|
|
|
|
A magyar repülés 2.
|
- A kettőt kétségkívül nem nehéz összekapcsolni, de a döntő a magyar repülés elismerése volt. Itt említem meg, hogy Magyarország már 1910 óta tagja az öt évvel korábban alakult FAI-nak. A történelem viharos szakaszai után, 1960-tól ismét számoltak velünk, amit olyan események bizonyítanak, mint a II. Motoros Műrepülő VB, az I. Női Vitorlázórepülő VB, a Sárkányrepülő EB megrendezése. És szívesen utalok a napokban zárult Oldt Timer találkozóra - az elsőt is mi rendeztük 1983-ban - a régi gépek bemutatójára, amelyen Brazíliától Új-Zélandig közel száz gép vett részt Farkashegyen. A kisérők, érthetően az ország változásai iránt is megkülönböztetett figyelemmel érdeklődtek. Ez a fokozott érdeklődés tapasztalható a Műrepülő EB iránt is, hiszen a világbajnokságon, az USÁ-ban 12 ország vett részt, Békéscsabára pedig 15 országból jönnek. Tehát a kérdésre azt válaszolnám, hogy a magyarországi változások elismerése is benne van abban a képben, melyet sajátos módon segíti formálni a magyar repülés. Szívesen említem meg ezzel kapcsolatban, az elismerés bizonyítékaként, hogy egy év múlva mi rendezzük a Nemzetközi Repülő Szövetség III. kongresszusát és az érdeklődés máris minden eddigi, hasonló eseményt felülmúlt. - Ugyanakkor tény, hogy két szocialista ország tüntetően távol marad az EB-től, az NDK és Románia. - Nézze, nemzetközi kapcsolatainkat nem kis erőfeszítések és gyanakvások közepette építettük. Azt mondhatom, hogy igen jó viszonyban vagyunk a nyugat-németekkel, az osztrákokkal, a jugoszlávokkal. Keressük az együttműködést a szocialista partnerekkel is, kapcsolatainkban azonban sok a formális elem és olykor úgy tűnik, némely országban a politika gördít akadályt az együttműködés elé. - Ön, mint a FAI alelnöke, a világszervezet egyik vezetőjeként mit emelne ki a Nemzetközi Repülő Szövetségben végzett tevékenységéből? - A tervezőmunka mellett azt hangsúlyoznám, hogy a dinamikusabb szervezet, az élethez közelebb kerülő FAI érdekében tevékenykedem a magam módján. Például azon, hogy a közel 90 éves FAI és a Nemzetközi Olimpiai Bizottság között alakuljon ki kapcsolat. Hogy a repülés kerüljön be az olimpiai sportágak közé. Most ott tartunk, hogy a szöuli olimpia megnyitóján aratott sikere nyomán az ejtőernyőzés Barcelonában már bemutató sportágként jelen lesz. - Térjünk vissza a magyar repüléshez. Ez a sport nem olcsó, nem elég hozzá a puszta szeretet. Sok pénzt igényel. Az ország viszont mundenütt takarékoskodik. A nadrágszíjhúzó időben hogyan látja Ön a magyar repülés jövőjét? (folyt.)
1989. augusztus 3., csütörtök 13:24
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|