|
|
|
|
Angliai sztrájkhelyzet (1.rész)
|
Szászi Julianna, az MTI kiküldött tudósítója jelenti:
London, 1989. július 19. szerda (MTI-tud) - Az e heti közlekedési sztrájkon ugyan túl van Anglia és szerda reggel az a nem kis szerencse éri a londoniakat, hogy küzdelem nélkül is eljuthatnak munkahelyeikre, de arra nincs biztosítek, hogy ez volt az utolsó ilyen nap. Kedden éjfélig egyetlen vasúti szerelvény sem indult el. Ami pedig a londoni közlekedést illeti, a földalatti sztrájk miatti bénultságot az is súlyosbította, hogy a négy ezres autóbuszparknak csak mintegy a fele szállította az utasokat a karbantartók sztrájkja miatt.
A Vasúti Dolgozók Országos Szövetsége (NUR) döntése, miszerint nem fogadja el a brit vasutak (BR) újabb, a korábbi ajánlatot meghaladó javaslatát, a 8,8 százalékos béremelést, meglepetést váltott ki. Mégpedig nemcsak az ,,ellenfélnél,, amely arra hivatkozik, hogy a hivatalos inflációs rátánál is 0,5 százalékkal többet kínált, hanem a szakszervezeten belül is megosztotta a sorokat. A 21 tagú végrehajtó bizottság döntése az elnök, Jimmy Knapp veresége: ő ugyanis a sztrájk lefújása mellett foglalt állást. A 8,8 százalékos béremelés - és a csomagtervben szereplő néhány más ajánlat - elutasítását már csak azért is bírálat éri, mert ez az érintett szakszervezeti mozgalom megosztottságát jelzi: a mozdonyvezetők, nem utolsósorban abban a meggyőződésben, hogy a BR, ahogyan ezt sokszor hangoztatta, valóban nem tud többet nyújtani, beleegyeztek a munka felvételébe. A sajtó ugyanakkor a fejleményt úgy értékeli, hogy ez azoknak a táborat erősíti, akik szívesebben látnák a brit vasutakat magánkézben. A közhangulatra viszont jellemző, hogy a közlekedési káoszért a legtöbben nem a sztrájkolókat, még csak nem is a brit vasutakat, hanem a kormányzatot szidják, amely képtelen belátni: bizonyos ágazatok soha nem lehetnek nyereségesek és igénylik az állami támogatást. Ami a földalatti vasút alkalmazottait illeti, az ő képviselőik csütörtökön folytatják a tárgyalásokat. Addig még van remény arra, hogy az immár ötödik általános közlekedési sztrájkot nem követi több. A vasutas szakszervezeteknél még sem lehet tudni, hogy mi lesz a jövő héten: mivel a vélemények eltérőek, nyilván heves viták előzik majd meg a további tárgyalásokat. (folyt.)
1989. július 19., szerda 07:34
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|