|
|
|
|
Oktatáspolitikai vitasorozatot tervez a KISZ (1. rész)
|
1989. február 16., csütörtök - A KISZ vezetése olyan oktatáspolitikai vitasorozatot tervez, amelynek eredményeként akár a lakáskoncepciójához hasonló javaslatsorral segítheti a művelődési kormányzat munkáját. A vitasorozat nyitánya a KISZ Központi Bizottságának következő, február 25-i ülése lesz, amelyen a testület állásfoglalást hoz az ifjúsági szövetség oktatáspolitikai elképzeléseiről - tájékoztatta az MTI munkatársát Csermely Péter, a KISZ KB Középiskolai és Szakmunkástanuló Tanácsának elnöke, a KISZ KB Intéző Bizottságának csütörtöki ülését követően.
Elmondotta: a KISZ már csaknem egy évtizede kiemelten foglalkozik a felsőoktatás korszerűsítésével, ugynakkor a közoktatást - s nem csak a KISZ - eddig mostohagyerekként kezelte. Pedig napjainkban felértékelődnek azok a programok, amelyek az elkövetkező évtizeden is túlmutatnak, s ezek egyike az oktatásé. Főként azért, mert követelménnyé válik az oktatás egészével szemben, hogy tükrözze a napjainkban végbemenő értékrendváltozást is. Mégpedig úgy, hogy az eddigiektől eltérően ne egy központilag meghatározott kizárólagos igazságot jelenítsen meg, hanem azt az értékrendbeli, gondolkodásbeli sokszínűséget, ami a mai magyar társadalomban egyre inkább jellemző. Ez a változás persze azzal a következménnyel is jár, hogy az oktatásban kialakult monopolhelyzet megszűnik. A KISZ vezetése egységes abban, hogy nagyobb hangsúlyt és teret kell kapniuk az egyházi iskoláknak, viszont megoszlik a magániskolák működésének kérdésében. A KISZ vezetése a közoktatás irányításának alapvető átalakítását is szükségesnek tartja - hangsúlyozta Csermely Péter. Jelenleg ugyanis a szakmai és a pénzügyi irányítás elkülönültsége olyan ütközéseket okoz, amelyek irányíthatatlanná teszik az egész rendszert. A KISZ vezetése egységes abban, hogy a közoktatás irányításának egyfajta önigazgatássá kell átalakulnia helyi szintű - például iskolatanácsi - megegyezéssel. Az iskolatanácsok elsősorban a pedagógusok alulról építkező, szervezett szakmai, érdekképviseleti fórumai lehetnének. Ugyanis a tanítók-tanárok-nevelők nem rendelkeznek ilyen, a helyi érdekegyeztetést szolgáló fórummal, különösen nem városi vagy megyei szinten. Ezt nem pótolják sem a szakszervezetek, sem a nevelőtestületek, a pedagógiai intézetek pedig csak segíthetik, kiegészíthetik ezt. (folyt.köv.)
1989. február 16., csütörtök 16:57
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (06.16-08.15) - A hatalmi kötélhúzás
"Június 27-én történt valami, aminek a jelentőségét azon a napon igen kevesen foghatták csak fel. Hát még a következményeket! Horn Gyula külügyminiszter - osztrák kollégájával közösen - elkezdte a magyar-osztrák haráton a vasfüggyöny lebontását."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"Hazánk vendége Bush amerikai elnök. Fogadta az EKA-ban résztvevő pártok egy-egy vezetőjét. Június 27-én részt vett az EKA ülésén Mark Palmer az USA budapesti nagykövete. Beszélgetett a jelenlevő ellenzéki pártok szervezőivel és képviselőikkel. Sok jelenlevőben olyan érzés alakult ki, hogy a szabaddemokraták iránt különös érdeklődést mutat, míg más pártokat alig méltat figyelemre. Néhányan megjegyezték, hogy nem diplomatikus az ilyen magatartás."
SZER-hallgató telefonja:
"Ma, amikor a Szovjetunió is a nyíltságra biztat, meg kellene kérdezni a koronatanút, Kádár Jánost, hiszen él, mondja el ő, hogy kitől kapta a kivégzési parancsot és mikor. És mivel indokolták a kivégzés szükségességét."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|