|
|
|
|
Amit szabad a játékosnak...
|
1989. augusztus 7. hétfő (MTI) - A labdarugó játékvezetőkről azt tartják, akkor végzik jól a feladatukat, ha a pályán észrevétlenek maradnak. Ennek ellenére a csapatok bemutatásánál, a térfélválasztásnál a legkitűnőbb biró is a televizió képernyőjére, igy az érdeklődés középpontjába kerülhet. Ezért is jogosan merült fel a kérdés: ha a játékosoknak szabad, akkor miért ne köthetnének reklámszerződéseket a ,,sipmesterek,, is? Nos, egyelőre azért nem, mert a FIFA megtiltotta. Pedig az angol játékvezetők nem akármilyen ajánlatot kaptak egy japán cégtől: a tervezett üzletből csupán annyit hoztak nyilvánosságra, hogy a szigetországi mérkőzésvezetők a tervezett bevétel egy részét, azaz 900 ezer márkát( ) felajánlották az utánpótlás fejlesztésére... Erről a FIFA-döntésről Nagy Miklós, az MLSZ Játékvezető Bizottságának az elnöke tájékoztatta az MTI munkatársát. Vajon a magyar birókat is hátrányosan érinti a határozat? - Igen. Egy hazai cég akár három millió forintot is fizetne, ha felvennénk a nevét a mezünkre, de miután az angolokat a nemzetközi szövetség határozottan visszautasitotta, ugy érzem, hiába is próbálkoznánk. Miért ragaszkodik a FIFA ahhoz, hogy a játékvezetők ,,reklám mentesek,, legyenek? - Azzal én is egyetértek, hogy olyan vállalatot, amelynek első- vagy másodosztályu csapata van, a biró ne propagáljon. Az angolok viszont egy külföldi ajánlatot kaptak, s azt már nem értem, hogy ez miért veszélyeztetné a sportszerűség szellemét. Szerintem egyébként a FIFA nem tudja sokáig fenntartani jelenlegi álláspontját, mivel egyre több kérés érkezik a szövetség cimére a játékvezetői bizottságoktól - mondta Nagy Miklós.+++
1989. augusztus 7., hétfő 10:41
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|