|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A dunaújvárosi Ellenzéki Kerekasztal szervezeteinek nyilatkozata
"Gertner Sándor a Dunai
Vasmű polgári fegyveres őre, apja ,,önvédelmi,, pisztolyával, ittas
állapotban, egy lépcsőházablakon kilőtt az ott játszadozó gyermekek
közvetlen közelébe. A pisztolygolyó a szemközti falon gellert
kapott, és csak hajszálon múlott, hogy nem történt végzetes
tragédia. "
BBC, Panoráma:
A román-magyar viszony
"Mindent összevéve a magyar-román konfliktus meglehetősen súlyos.
Romániában a mintegy kétmillió főnyi elégedetlen magyar kisebbség
egyre növekvő magyarellenes hangulattal találja magát szemben.
Magyarországon pedig a Romániából érkezett több tízezer menekült
jelenléte a széleskörű románellenes hangulat tüzét szítja."
|
|
|
|
|
|
|
Tájékoztató az autópálya-használati díj bevezetéséről és az útalap létrehozásáról (1. rész) (OS)
|
Budapest, 1989. április 7., péntek - A Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium az alábbi közlemény nyilvánosságra hozatalára kérte az OS-t. A közúthálózat fejlesztése, fenntartása évek óta elmarad a motorizációs igényektől. A forgalom évente 3-5 százalékkal növekszik. Az utak építésére és fenntartására rendelkezésre álló költségvetési források ezzel nem tartanak lépést. Különösen az autópálya építésének üteme lassult le, mivel a költségvetés kivonult a közúthálózat fejlesztésének finanszírozásából. Ezért csak pótlólagos források felhasználása teszi lehetővé az autópályahálózat továbbépítését, amely biztosítja a külföldi működő tőke bevonását a garantált pénzügyi forrásképzéssel. A Minisztertanács mérlegelve a kialakult helyzetet 1989. április 1-jei ülésén döntött az autópálya-használati díj bevezetéséről 1989. május 1-től, valamint az útalap létrehozásáról 1990. január 1-től. Az autópálya-használati díj bevezetésének jelentősége három területen mérhető le: 1. Az autópálya-használati díj évközi bevezetésével elkerülhetők a folyamatban lévő autópálya, út- és hídépítések azonnali leállításai, a beruházásokba eddig befektetett több mint 3 milliárd forint értékű munka mielőbb befejezésre kerülhet, ezáltal csökkennek a járművek üzemeltetőinek költségei. 2. A bevezetésre vonatkozó döntéssel együtt határozat született a költségvetésből elkülönített - tervalkut kizáró - útalap működtetésére is. Az autópályahálózat fejlesztésének gyorsítását csak külföldi működő tőkével lehet elérni. Az autópálya-használati díj bevezetésével megteremtődik a törlesztéshez szükséges pénzügyi forrás. Az autópálya-használati díjból az alábbi program valósítható meg: - Ez évben a nyári szezonra elkészül az M5-ös autóút Kecskemétig, így a már forgalomba helyezett szakasz további 22 km autóúttal bővül. - A jövő évben megépül az M0 autóút, a 6-os út és az M5 autópálya közötti 15 km-es szakasz. (folyt.köv.)
