Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › július 27.
1989  1990
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Magyar Október Párt és a Fővárosi Tanács közös közleménye

"A Fővárosi Tanács elnöke ígéretet tett arra, hogy a Budapest V. kerületi Münnich Ferenc utca nevének megváltoztatására irányuló javaslatot - az V. Kerületi Tanács Végrehajtó Bizottságának ezirányú állásfoglalása után - a Fővárosi Tanács VB 1989. október 23-ig megtárgyalja és döntést hoz."
Vatikáni Rádió, Magyar figyelő:

A Magyar Püspöki Kar nyilatkozata - vatikáni vélemény

"Valóban örömmel üdvözölhetjük ezt a dokumentumot, annyi idő után az első nagy lépést, s amely eligazítást nyújthat a magyar nép életében végbemenő mély politikai, társadalmi és gazdasági változások közepette. A változások természetesen érintik az egyházi életet is, hiszen a társadalmi megújúlást nem lehetséges erkölcsi alapelvek mélyreható szellemi-lelki átalakulás nélkül, ebben pedig döntő szerep jut a katolikus hívőknek, illetve az egyházi közösségnek."

Óriáshajó a történelem hajnalán (2. rész)

A ,,busz,, széles ablakain át megtekinthető az acélbölcsőben
nyugvó csónak, amelyre forró polietilén-glykol viaszt permeteznek -
a tervek szerint még egy évtizedig - abban a reményben, hogy idővel
ez az anyag veszi át a vízmolekulák helyét a fa belsejében.

    Közben Crowther apró részletekből, ,,mozaikokból,,
kikövetkeztette a hajóépítő társadalom bonyolult szerkezetét, és
összerakta a csónak utolsó útjának drámai történetét. Mint kitűnt,
marhahúst és fát szállított. A régész szerint időszámításunk előtt
450-ben már a hatalmas tölgy kivágása is meglehetősen nagy
szervezést igényelhetett. A faóriás akkor nyolcszáz éves és 24 méter
magas lehetett... Őseink a 2,8 tonnás fatörzset görgőkön juttatták
el a folyóig. Ott vájták ki és faragták meg a törzset: a munka
szépsége ma is jól érzékelhető. A csónak egyik végére fardeszkát
illesztettek: most is ott van. A hajóorrba pedig kis fedélzettel
ellátott bonyolult berendezést szereltek.

    - Ehhez hasonló csónakok valóságos flottája közlekedhetett
akkoriban, bár nyilván nem minden jármű dicsekedett ilyen hatalmas
méretekkel - mondja Crowther. - E hosszú, keskeny és nehezen
irányítható monstrum kezelése egyáltalán nem volt egyszerű.
Valószinűleg az árapállyal végeztették el a munka dandárját.

    A ,,hajólabor,, falán elhelyezett vázlat szerint 18 evezős
hajtotta előre a járművet, de a szakember úgy gondolja, hogy a
legénység bizonyára csak 4-5 emberből állt. Ők csupán az irányt
igyekeztek tartani, a többit az árapály mozgására bízták.

    A hattonnás csónakban szétszórva talált fahasábok rendeltetését
ma még homály fedi és más rejtélyek megoldása is hátra van. Ám az
egy éve kiállított csónak-monstrum máris jelentős érdeklődést
keltett, és sokakat odavonz a vámházból átalakított múzeum
múltszázadi épületébe. Magában a múzeumban ma zűrzavaros állapotok
uralkodnak. Új otthonba költöztetik ugyanis az antik autók és hintók
gyüjteményét, mert a régészeti leletekre akarják összpontosítani a
figyelmet. A ,,hajólabor,, mögött például remek római mozaikok
kaptak helyet.

    A nyüzsgés és pezsgés egész Hullra jellemző. A Londontól alig
300 kilométernyire északra levő kikötőváros csak most kezd új életre
kelni a világháború katasztrofális pusztításai után. Egymás után
állítják helyre és csinosítják a régi negyed patinás házait.
Nagy-Britannia legrégibb hajója pedig most újabb vonzerőt kölcsönöz
az ősi városnak, amelyről írásban 1299-ben történt először említés.
+++

Mezei Marianne, MTI-Panoráma


1989. július 27., csütörtök 15:10


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Kedves Rádió. A múltheti adásukban ugyancsak egy hallgató kifogásolta Orbán Viktor június 16-i gyászbeszédét, pontosabban a párt hirtelen reformpolitikusairól alkotott nézetét. Elgondolkoztató és megdöbbentő, hogy a telefonáló még a nyilvános kritika jogát is megkérdőjelezi, a fenti reformkommunistákat illetően, kiknek 1956-ról alkotott mai nézete, miszerint jogos népfelkelés, Nagy Imre és sorstársainak ártatlansága, már-már példamutatás, nos, úgy 20, esetleg 10 évvel ezelőtt, vagy akár az elmúlt években is vajon miért nem volt ismeretes. Legalább a szűkebb közvélemény számára, mint tetti ezt például Vas Zoltán, Hegedűs András, évekkel ezelőtt vállalt visszaemlékezéseiben. Habár Orbán Viktor személye és munkássága majdhogy nem ismeretlen előttem, engedtessék meg nekem, ogy vele egyetértve a kétkedés jogát is megemlítsem, amit az elmúlt 40 esztendő számtalan torzítása, iszavirág életű igazságai, töménytelen hazudozásai, igensak aláhúz és igazol."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD