Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › július 23.
1989  1990
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MSZDP állásfoglalása a koalíció lehetőségéről

"A magyar és a nemzetközi sajtóban a közelmúltban nyilatkozatok láttak napvilágot egy esetleges MSZMP, MDF, MSZDP koalícióról. A Szociáldemokrata Párt - elemezve a kialakult helyzetet - úgy látja, hogy hiányoznak a társadalmi és politikai feltételek bármilyen koalíciós elképzeléshez."
BBC, Panoráma:

Lipták Béla nyilatkozata

"... ha Bős megépülne, akkor Csehszlovákia ezzel áthelyezi a saját felségterületére a Duna jobb partját is, ami nem más, mint területfoglalási precedens, hazánk további csonkítása. A másik, hogy a Duna vizének egy elszigetelt üzemcsatornába való vezetése Csallóközt teszi tönkre, annak a földműves magyar életformájának a felszámolását eredményezi."

A korábbi bajnok, Maruzsi László győzött

1989. július 23. vasárnap (tud) - Négy holland, egy csehszlovák
és egy osztrák autós ralicross versenyző rajthoz állása avatta
nemzetközivé az országos bajnokság 5. futamát, amelyet a Berzsenyi
Dániel Közművelődési Klub Ádándon rendezett, a Siófoktól mintegy 10
km-re fekvő pályán. A külföldről érkezett ralicross pilóták számára
azonban meglehetősen szokatlan volt a pálya kanyargós vonalvezetése,
illetve az, hogy a rendezők minden törekvése ellenére átláthatatlan
por-, ködfelhőben kellett autózni azoknak, akiknek nem sikerült
közvetlenül a rajt után élre vágni.

    Az I. divizióban a Balaton túlsó partjáról érkezett tapolcai Pék
László (Audi) fölényes győzelmet aratott, míg a nagy csata a második
helyért dúlt a holland Verkooijen és a hazai pálya előnyét élvező
Siliga László között. A második helyet végül is a Nissant kormányzó
északi versenyző szerezte meg, ezzel megmentvén a külföldiek
becsületét.

    A II. divizióban Maruzsi László az Audi Quattróval rajtolt az
1-es rajtkockából, és a számára vadonatúj Renault 5 Turbóval - amely
egykor Ferjáncz Attila raliautója volt - Vodicska Lajos startolt a
második helyről. Meglepetés volt, hogy a kétszeres magyar bajnok
ifj. Tóth Jánosnak meg kellett elégednie a harmadik rajtkockával.
Somogyország tehetséges, fiatal versenyzője azonban ez utóbbi helyet
is elvesztette az első kanyarban, hiszen az ötödik helyről kezdte
meg a felzárkózást. Remek manőverekkel csakhamar feljött a harmadik
helyre, és Vodicska Lajossal három körön át, kanyarról kanyarra
mérkőztek egymással. A második helyet egy koccanás után - amelyet a
Renault és a BMW sárvédője is bánt - végül elhódította ifj. Tóth
János. Az előzésről alaposan megoszlottak a vélemények, mind a
versenyzők, mind a nézők körében, voltak, akik tarthatatlannak
tartották, és voltak, akik azt mondták, a ralicross ezzel jár. Végül
Maruzsi fél kör előnnyel nyert.

    I. divizió:
1. Pék László (Tapolcai Bauxitbányász, Audi)
2. Rees Verkooijen (holland, Nissan)
3. Siliga László (Berzsenyi Dániel KK, Skoda 120)

    II. divizió:
1. Maruzsi László (Maruzsi Team, Audi Coupé Quattro)
2. Ifj. Tóth János (Somogyi ÁSC, BMW 325 ix)
3. Vodicska Lajos (Berzsenyi Dániel KK, Renault 5 Turbo)
+++


1989. július 23., vasárnap 19:27


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Jónapot kivánok azt szeretném megtudni,hogy hatósági személy megsértése miatt 5 hónap börtönt kaptam, két évre felfüggesztve, tehát nem kapok útlevelet már nagyon rég óta. .... sokminden. És ugy döntöttem, hogy átszökök az osztrák részre, a határon át akarok szökni és onnan tovább harmadik országba tengerentúl. Az a kérdésem, hogy az osztrák hatóság ilyen esetben engem visszaadna-e mennyi az esély, hogy visszadobna, tehát kiadna a magyar hatóságnak?Milyen elbírálás alá esek? Hivatalos személy megsértése miatt vagyok felfüggesztve ami jövőre jár le és egy dologért igy szoktak itt 3 büntetést. Köszönöm szépen nagyon fontos lenne a számomra."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD