|
|
|
|
BKV-sajtótájékoztató
|
1989. augusztus 3., csütörtök - A nagykörúti villamospálya felújításáról, a szeptemberi forgalmi változásról, a millenniumi földalatti korszerűsítéséről s a Batthyány téri metró- és HÉV-állomás átalakításáról tájékoztatták a Budapesti Közlekedési Vállalat vezetői a sajtó képviselőit csütörtökön, a vállalat székházában.
Fülöp Jenő építési és fenntartási igazgató emlékeztetett arra, hogy a nagykörút annak idején 14 szakaszban épült meg. Hozzátette: szerinte a világnak nincs még egy ilyen zsúfolt útvonala. A rendkívüli terhelés miatt elengedhetetlen, hogy időről időre megújítsák a villamospályát, az aszfaltburkolatot. A munkálatok részeként több megállóhelyet ,,egybeépítettek,,, az így kialakitott, úgynevezett középperonos rendszer biztonságosabb, mindkét végén jelzőlámpák segítik az átkelést. Az utasok tájékoztatásának javítására kilenc megállóban hangszórókat helyeznek el, amelyeken keresztül a forgalmat nehezítő körülményeket közlik a várakozókkal. Bejelentette azt is, hogy szeptember 2-ától a pesti oldalon megszűnik a 12-es járat, a buszok csak a Boráros tér és a Moszkva tér között közlekednek majd. Az igazgató szólt arról, hogy befejeződött a millenniumi földalatti felújításának első szakasza a Hősök tere és a Kodály körönd között. A Bajza utcai állomásnál és a köröndnél még hátra van a csempeburkolás, mert először az alagút felső szigetelésével kell végezni. Jövőre a körönd és a November 7. tér közötti szakasz felújítása következik. A Batthyány téri metróállomáson november végén adják át az újonnan beépített negyedik mozgólépcsőt. A nagy forgalom miatt a Keleti pályaudvarnál, a Blaha Lujza téren és a Moszkva térnél is szükség lenne a negyedik lépcsőre, ám a pénzhiány miatt a munka kezdetének időpontja még bizonytalan. A vizsgálatok szerint a Batthyány téri aluljáró-komplexum felújítása hosszabb időt vesz majd igénybe, ennek során kicserélik a HÉV-végállomás ütközőbakjait, szigetelik az oldalfalakat, korszerűsítik az ott lévő üzleteket. A későbbiekben a tér hangulatához illően átalakítják a felszíni peronépületet. Az MTI munkatársának kérdésére elmondták, hogy a bérlet- és jegyárak emelkedése, illetve az életkörülmények nehezülése miatt növekedett a bliccelők száma, a jegyeladás mintegy 50 százalékkal csökkent. A be nem fizetett pótdíj-hátralék összege eléri a havi 900 ezer forintot. A mintegy 200 jegyellenőrt gyakran éri inzultus. Éppen a sajtótájékoztató napján történt: a pótdíjazási részleg egyik munkatársának arcába könnygáz-sprayt fújtak. (MTI)
1989. augusztus 3., csütörtök 14:42
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|