1989. április 7., péntek 18:59
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Tájékoztató az autópálya-használati díj bevezetéséről és az útalap létrehozásáról (2. rész) (OS)
|
- Az autópálya-használati díj konstrukció teszi lehetővé a külföldi működő tőke bevonását a magyar autópálya-hálózat fejlesztésének gyorsítására. Még idén megkezdődnek a konkrét tárgyalások az M1 autópálya-építés külföldi vállalkozóival, akik a magyar vállalatokkal együtt a jövő évben megkezdik az építés előkészítését. Terveink szerint 1995-re Hegyeshalom és Győr között el kell készülni az autópálya-összeköttetésnek. - Most folynak az előkészületek az M0 autóút további, a 6-os számú főút M1 autópálya közötti 15 km-es szakaszának világbanki konstrukcióban történő meghosszabbítására is. Ennek a megnyitását is legkésőbb 1995-ben tervezzük. Az autópálya-használati díj mértéke differenciált, az autópályát igénybe vevő járműtípusoknak megfelelően. Az éves díj mellett negyedéves díjak is megállapításra kerültek. A díjfizetés a járműkategóriának és az időszaknak megfelelő címke megvásárlásával történik. A címkéket a határátkelőhelyeken, a benzinkutaknál, idegenforgalmi elárusító helyeken, autóklub irodákban lehet megvásárolni. A címkét a szélvédő bal alsó sarkába kell belülről felragasztani (motorkerékpárnál a sárvédőre). Az autópálya-használati díjak mértéke: Nyári (VII. VIII. IX.) idegenforgalmi idénydíj: a.) személygépkocsi: 800.-; b.) tehergépkocsi - 6 tonnáig: 2.400.-, - 6-12 tonnáig: 4.800.-, - 12 tonna felett: 7.000.-; c.) autóbusz - 10-40 férőhelyig: 5.000.-, - 40 férőhely felett: 7.000.-; d.) motorkerékpár: 200.- I. II. IV. negyedévenkénti díj: a.) személygépkocsi: 700.-; b.) tehergépkocsi - 6 tonnáig: 2.200.-, - 6-12 tonnáig: 4.200.-, - 12 tonna felett: 6.000.-; c.) autóbusz - 10-40 férőhelyig: 4.500.-, - 40 férőhely felett: 6.000.-; d.) motorkerékpár: 150.- Éves kedvezményezett díj: a.) személygépkocsi: 1.500.-; b.) tehergépkocsi - 6 tonnáig: 6.000.-, - 6-12 tonnáig: 12.000.-, - 12 tonna felett: 18.000.-; c.) autóbusz: - 10-40 férőhelyig: 12.000.-, - 40 férőhely felett: 18.000.-; d.) motorkerékpár: 500.- 1989. évben tört negyedévi díj (V. VI. hó): a.) személygépkocsi: 400.-; b.) tehergépkocsi - 6 tonnáig: 1.400.-, - 6-12 tonnáig: 2.800.-, - 12 tonna felett: 4.000.-; c.) autóbusz - 10-40 férőhelyig: 3.000.-, - 40 férőhely felett: 4.000.-; d.) motorkerékpár: 100.- (folyt.köv.)
1989. április 7., péntek 19:03
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Tájékoztató az autópálya-használati díj bevezetéséről és az útalap létrehozásáról (3. rész) (OS)
|
Negyedévnél kisebb időszak megállapítása (napi, heti, havi díjak) már az ellenőrzést csak kapuk kiépítésével, kötelező megállással tenné lehetővé, ami jelentős többletberuházási igénye miatt nem reális. A használati díj megfizetését, a címke megvásárlását az Autópálya Igazgatóság erre felhatalmazott dolgozói fogják ellenőrizni. Az ellenőrzés során kerülni fogják a folyamatos forgalom autópályán való megállítását, ezért elsősorban a fel- és a lehajtó ágakon történik majd az ellenőrzés. Ha a gépjárművezető olyan járművel közlekedik, amely után díjat nem fizettek, pótdíjat szabnak ki. A pótdíj összege a kategóriára megállapított éves alapdíj tízszerese. Az útalap létrehozását az úthálózat-fejlesztés és -fenntartás fix pénzügyi forrásból történő - a költségvetés helyzetétől függetlenített - finanszírozása teszi szükségessé. Az útalap részletes tartalmára vonatkozóan az érintett tárcák az I. félév végéig állapodnak meg. Az útalap tervezett forrásai: - az autópálya-használati díj, - a túlsúlyos járművek közlekedése után fizetett díj, - a benzineladásból származó állami bevétel meghatározott részének átcsoportosítása. (OS)
1989. április 7., péntek 19:06
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"Botond Károlyné, Editke útján, illetékeseknek! A meggyilkolt kapitány sírjánál, Szentesen, felejthetetlenül emlékeztek a tisztelők és máskéntgondolkodók. A szentesi harangok zúgása mellett, a trópusi hőségben is nagy számú tisztelők és máskéntgondolkodók gyűltek egybe július 8-án, a szentesi temetőben, a mártírhalált halt egykori rendőrkapitány sírjánál, annak koszorúzási ünnepségén. Emlékeztek és koszorúztak, a hatalommal szemben bátran kiálló, és ezért életével fizető Lakkos József sírjánál. Emlékeztek a meghurcolt édesapára, az öreg tanítóra, demokratára, tragikus sorsú, üldö¬ött családjára. Emlékeztek a gyilkosság eltussolására, a család likvidálását kimondó Révaira és Péter Gáborra. A nagynevű elődökről való gondolatok után a szónok a magyarok szicíliai szigetének nevezte Szentest. A 43 évvel ezelőtti szertartást végző Nyíri Sándor lelkész megismételte korabeli búcsúztatását: "Véred az ég felé kiált!" Emlékezett a lakosság, koszorúztak a máskéntgondolkodók. Szívbemarkoló!"
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|