|
|
|
|
Húszezerből - negyvenhárman...(1. rész) Kisiparosok a nemzetközi árufuvarozásban
|
1989. augusztus 7., hétfő - Az árúfuvarozó kisiparosok egyenlő esélyt követelnek, ragaszkodnak ahhoz, hogy ugyanolyan feltételekkel vehessenek részt a nemzetközi fuvarozásban, mint az állami vállalatok - összegezte a KIOSZ személy- és teherfuvarozók országos szakmai tagozatának véleményét Dittel Gábor titkárhelyettes az MTI munkatársának.
A kisiparosok január 1-jétől vehetnek részt a nemzetközi közúti árúfuvarozásban, eddig a 20 ezer teherfuvarozó közül azonban mindössze 43-an vásároltak összesen 57 gépkocsit, mintegy másfélmilliárd forint értékben. Az érdeklődés a kisiparosok körében - és a fuvaroztatók igénye is - ennél jóval nagyobb, ám egyelőre egyes jogszabályok nehezítik e tevékenység kibontakozását. Gondot okoz például, hogy a ide vonatkozó minisztertanácsi rendelet hatályba lépését követően, csak nagy késéssel, négy hónappal később született meg a Pénzügyminisztérium és a Magyar Nemzeti Bank rendelkezése arról, hogy a nemzetközi árufuvarozási tevékenységhez szükséges devizaengedélyeket miként kaphatják meg a magánszemélyek, illetőleg a hivatalos okmányokat hogyan kell kezelni. Budapesten és Pest megyében nem akadt egyetlen bank sem, aki vállalta volna a kisiparosok devizaelszámoltatását, így azt jelenleg két kisszövetkezet, a Budatrans és a Flottatrans végzi. Ellentmondás az is, hogy miközben a kisiparos bekapcsolódhat a nemzetközi árufuvarozásba, nincs jogilag rendezve, hogy miként jut hozzá a szükséges személyi utiokmányokhoz. A kialakult gyakorlat: a fuvarozó kisiparos két magánútlevelet vált a Belügyminisztériumnál, s amíg az egyik a vízumengedélyre vár, a másikkal utazik. Szabályozatlan, hogy miként részesülhetnek az árufuvarozók az államközi egyezményen nyugvó, és így engedélyhez kötött áruszállításból. A korábbi gyakorlat szerint az állami vállalatoknak az előző év december 15-éig osztották szét az engedélyeket. Most, hogy a magánszektor is bekapcsolódott e tevékenységbe, az engedélykiadás eseti, alkalmankénti. Az engedélyeket, a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium (KÖHÉM) hozzájárulásával, a Közlekedési Főfelügyelet nemzetközi osztálya adta ki az első félévben. Az elmúlt két hétben azonban ezt felfüggesztette, mondván: a KÖHÉM csak a fuvaroztatóval megkötött érvényes szerződéssel rendelkező kisiparosoknak ad engedélyt. (folyt.köv.)
1989. augusztus 6., vasárnap 22:51
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem láttam győztek (06.16-08.15) - A hatalmi kötélhúzás
"Augusztus első vasárnapján az országban néhány helyen képviselői pótválasztásokat tartottak. A választásokon rendre az MDF jelötjei futottak be, néhol más ellenzéki pártok támogatásával. Ez több, mint figyelemre máéltó fejlemény volt. Az EKA-n belül erősítette a Demokrata Fóriumot. Az MSZMP reformereit még inkább a Pozsgay-féle hatalomátjátszási-pozíciómegőrzési modell felé terelte."
SZER-hallgató telefonja:
"Közvéleménykutatást végeztem Kádár halála alkalmából. íme néhány érdekesebb vélemény. Egy harmadéves lakatostanuló véleménye: nem volt rossz fej az öreg csak baj, hogy nem játszott kölyökkorában kézigránáttal. Mire a barátja rávágja, lehet, hogy játszott, csak arra is hülye volt, hogy egy kézigránátot kibiztosítson. Erre a harmadik haver megjegyzi: na azért nem volt olyan ostoba, csak azért nem, mert nem kapott rá Moszkvából utasítást. Egy tiszántúli volt gazdálkodó jelenleg nyugdíjas rakodómunkás. Egy rühes patkányt kellene mellétemetni, különben kidobja magából a föld. Egy 50 éves szaftos megjegyzése: kár ,hogy az anyja .. nem volt szecskavágó, mikor kibújt belőle."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|