|
|
|
|
Választási kampány
|
London, 1989. július 24. (BBC, Londoni panoráma) - Az MSZMP nem lustálkodik. A magyar hatóságok egy brit reklámvállalatot alkalmaznak, hogy a többpártrendszerű választási hadjárat során tanácsadóként közreműködjék. Az MSZMP részéről ugyanakkor cáfolták, hogy a vállalat a pártot - mondhatnánk - új külsővel segítse felruházni, és közölték, hogy a cég szakértői minden párt rendelkezésére állnak. Budapesti tudósítónk, Sally Ackroyd jelenti erről: - A kiválasztott cég Charles Parker londoni hirdető ügynöksége, amely átadja majd szaktudását a politikai reklámkampányok terén, s az MSZMP egyik szóvivője szerint a cég kitűnő ajánlólevéllel rendelkezik. A spanyol kormányról alkotott kép rendezésében közreműködött Franco bukása után, Thatcher brit miniszterelnök konzervatív pártjának közönségkapcsolatait is ez a cég igazgatta. Nyers Rezső hétvégi nyilatkozata szerint a brit ügynökség készíti fel az MSZMP-t a jövő évi, többpártrendszerű választásokra. Az MSZMP szóvivője azonban kijelentette, hogy félreértésről van szó, s a reklámügynökséget arra kérték fel, hogy szemináriumokat tartson a politikai tájékoztatószolgálatról. A szeminárium pedig minden magyar politikai párt számára hozzáférhető, nem kizárólag az MSZMP részére tartják. Magyarországon nem létezik politikai kultúra, s ezekben az ügyekben hiányzik a szakértelem. A szóvivő szerint mindenkinek szüksége van az ilyen típusú szakmai tudásra. Az MSZMP mindeddig agitációs és propagandairodájára bízta, hogy ez ezt a feladatot ellássa. Az osztályt korábban megszüntették, mondván, hogy divatjamúlt intézmény. MSZMP egy másik szóvivője: Dégen István pedig leszögezte, hogy az új politikában új eszközökre van szükség, s aggályok nélkül alkalmazhatnak egy olyan céget, amely Margaret Thatcher konzervatív pártja számára biztosította szolgálatait. A szóvivő szerint az ideológia a pártok dolga, az ügynökségé pedig a tájékoztatás. +++
1989. július 24., hétfő
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|