|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MSZDP állásfoglalása a koalíció lehetőségéről
"A magyar és a nemzetközi sajtóban a
közelmúltban nyilatkozatok láttak napvilágot egy esetleges MSZMP,
MDF, MSZDP koalícióról. A Szociáldemokrata Párt - elemezve a kialakult helyzetet - úgy
látja, hogy hiányoznak a társadalmi és politikai feltételek
bármilyen koalíciós elképzeléshez."
BBC, Panoráma:
Lipták Béla nyilatkozata
"... ha Bős megépülne, akkor
Csehszlovákia ezzel áthelyezi a saját felségterületére a Duna jobb
partját is, ami nem más, mint területfoglalási precedens, hazánk
további csonkítása.
A másik, hogy a Duna vizének egy elszigetelt üzemcsatornába való
vezetése Csallóközt teszi tönkre, annak a földműves magyar
életformájának a felszámolását eredményezi."
|
|
|
|
|
|
|
A korábbi bajnok, Maruzsi László győzött
|
1989. július 23. vasárnap (tud) - Négy holland, egy csehszlovák és egy osztrák autós ralicross versenyző rajthoz állása avatta nemzetközivé az országos bajnokság 5. futamát, amelyet a Berzsenyi Dániel Közművelődési Klub Ádándon rendezett, a Siófoktól mintegy 10 km-re fekvő pályán. A külföldről érkezett ralicross pilóták számára azonban meglehetősen szokatlan volt a pálya kanyargós vonalvezetése, illetve az, hogy a rendezők minden törekvése ellenére átláthatatlan por-, ködfelhőben kellett autózni azoknak, akiknek nem sikerült közvetlenül a rajt után élre vágni. Az I. divizióban a Balaton túlsó partjáról érkezett tapolcai Pék László (Audi) fölényes győzelmet aratott, míg a nagy csata a második helyért dúlt a holland Verkooijen és a hazai pálya előnyét élvező Siliga László között. A második helyet végül is a Nissant kormányzó északi versenyző szerezte meg, ezzel megmentvén a külföldiek becsületét. A II. divizióban Maruzsi László az Audi Quattróval rajtolt az 1-es rajtkockából, és a számára vadonatúj Renault 5 Turbóval - amely egykor Ferjáncz Attila raliautója volt - Vodicska Lajos startolt a második helyről. Meglepetés volt, hogy a kétszeres magyar bajnok ifj. Tóth Jánosnak meg kellett elégednie a harmadik rajtkockával. Somogyország tehetséges, fiatal versenyzője azonban ez utóbbi helyet is elvesztette az első kanyarban, hiszen az ötödik helyről kezdte meg a felzárkózást. Remek manőverekkel csakhamar feljött a harmadik helyre, és Vodicska Lajossal három körön át, kanyarról kanyarra mérkőztek egymással. A második helyet egy koccanás után - amelyet a Renault és a BMW sárvédője is bánt - végül elhódította ifj. Tóth János. Az előzésről alaposan megoszlottak a vélemények, mind a versenyzők, mind a nézők körében, voltak, akik tarthatatlannak tartották, és voltak, akik azt mondták, a ralicross ezzel jár. Végül Maruzsi fél kör előnnyel nyert. I. divizió: 1. Pék László (Tapolcai Bauxitbányász, Audi) 2. Rees Verkooijen (holland, Nissan) 3. Siliga László (Berzsenyi Dániel KK, Skoda 120) II. divizió: 1. Maruzsi László (Maruzsi Team, Audi Coupé Quattro) 2. Ifj. Tóth János (Somogyi ÁSC, BMW 325 ix) 3. Vodicska Lajos (Berzsenyi Dániel KK, Renault 5 Turbo) +++
1989. július 23., vasárnap 19:27
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|