Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › június 07.
1989  1990
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Állásfoglalás a nyugdíjak igazságosabb megállapításáról

"Vizsgálják felül a kirívóan magas összegű nyugdíjakat és csökkentsék különösen azon személyek nyugdíját, akik úgymond munkásmozgalmi tevékenységük jutalmául kaptak teljes fizetéssel nyugdíjas státust. A jövőre nézve is határozzák meg a nyugdíjak felső határát, és ezzel együtt lényegesen emeljék a létminimum körüli és alatti nyugdíjak összegét. A nyugdíjak reálértékének megőrzése érdekében évente meghatározott konkrét összeggel emeljék valamennyi nyugdíjas járandóságát."
SZER, Magyar híradó:

A Munkásőrség csökkentése

Az Országgyűlés honvédelmi bizottságának ülésén jelentette be Dósa István, a Munkásőrség országos parancsnokának helyettese, hogy szeptember elsejéig 30 százalékkal csökkentik a Munkásőrség állományát.

Tel-avivi interjú Derzsi Andrással

München, 1989. február 28. (SZER, Késő esti mai nap) - Tel - Avivba
érkezett Derzsi András magyar közlekedési, hírközlési és építésügyi
miniszter. Egyezményt ír alá az izraeli kormánnyal a rendszeres
heti Budapest - Tel-avivi légi járatok megindításáról A magyar
minisztert a repülőtéren izraeli kollégája és a magyar
érdekképviseleti hivatal vezetője, Jeniczky Jenő fogadta.
    
    Derzsi András a következő nyilatkozatot adta Tel - Avivban
munkatársunknak, Pesti Péternek:
- Lenne olyan kedves pár szóval elmondani: ez az első útja?
    
    - Ez az első utam Izraelben. Január másodika óta töltöm be ezt a
funkciót, külföldi utam volt már, de Izraelben ez az első utam.
    
    - Ön nem csak közlekedési miniszter, hanem három nagyon fontos
miniszteri tárcát tölt be egyszerre. Lát valami megoldást ezek
problémáira?
    
    - Magyarországon hosszú időn át a közlekedés, a hírközlés ügye -
mint általában az infrastruktúra ügye - eléggé elhanyagolt volt. Az
utóbbi évek gazdasági változásai, önmagában a gazdaság nyíltabb
publikálása megmutatta, hogy az infrastruktúra hiánya nagyon nagy
hiány. Hiány a külföldi tőke beengedése, behozatala, beinvitálása
szempontjából is, és hiány a magyar gazdaság szempontjából is. Én
ezért a legfontosabb feladatomnak azt tekintem, hogy ezeken a
területeken segítsék. A leggyorsabb fejlődési lehetőséget én a
magam részéről a hírközlés területén látom.
    
    - A metrón történtek után nem fél attól, hogy esetleg a
Magyarországon tartózkodó arabok vagy egyéb arab államok
bojkottálni fogják önöket?
    
    - Nem hiszem, hogy ez a két dolog összefüggésben lenne egymással.
    
    Azok a gazdasági és politikai változások, amelyek Magyarországon
vannak, a különböző felszínre törő vélemények esetenként ilyen
szélsőségekben is megnyilvánulnak, mint a metrórobbantás volt.
    
    Nagyon bízom abban, hogy ez nem lesz azért Magyarországon
általános, mint ahogy eddig sem volt általános.
    
    - Miniszter Úr, hozott-e ön esetleg valamilyen levelet Izrael
miniszterelnökének, vagy a helyettesének az ön miniszterelnökétől?
    
    - Én magamat hoztam, a tárgyalási anyag a fejemben van, ilyen
különleges küldetésem nincs. Az viszont igen, hogy azokban a
kérdésekben, amikben mi hosszabb ideje előkészítő munkát
folytattunk, sokat várok ettől a találkozástól.
    
    - És fog találkozni a másik két tárcára minisztereivel is?
    
    - Úgy tudom, módom lesz a közlekedési miniszteren kívül a
hírközlési miniszterrel és az építésügyi államtitkárral is
találkozni.
    
    - Nagyon szépen köszönöm. +++
    


1989. február 28., kedd


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"1989. június 7. Az EKA újból tárgyalja a KDNP felvételi kérelmét és a jelenlevők négy igen szavazattal, négy tartózkodás mellett a pártot teljes jogú tagnak felvették. Ellenszavazat nem volt."
SZER-hallgató telefonja:

"Jó napot kívánok. Itt Tóth Kálmán Budapestről a Magyar Postától. Közvetve értesültem róla,hogy a SZER megrendelt volna 16.-ára 2 darab rádióösszeköttetést budapesti Hősök tere, ill. 301-es parcellától Münchenbe. De tudomást szereztem róla,hogy nem teljesen biztos,hogy tisztázott a megrendelés. Úgy tudom, hogy Cseke úr intézkedett benne, vagy intézkedett volna. Segítségképpen ajánlom föl, hogy ha tudnak akkor hívjanak vissza, hogy tisztázzuk, hogy meg legyen minden ami kell, a nemzetközi szakasz is és minden, mert próbáltam utánajárni, s nem találtam nyomát megrendelésnek, tehát, hogy időben minden meglegyen, összejöjjön ami kell. Mondanám, akit hívni kell: Tóth Kálmán Bpesti kapcsolási szám 565o93 Köszönöm és várom a hívásukat."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD