|
|
|
|
Repülőgépgyártás - a COCOM-lista veszít jelentőségéből
|
Nyugat-Berlin, 1989. június 7. szerda (DPA/VWD) - Nem sértik a COCOM rendelkezéseit a kelet- európai szocialista országokba irányuló korszerű repülőgépeladások. A gépek műszaki karbantartását is úgy oldják meg, hogy az ne járhasson a ,,technika átszivárgásával,,. Ilyen értelemben nyilatkoztak az amerikai Boeing és a nyugat-európai Airbus képviselői az Európai Légitársaságok Szövetségének (AEA) nyugat-berilini konferenciáján.
A képviselők kifejtették, hogy a korszerű hajtóművek ,, lemásolása,, amúgyis éveket venne igénybe, így az eladott ggyártmány legyártását korlátozó COCOM-előírásoknak gyakorlatilag nincs jelentősége. A Nyugat techonológai előnye tehát nem forog veszélyben - mondták. Zárt körben folyik a gépek karbantartása is, vagyis nincs mód a lecserélt alkatrészek felhasználására - fogalmazták meg a tanácskozáson. A kelet-európai országok által vásárolt repülőgépek alkatrész utánpótlása úgy történik, hogy a régit újjal cserélik le. A tartalék alkatrészraktárak a nyugati társaságok felügyelete alatt állnak. Az Interflug, az NDK légiforgalmi vállalatának raktárát példáéul a Lufthansa vezeti. A nyugati repülőgépgyártó társaságok a kelet-európai országokban bővülő piaci lehetőségeket látnak olyan mértékben, ahogyan az ottani szovjet repülőgéptípusokat lecserélik. A Boeing amerikai repülőgépgyártó cég 4-5 Boeing 727 és Boeing 737 típusú repülőgép eladásának lehetőségével számol légiforgalmi társaságonként. A kelet-európai légitársaságok jelezték érdeklődésüket használt repülőgépek iránt is. Igy például a MALÉV magyar Légiforgalmi Vállalat több Boeing 737-es repülőgépet rendelt egy írországi lízingtársaságtól - jegyzi meg a hír kapcsán a DPA hirügynökség. +++
1989. június 7., szerda 11:46
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"1989. június 7. Az EKA újból tárgyalja a KDNP felvételi kérelmét és a jelenlevők négy igen szavazattal, négy tartózkodás mellett a pártot teljes jogú tagnak felvették. Ellenszavazat nem volt."
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kívánok. Itt Tóth Kálmán Budapestről a Magyar Postától. Közvetve értesültem róla,hogy a SZER megrendelt volna 16.-ára 2 darab rádióösszeköttetést budapesti Hősök tere, ill. 301-es parcellától Münchenbe. De tudomást szereztem róla,hogy nem teljesen biztos,hogy tisztázott a megrendelés. Úgy tudom, hogy Cseke úr intézkedett benne, vagy intézkedett volna. Segítségképpen ajánlom föl, hogy ha tudnak akkor hívjanak vissza, hogy tisztázzuk, hogy meg legyen minden ami kell, a nemzetközi szakasz is és minden, mert próbáltam utánajárni, s nem találtam nyomát megrendelésnek, tehát, hogy időben minden meglegyen, összejöjjön ami kell. Mondanám, akit hívni kell: Tóth Kálmán Bpesti kapcsolási szám 565o93 Köszönöm és várom a hívásukat."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|