki a Romániában üldözött magyar ételmiség neves képviselői: Cs. Gyimesi Éva, a kolozsvári egyetem magyar tanszékének tanára, Cseke Péter író és újságíró, valamint Tőkés László temesvári református lelkész iránt."
Izraeli Rádió, Hírek a zsidó világból:

Magyar csoportok Izraelben

"A közeli napokban Schweitzer József professzor főrabbi, a budapesti Rabbiképző Intézet rektora vezetésével Izraelbe érkeznek a Rabbiképző Intézet tanítványai, hogy továbbképző szemináriumon vegyenek részt. A szemináriumot Moskovitz professzor, egyetemi tanár szervezi."

Egyelőre zavartalan, de csökkentett ütemű a termelés az Ikarusban - Értékesítési gondok a szocialista piacon (1. rész)

1989. augusztus 10., csütörtök - Vihar előtti csend uralkodik ezekben a hetekben a budapesti és a székesfehérvári Ikarus-gyárban. Legalábbis így jellemezte a mostani helyzetet Semsey András vezérigazgató az MTI munkatársának, amikor a nagyvállalat üzleti kilátásairól és exportlehetőségeiről adott tájékoztatást.

Az Ikarusban a legnagyobb gondot ma az okozza, hogy a
szocialista exportot a vártnál is jobban vissza kell fogniuk; ez azt
jelenti, hogy az idei szovjet exportra tervezett 6600 járműből 1300
busz szállítására nem köthették meg a szerződést. Hasonló a helyzet
a lengyel a piacon is, ahol a tervezett 600 busz helyett csak 400-at
értékesíthetnek, bolgár partnerünknek pedig szinte egyáltalán nem
szállíthatnak ebben az évben. A gyár vezetői arra számítanak, hogy
ha ez a helyzet nem változik az év végéig, decemberben már nem lesz
kinek gyártani a buszokat. Még bíznak abban, hogy a külkereskedelmi
vállalatok, mint például a MOGÜRT, a Technoimpex, sőt az Autóker is
valamilyen barter üzletet hoznak tető alá, és így körülbelül ezer
busz év végi exportjára aláírhatják a szerződéseket.

    Közben az Ikarus néhány más piacán is értékesítési gondok
jelentkeztek. A pekingi események miatt legalább négy hónapos
csúszással tudnak csak megállapodni ottani vevőjükkel több száz
jármű eladásáról, de ez az üzlet, úgy tünik, már csak jövőre érik
be. Az Ikarus üzletembereinek kitartó munkája nyomán valószínűleg az
iraki piac újraéled az autóbuszgyár számára, és ígéretes vásárlónak
számítanak az egyesült államokbeli cégek is, amelyek a következő
három évre 400 buszt rendeltek, a legújabb típusokból. Ezek
szállítása megkezdődött.

    Az Ikarus folyamatos termelése is csak időlegesnek tekinthető,
hiszen az első félévben napvilágot látott árvita a beszállító
partnerekkel, főleg a Csepel Autógyárral még ma sem zárult le; akkor
az első félévre szólóan ideiglenes megállapodást kötöttek.
Refinanszirozási hitelre is kaptak ígéretet a bankoktól. Egyelőre
egyik fél sem vette komolyan a szerződés lejártát, a részegységek
szállítása ütemes. A bankoktól viszont különböző egyéb okok miatt
jórészt még nem folyt be az ígért hitel az Ikarushoz. (folyt.köv.)


1989. augusztus 9., szerda 21:32


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"A SZER néhány hónappal ezelőtt jelezte, hogy a közeljövőben visszatér annak ismertetésére, hogy hogyan tűnt el egyik munkatársuk rejtélyes körülmények között Bécsben az elmúlt évtizedekben. A beígért műsor nem is maradt el. Még ma is, hónapokkal az adást követően szinte sokkoló hatással van rám a történet. Munkatársukat lakásából elcsalták, egy privát lakásban dulakodás közben cselekedésképtelenné tették, vagy akár meg is ölték, egy nagy szőnyegben becsavarva a lakásból elhurcolták és azóta végérvényesen nyoma veszett. Életjelt többé nem adott. A lakás akkori bérlőjének is végérvényesen nyoma veszett. Munkatársuk sorsának kiderításáre sem osztrák hatósági, sem családi szinten indított akciók nem vezettek eredményre. A borzalmas story ezzel végetért. Rádiójuk is itt zárta az eseménysort. Mint rádiójuk buzgó, örökös hallgatója nehezen tudok mindebbe belenyugodni."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD