Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › június 13.
1989  1990
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az Ellenzéki Kerekasztal felhívása

"...javasolja a munkaadóknak és a munkavállalóknak, hogy vegyék fontolóra Nagy Imre és mártírtársai temetésének napján részleges vagy teljes munkaszünet saját hatáskörben való foganatosítását."
SZER, Forgószínpad:

MSZMP marxista naggyűlése

"Éljen a visszarendeződés - ez lehetne a jelszava annak a nagygyűlésnek, amelyet a nagy elnevezéssel ellentétben, csupán körülbelül 300 résztvevővel a napokban tartottak kis hazánkban."

Félév előtti Ikarus gondok (1. rész)

1989. június 14., szerda - Az Ikarusnak a második félévben körülbelül egyhavi termelésére, 1400 járműre nincs még megrendelése, mert a magyar autóbuszok legnagyobb vásárlójával, a szovjet partnerrel mindeddig nem kötötték meg a szerződést. Egyelőre tehát veszélyben van a nagyvállalat 1989. évi tervprogramjának és nyereségtervének teljesítése.

Mint ismeretes, néhány hónapja 2-3 napos leállásra kényszerült a
gyár kollektívája, miután az Ikarus árvitába keveredett legfontosabb
részegység-beszállítójával, a Csepel Autógyárral, amely akkor
felfüggesztette az alvázak szállítását. Az Ipari Minisztériummal és
a bankokkal folytatott tárgyalások eredményeként - lényegében a
probléma felületi kezelésére - az Ikarus 250 millió forintos
refinanszírozási hitelhez jutott. A hitel folyósítása a napokban
befejeződik, s a gyárnak néhány héten belül vissza kellene fizetnie.
A beszállító hazai vállalatok áremeléseit viszont a buszgyár
továbbra sem tudja érvényesíteni a szovjet exportárakban, s ezáltal
a termelés súlyos veszteségeket okoz a vállalatnak Mindez a második
félév küszöbén ismét feszültségeket okozhat az Ikarusban.

    1989 első félévében a gyár több mint 6800 járművet állított elő.
A szerelősorok leállításakor keletkezett kiesést jórészt már
behozták. A buszokat szovjet, NDK-beli, csehszlovák, lengyel,
tunéziai, kuvaiti, egyesült államokbeli, egyiptomi és iraki
megrendelésre szállították, továbbá az új 300-as és 400-as
típusokból belföldi megrendelésre is. A BKV-nak 16 Ikarus-Volskwagen
mikrobuszt készítettek a budai vár közlekedésének megoldásához. Több
mint 5000 autóbusz második félévi exportjára van egyelőre konkrét
megrendelésünk.

    Ami a szovjet szállítások folytatását illeti: az Ikarus vezetői
az exportmegállapodást régóta előkészítették, de úgy tudják, hogy az
első félévben ismét tetemes hazai kereskedelmi aktívum keletkezett a
magyar-szovjet áruforgalomban, s ez okozza a további
bizonytalanságot és késedelmet a szerződés aláírásánál.

    A buszgyár és a hazai partnerek közötti árproblémák áthidalására
az Ikarus többféle javaslatot tett, például részvénytársaság
alapítására a Csepel Autógyárral és a Mogürttel. Ám ma még semmiféle
döntés nincs az érintettek részéről, s mint hírlik, a partner cégek
nem is lelkesednek az ötletért. Egyébként bonyolult, hosszadalmas
folyamatról lenne szó, amit a vállalati tanácsoknak kellene
jóváhagyniuk. (folyt.köv.)


1989. június 13., kedd 22:19


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

Külsőségek között az Országház Vadásztermében megtartotta alakuló ülését a háromoldalú (MSZMP, EKA, Harmadik Oldal) Nemzeti Kerekasztal. A megnyitó beszédet Szűrös Mátyás az Országgyűlés akkori elnöke mondta, majd Grósz Károly az MSZMP, Kónya Imre az EKA és Kukorelly István a Harmadik Oldal képviselője ismertették szervezetük nevében szándéknyilatkozatukat.
SZER-hallgató telefonja:

"FÉRFIHANG/ Azt szeretném tőled megkérdezni kedves BÁRDI ISTVÁN, hogy miért nem ismételitek meg a CSILLAGOK ÉS SÁVOK adásaiban azt a rendkivül lenyűgöző, amerikai államokat bemutató sorozatot? Azt hiszem nagyon kevés ember van ma Magyarországon, aki annakidején hallotta volna ennek a sorozatnak minden adását. Azt már csak félve merem megkérdezni, hogy remélhetőleg nem ugyanaz lesz a sorsa ennek a rendkivül népszerű műsornak, mint a PERESZKÓP cimü adásnak. Köszönöm a választ. Szervusz."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD