|
|
|
|
Derzsi - moszkvai út
|
Dorogi Sándor, az MTI tudósitója jelenti:
Moszkva, 1989. február 8. szerda (MTI-TUD.) - Eredményesnek és jónak nevezte moszkvai tárgyalásait Derzsi András. A magyar közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter az MTI -nek és a Világgazdaságnak adott nyilatkozatában kiemelte, hogy szerdán záruló eszmecseréi számos területen, így a vasúti szállítás és az építőipari együttműködés terén előrelépést hoztak.
A szovjet közlekedési minisztériumban folytatott eszmecserék eredményeként a magyar és a szovjet miniszter megállapodott abban, hogy szakértői munkacsoportokat bíznak meg a záhony-csopi vasúti átrakó körzetben támadt gondok rendezése céljából. A miniszterhelyettesek vezette csoportok három hónap múlva teszik le az asztalra a konkrét intézkedési tervet, amely egyebek között szigorú bírságokat is előirányoz az átrakodást késleltető partner számára. Mint Derzsi András elmondta: kölcsönös érdek, hogy az évi 18 millió tonnás forgalmat lebonyolító csomópont gyorsan és hatékonyan működjön, nem csupán a két ország, hanem a jelentős tranzit forgalom miatt harmadik országok szempontjából is. A cél, hogy Záhony és Csop valódi kapuvá váljék a kelet-nyugati vasúti szállításban. A magyar miniszter mindehhez hozzátette, hogy egyebek között éppen a vasút tehermentesítése céljából Moszkvában megbeszéléseket folytatott a hajózási együttműködés bővítéséről is. Az összesen 13 szovjet partnerminisztériumban folytatott tárgyalások egyik konkrét eredménye, hogy szovjet részről támogatták a magyar építőipar részvételét a szovjetunióbeli szállodaépítési programban, s ennek első lépéseként magyar cégek részt vesznek egy lvovi szálloda rekonstrukciójában. Az elképzelések szerint a továbbiakban a magyar fél, ezirányú tapasztalatait és kapcsolatait felhasználva - az építkezéseket finanszírozó - nyugati partnerekkel vállalkozna szállodák építésére a Szovjetunióban. Hosszabb ideje húzódó tárgyalások után Derzsi András mostani moszkvai megbeszélésein megegyezés született arról is, hogy szovjet metróépítők még az idei év második félévében bekapcsolódnak a budapesti metró fejlesztésébe. A magyar tárgyaló küldöttség a szovjet légiközlekedési minisztériumban felvetette, hogy a szovjet fél a kölcsönösség elve alapján tegye lehetővé a Szovjetunió felett áthaladó légifolyosók használatát a MALÉV számára, mert a magyar légitársaság távol-keleti járatokat kíván indítani. Szovjet részről határozott igéret tettek arra, hogy megvizsgálják a kérést. +++
1989. február 8., szerda 07:08
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"1989. június 7. Az EKA újból tárgyalja a KDNP felvételi kérelmét és a jelenlevők négy igen szavazattal, négy tartózkodás mellett a pártot teljes jogú tagnak felvették. Ellenszavazat nem volt."
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kívánok. Itt Tóth Kálmán Budapestről a Magyar Postától. Közvetve értesültem róla,hogy a SZER megrendelt volna 16.-ára 2 darab rádióösszeköttetést budapesti Hősök tere, ill. 301-es parcellától Münchenbe. De tudomást szereztem róla,hogy nem teljesen biztos,hogy tisztázott a megrendelés. Úgy tudom, hogy Cseke úr intézkedett benne, vagy intézkedett volna. Segítségképpen ajánlom föl, hogy ha tudnak akkor hívjanak vissza, hogy tisztázzuk, hogy meg legyen minden ami kell, a nemzetközi szakasz is és minden, mert próbáltam utánajárni, s nem találtam nyomát megrendelésnek, tehát, hogy időben minden meglegyen, összejöjjön ami kell. Mondanám, akit hívni kell: Tóth Kálmán Bpesti kapcsolási szám 565o93 Köszönöm és várom a hívásukat."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|