|
|
|
|
Nyílt levél Derzsi András miniszternek (1. rész) (OS)
|
1989. május 12., péntek - Tisztelt Miniszter Elvtárs Mezőkövesd Város Tanácsa állást foglalt a 3. sz. főközlekedési út mezőkövesdi elkerülő szakaszának építéséről. Városunk országgyűlési képviselője - dr. Ladányi József - interpellációt intézett Önhöz a 3. sz. főközlekedési út Mezőkövesd várost elkerülő szakaszának építése ügyében. Ön az Országgyűlés előtt azt a választ adta, hogy az elkerülő szakasz megépítésére a pénzügyi forrás rendelkezésére áll, és az építést csak a lakossági fellebbezés akadályozza. Mezőkövesd város lakossága képviseletében alulírott szervezetek - a válasz szó szerinti értelmezése alapján - egyetértésünket adjuk ahhoz, hogy a közlekedési főhatóság által szakmailag véleményezett hatályos városrendezési tervnek megfelelő, a várost teljes egészében elkerülő útszakasz megépítésre kerüljön. Miniszter Elvtárs A sajtóban és rádióban elhangzott válasza félreértésre adott okot és zavart keltett a város lakosságában, mivel a leírtakkal ellentétben - ismereteink szerint - nem a teljes elkerülő szakasz megépítésére van biztosítva pénzügyi fedezet, hanem egy átmeneti, ideiglenes megoldásra, mely közlekedési, környezetvédelmi szempontból sem ad elfogadható megoldást. A Közlekedési Főfelügyelet által elrendelt hatástanulmány időközben elkészült, mely egyértelműen igazolja, hogy sem zajvédelmi, sem emissziós és közlekedésbiztonsági szempontból nem jelent megoldást a javasolt szakaszolás. A teljes elkerülő szakasz megépítését indokolja az 1989. évi forgaloszámlálási adat is, mely szerint már 19414 jármű napi forgalma terheli az átkelési szakaszt, mely több mint 60 százalékkal haladja meg az út teljesítőképességét. Mérlegelni kell azt is, hogy gyakorlatilag az egész megye, Kelet-Magyarország és a Csehszlovákia felé irányuló növekvő tranzitforgalom egészségkárosító - zaj, légszennyezéi -, közlekedésbiztonsági gondja nehezedik a város lakosságára. A növekvő súlyos és halálos közlekedési baleseti statisztikai adatok mellett, a szűk keresztmetszetű átkelési szakaszon haladó veszélyes vegyi szállítmányok napi katasztrófaveszéllyel fenyegetik a város lakosságát. A városi és a megyei tanács testületi határozataiban foglaltaknak megfelelően a teljes elkerülő szakasz építésének 1989. évi megkezdését és folyamatos kivitelezésének biztosítását igényeljük. (folyt.köv.)
1989. május 12., péntek 15:24
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"Megrázó szavakkal, szinte könnyekkel küszködve mondotta el, hogy ilyen életút után kellett ennek a férfiúnak idegenben eltöltenie több mint három évtizedet és ott hunyta le Isten akaratában megnyugodva örök álomra szemét. Megindultan emlékeztem arra, hogy ezzel a kitűnő emberre, 42 évvel azelőtt, mint a szombathelyi Nyugati Kis Újság interjút készíthettem."
MTV2 nézői telefonok:
" - Sipos Mihály 348-540: Az MNK dömtőt miért nem közvetíti a televízió?
- Nagyon tetszik a Tv 2 műsora, csak azt hiányolom, hogy nem emiitik meg, hogy az 56-os eseményeknél mit csináltak a Dudás, meg "Tuskólábu" emberei az én édesapám karhatalmista volt, anyám nyomorék, ők meg feljöttek a lakásba, az anyámat, a nyomorékot össze-vissza verték irtották a kommunistákat, - az forradalom volt? - erre kérnék választ. Ez október 23-30 között volt. Ez nem népfelkelés volt, ez a börtönből kiszabadult állatok felkelése volt.
- Kelen Bálint 651-896: Egri János Kérdezz-felelek c. játékára szeretnék jelentkezni.
- Egri Jánosnak üzenem, hogy a Golf-áramlást az északi 45. szélességi körtől már észak-atlanti áramlásnak hivják."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|