|
|
|
|
Ufai tragédia
|
Szántó András, az MTI tudósítója jelenti:
Moszkva, 1989. június 15. csütörtök (MTI-tud.) - Bár a több száz halott életét ez sajnos nem adhatja vissza, mégis fontos tisztázni, mi és hogyan történt a transzszibériai vasút Ufa környéki szakaszán. Ennek érdekében közölt csütörtökön a Pravda beszélgetést Alekszandr Kotyelnyikovval, a vasúti számítástechnikai intézet egyik vezető munkatársával.
- Először is azt kell leszögezni, hogy a tragédia nem vasúti katasztrófa volt, ahogy azt az egész világsajtó elterjesztette - kezdte a vasút becsületét védendő a szakember. - A tragédia a nyugat-szibériai - Volga menti gázvezetéken történt, ahol a robbanás pillanatában éppen két személyszállító vonat is tartózkodott. Ma még tisztázatlan, hogy a rengeteg lehetséges forrás melyikéből pattant ki a végzetes szikra, amely a térségben felgyülemlett robbanóelegyet meggyújtotta. Annak lehetőségét sem lehet kizárni - tette hozzá Kotyelnyikov -, hogy nem is egy, hanem több robbanás történt, s az első nem is közvetlenül a vasút mellett, hanem a térség peremén, s onnan gyűrűzött mind beljebb. A továbbiakban a szakember kemény szavakkal szól arról az építési morálról, amelyet korábban már az Izvesztyija hasábjain ostoroztak más szakemberek. A Pravda interjújából kiderül, hogy a kőolaj- és gázvezetékek lefektetéséről az építők annak idején ,,elfelejtettek,, konzultálni a vasúttal, ami pedig kötelességük lett volna. Az építés következtében ugyanis sok helyütt deformálódott maga a vasúti pályatest is. Az ufai tragédia esetében nemcsak a legelemibb biztonsági előírásokat, de a józan ész szabályait is megsértették: ha vasút mellett húzódó gáz-, vagy kőolajvezetéken szivárgást észlelnek, azonnal le kell kapcsolni azt a szakaszt. Mint az interjúból kiderül, a főhatósági, ágazati önzés azonban ennél sokkal kafkaibb ,,szolgálati utat,, ír elő a döntés megtanácskozására. +++
1989. június 15., csütörtök 08:56
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek - 1989. június 16.
Némileg csalódtam. Több ezer emberre számítottam, de csak néhány százat találtam, meg vagy ötven újságíró-kollégát. A tüntetés egyébként jó hangulatú volt, a fideszesek tisztességes beszédekben követelték a követelnivalót. Csak néhány megszállott tüntetésjáró kiabált összevissza..."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"1989. június 15. Megtartotta első ülését a párt a FKGP újonnan választott Politikai Bizottsága. A jelenlévők a munkamegosztásban is határoztak és létrehoztak egy országos elnöki tanácsot és egy országos végrehajtó bizottságot. Az országos elnöki tanács tagjai lettek: Vörös Vince, Balogh György, Nagy Ferenc József, Iván Géza, Böröcz István és Prepeliczay István. Az országos végrehajtó bizottság összetétele az alábbiak szerint alakult: Prepeliczay István, Bejczy Sándor, Balogh György, Dragon Pál, Hardi Péter és jómagam. A párt legfőbb szerve változatlanul a Politikai Bizottság maradt, amelynek feladata a párt politikai életének irányítása és ezzel kapcsolatban a személyi és általában minden olyan ügyben való döntés, amely az elnöki tanács és a végrehajtó bizottság hatáskörét meghaladta."
MTV2 nézői telefonok:
"- Állítsák le a Bős-Nagymarosi vízlépcső építését, oké!? Azért mondom!
- 128-976: Hogyan kell fagylaltot készíteni? Benne volt a múltkori "Házibarát"-ban, de elfelejtettem. - Major Béla 500-446. Az időjárásjelentés alatt kísérőzene szólt. Jó lenne, ha elhagynák az aláfestő zenét, mert rettenetesen zavaró. Az ember nem a zenére, hanem az időjárásjelentésre kíváncsi Köszönöm szépen."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|