Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › július 19.
1989  1990
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Felhívás a kecskemétiekhez

"Az M5-ös autópályaszakasz átadásával, a Bethlen körúti szakasz lezárásával ezek a következemények már az elviselhetetlenségig fokozódtak A Magyar Demokrata Fórum városi szervezete és a Szabad Demokraták Szövetsége városi szervezete egy tömegdemonstrációval próbálja felhívni az illetékesek figyelmét a helyzet tarthatatlanságára."
Amerika Hangja:

Az ÁEH megszűnése

"A hivatalnak nincs utóda. Eddigi teendőinek kilenctized része - így mondja a budapesti kormány közleménye - tárgytalanná vált. A fennmaradó egytized ellátásáról egy később szervezendő, és a Minisztertanács keretében működő egyházpolitikai titkárság gondoskodik majd."

Angliai sztrájkhelyzet (1.rész)

Szászi Julianna, az MTI kiküldött tudósítója jelenti:
London, 1989. július 19. szerda (MTI-tud) - Az e heti közlekedési sztrájkon ugyan túl van Anglia és szerda reggel az a nem kis szerencse éri a londoniakat, hogy küzdelem nélkül is eljuthatnak munkahelyeikre, de arra nincs biztosítek, hogy ez volt az utolsó ilyen nap. Kedden éjfélig egyetlen vasúti szerelvény sem indult el. Ami pedig a londoni közlekedést illeti, a földalatti sztrájk miatti bénultságot az is súlyosbította, hogy a négy ezres autóbuszparknak csak mintegy a fele szállította az utasokat a karbantartók sztrájkja miatt.

A Vasúti Dolgozók Országos Szövetsége (NUR) döntése, miszerint
nem fogadja el a brit vasutak (BR) újabb, a korábbi ajánlatot
meghaladó javaslatát, a 8,8 százalékos béremelést, meglepetést
váltott ki. Mégpedig nemcsak az ,,ellenfélnél,, amely arra
hivatkozik, hogy a hivatalos inflációs rátánál is 0,5 százalékkal
többet kínált, hanem a szakszervezeten belül is megosztotta a
sorokat. A 21 tagú végrehajtó bizottság döntése az elnök, Jimmy
Knapp veresége: ő ugyanis a sztrájk lefújása mellett foglalt állást.
A 8,8 százalékos béremelés - és a csomagtervben szereplő néhány más
ajánlat - elutasítását már csak azért is bírálat éri, mert ez az
érintett szakszervezeti mozgalom megosztottságát jelzi: a
mozdonyvezetők, nem utolsósorban abban a meggyőződésben, hogy a BR,
ahogyan ezt sokszor hangoztatta, valóban nem tud többet nyújtani,
beleegyeztek a munka felvételébe. A sajtó ugyanakkor a fejleményt
úgy értékeli, hogy ez azoknak a táborat erősíti, akik szívesebben
látnák a brit vasutakat magánkézben. A közhangulatra viszont
jellemző, hogy a közlekedési káoszért a legtöbben nem a
sztrájkolókat, még csak nem is a brit vasutakat, hanem a
kormányzatot szidják, amely képtelen belátni: bizonyos ágazatok soha
nem lehetnek nyereségesek és igénylik az állami támogatást.

    Ami a földalatti vasút alkalmazottait illeti, az ő képviselőik
csütörtökön folytatják a tárgyalásokat. Addig még van remény arra,
hogy az immár ötödik általános közlekedési sztrájkot nem követi
több. A vasutas szakszervezeteknél még sem lehet tudni, hogy mi lesz
a jövő héten: mivel a vélemények eltérőek, nyilván heves viták
előzik majd meg a további tárgyalásokat. (folyt.)


1989. július 19., szerda 07:34


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Magyarországról érdeklődnék Kunágotáról, hogy az Önök által közlött osztrák szőlőszüretre milyen címen lehet jelentkezni, ugyanis szeretnénk jelentkezni erre a szüretre munkára. Ha a holnapi délután fél 4 után meg tetszenének ismételni a műsorban a címet, nagyon szépen megköszönném. Köszönöm."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD