|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülésének nyilatkozata
"Az elmúlt hetekben - a sajtóban és a TV-ben is - nyilvánosságra
került, hogy az Új Idő Kft., mint ,,kiadványszervező,,, a szerzőt
képviselő, annak jogaival rendelkező ügynökség engedélye nélkül
kiadta A. Szolzsenyicin: A Gulag szigetcsoport című könyvét. A
kibocsátó Új Idő Kft., a szerző és jogi képviselője, valamint a mű
kiadójának tiltakozása ellenére forgalomba hozta a mű nem teljes és
tárgyi tévedéseket tartalmazó fordítását."
Deutschlandfunk, Hírek:
Lövési tilalom
"A magyar
határőröknek megtiltották, hogy olyan személyekre lőjjenek, akik el
akarják hagyni az országot. A határőrség egyik ezredesének
nyilatkozata szerint csak figyelmeztető lövéseket lehet leadni.
Az ezredes hangsúlyozta, hogy a magyar kormány nem tájékoztatja
a keletnémet hatóságokat az NDK polgárainak menekülési
kísérleteiről. Ezzel szemben Bonnban megerősítették azokat a
jelentéseket, miszerint a magyar hatóságok bejegyzik a keletnémet
polgárok útlevelébe, ha menekülési kísérletet hajtanak végre."
|
|
|
|
|
|
|
Az OKBT sajtótájékoztatója
|
1989. július 24., hétfő - Az első félévben jelentős mértékben növekedett a közúti balesetek száma hazánkban. 1989 első hat hónapjában több mint 10 ezer baleset történt a magyarországi utakon, s ez tíz százalékkal haladja meg a tavalyi, ugyancsak magas számot.
Az Országos Közlekedésbiztonsági Tanács hétfői sajtótájékoztatóján elhangzott további adatok és tények sem tártak kedvező közlekedési helyzetképet az újságírók elé. Az első félév tízezres nagyságú baleseti statisztikája 676 áldozatról szól: ők halálukat lelték az utakon, s e szám is 15 százalékkal több, mint az előző évi. A legnagyobb mértékben - mintegy 70 százalékkal - az autópályákon bekövetkezett balesetek száma növekedett. Különösen veszélyesnek számít az M1-es autóút, amelyen a Budapest - Hegyeshalom útvonal megnőtt forgalma következtében szinte ugrásszerűen emelkedett a balesetek száma. A szakértők - jóllehet egy balesetnél elsősorban a felelősséget, nem pedig az okokat vizsgálják - a leggyakoribb veszélyforrásnak a nem megfelelő követési távolságot, a figyelmetlen vezetést, illetve a közlekedési viszonyokat figyelmen kívűl hagyó sebességet tartják. Az első félév baleseti statisztikáját tovább rontja, hogy növekedett a hazánkba látogató külföldiek okozta balesetek száma. Ez annak is betudható, hogy e hat hónapban több mint 1 millió 800 ezer külföldi személygépkocsi lépte át a magyarországi határátkelőhelyeket. Közülük a legtöbb közúti balesetet NSZK-beli, osztrák, lengyel és jugoszláviai gépjárművezetők okozták, leggyakrabban az éjszakai vezetésnél figyelmetlenségből, nehezebb tájékozódásból, közlekedési bizonytalanságból adódóan. Ezért az OKBT július 27-én a fővárosban, illetve az idegenforgalmi szempontból legérintettebb 12 megyében fokozottan ellenőrzi a külföldi gépjárműveket, illetve tájékoztatással segíti a vezetőket. (MTI)
1989. július 24., hétfő 15:03
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"... azzal a tézisével, hogy ma is számtalan ember úgy érzi,hogy menekülnie kell Magyarországról azzal már nem értek egyet. Természetesen vannak ilyenek, se semmilyen elfogadható ok már nincs arra, hogy valaki politikai okokból meneküljön a mai Magyarországról, hála Istennek ezen már túl vagyunk. A rossz gazdasági viszonyok okot adhatnak és ad is okot a kivándorlásra vagy a kinnmaradásra, de ez már nem politikai emigráció, ez az emberek természetes vágya,hogy olyan országokba menjenek, ahol jobban, sőt sokkal jobban lehet élni. "
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|