Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › július 07.
1989  1990
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Az ÉFISZ felhívása (Kádár János)

"Az Élelmiszergazdasági és Falusi Ifjúság Szövetsége (ÉFISZ) elnöksége megrendüléssel vette tudomásul Kádár János elhunytát. Személyében olyan embert veszítettünk, aki tevékenységével hozzájárult országunk boldogulásához, reálpolitikusként a szocialista blokkon belül biztosította annak lehetőségét, hogy népünk - összehasonlítva - szabadabban élhetett, mint a keleti tömb más népei."
OS:

Állásfoglalás a megyei napilapok tulajdonjogáról

"A mi megyénk lakossága kb: 320 ezer fő, ebből kommunista: (illetve tagdíjfizető) 21 ezer fő. Ha esélyegyenlőségről beszélünk, úgy nem érthető meg, miért rendelkezik külön sajtóval egy maroknyi kisebbség? Erre még az sem jogosíthatja fel őket, hogy ők a lapalapítók."

Vasutas munkásgyűlés (1. rész)

1989. július 6., csütörtök - A 39. vasutasnap alkalmából munkásgyűlést tartottak csütörtökön a MÁV Északi Járműjavító Üzemében. Az ünnepségen részt vett Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter. Urbán Lajos elnök-vezérigazgató köszöntötte az összegyűlt vasutasokat, majd Iványi Pál, az MSZMP KB titkára mondott ünnepi beszédet. Mindenekelőtt méltatta a néhány órával korábban elhunyt Kádár János munkásságát, hangsúlyozva: ,,Kádár János minden törekvése az volt, hogy olyan szocializmus épüljön Magyarországon, amely mellé mindenki odaállhat, aki az ország boldogulásáért tenni akar,,.

A KB titkára ezután értékelte a vasutasok nehéz munkáját -
amely, mint mondotta - hat a lakosság közérzetére, a gazdaság
egészére. A vasút működése - folytatta - az elmúlt években sok
gonddal és ellentmondással volt terhes. Az elmaradt fejlesztések
miatt a vasúti eszközök, járművek, pályák mind nagyobb hányada vált
korszerűtlenné és csak növekvő költségekkel tartható üzemben. A
kormány elismeri a vasutasok áldozatos munkáját, amit mutat az is,
hogy nemrégiben központi támogatást nyújtott a MÁV-nak béremelési
célokra. Kormánybizottsági határozat alapján folyamatban van a MÁV
munkájának felülvizsgálata. Ennek befejezése után - még az ősszel -
hozzáfognak a szükséges intézkedések bevezetéséhez. Az már most is
látható, hogy a vasút problémáját nem lehet megoldani a szervezet
kisebb-nagyobb korrekciójával, szükség van a technológiák gyors
ütemű korszerűsítésére is, amely azonban jelentős tőkebefektetést
igényelne. A központi segítség indokoltságát, fontosságát a kormány
már régen felismerte; a gazdasági helyzet azonban nem teszi lehetővé
most, hogy a vasút kedvező fejlesztési lehetőségeket kapjon -
hangsúlyozta Iványi Pál. Mindaddig, amíg nagyobb arányú műszaki
előrelépésre nincs mód, a kormány elfogadja a MÁV vezetésének azt az
álláspontját, hogy egyelőre csak a vasutas kollektíva munkájára,
erejére lehet támaszkodni, ám azt meg is kell fizetni.

    Az ország helyzetéről szólva az MSZMP KB titkára hangsúlyozta:
nehéz, válságos időben élünk, s Deák Ferenc szavait idézve: ,,...
kockáztathatunk mindent a hazáért, de a hazát kockáztatnunk nem
szabad,,. A Magyar Szocialista Munkáspárt - mondotta - tisztában van
felelősségével. (folyt. köv.)


1989. július 6., csütörtök 18:15


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

1989. július 7. A BM III/III. osztálya budapesti postaforgalomból kiemelte egy hozzám intézett, feladó nélküli levélküldeményt, mely a válságból kivezető biztos útra tesz javaslatot az Ellenzéki Kerekasztalnak. (D/21)
D21, III/III jelentés dr Boros levélmegfigyelés egy oldal


SZER-hallgató telefonja:

"Miskolcról beszélek, Nyugatnémetországban gépkocsivezetői állás volna-e? Tel: 52239"
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD