|
|
|
|
Aláírták a Suzuki személygépkocsikat gyártó vegyesvállalat
alapmegállapodását (1. rész)
|
1990. január 13., szombat - Szombaton a Duna
Intercontinental Szállóban aláírták a Suzuki személygépkocsikat
gyártó vegyesvállalat alapmegállapodását. A szerződést japán részről
Suzuki Osamu, a japán autógyártó cég tulajdonosa, magyar részről
Lepsényi István, az Autókonszern Rt. ügyvezető igazgatója írta alá,
a szerződés kormánygaranciákat tartalmazó részét Medgyessy Péter
miniszterelnök-helyettes látta el kézjegyével.
Medgyessy Péter a magyar kormány nevében hangsúlyozta, hogy a leendő vegyesvállalati együttműködéssel a magyar ipar egy igen jelentős területén komoly fejlődés indulhat meg. A vállalkozás nem egyszerűen egy összeszerelő üzemről szól, hanem egy átfogó iparpolitikai koncepció része, amelynek során a magyar gépipar nagyon jelentős hányada új lehetőséget kap korszerű technológia és technika elsajátítására, illetve alkalmazására. Emellett - mint a miniszterelnök-helyettes kiemelte - a magyar-japán kapcsolatok szempontjából is igen nagy jelentőségű a megállapodás. Számos japán üzletember ugyanis éppen az alapmegállapodás kapcsán jelezte, hogy új, kölcsönösen előnyös üzleti lehetőségeket próbál feltárni Magyarországon.
Mint az az elmúlt héten ismeretessé vált, a szervezés alatt álló magyar Autókonszern Részvénytársaság és a Suzuki japán autógyártó cég Magyarországon, vegyesvállalati formában, japán személygépkocsikat fog összeszerelni, nevezetesen Suzuki Swift ötajtós, 1000 és 1300 köbcentiméteres motorral ellátott modelleket. A tervek szerint 1992 második felében indulna a gyártás, és ettől kezdve a harmadik év végére évi 50 ezer autót gyártanának, s ebből 30 ezret értékesítenének hazánkban. A vegyesvállalat a tervek szerint viszonylagos magyar többségi részvétellel jön létre.
Az alapmegállapodás aláírásának alkalmával a Suzuki elnök-tulajdonosa hangsúlyozta: abban a reményben írja alá az autóösszeszerelő vegyesvállalat alapszerződését, hogy minél nagyobb arányban fel tudják majd használni a magyar beszállító cégek alkatrészeit. Az Autókonszern képviselője aláhúzta, hogy eddig mintegy 20 magyar pénzintézet, illetve az autóösszeszereléshez különböző alkatrészeket beszállító cég vesz részt az Autókonszern Rt.-ben. A beruházás azonban ennél tíz-, tizenötször több magyar céget von be a vállalkozásba, és ezért az egész magyar iparra húzóerőként fog hatni. (folyt. köv.)
1990. január 13., szombat 17:25
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Aláírták a Suzuki személygépkocsikat gyártó vegyesvállalat
alapmegállapodását (2. rész)
|
Az alapszerződés kapcsán Fazakas Szabolcs miniszterhelyettes, a Nemzetközi Gazdasági Kapcsolatok Titkárságának vezetője elmondotta, hogy az alapmegállapodásban a szerződő felek felsorolták mindazokat a törvényes lehetőségeket, amelyeket Magyarországon a jogszabályok tartalmaznak a vegyesvállalatok működésére. Sem a magyar fél, sem a külföldi aláírók számára nem volt közömbös, hogy a magyar kormány hogyan foglal állást erről a nagy jelentőségű beruházásról. Hazánk kormányának pozitív hozzáállását, a fejlesztés megvalósításának támogatását garantálja a miniszterelnök-helyettes kézjegyével ellátott kormánygarancia, amelynek alapján különböző adókedvezményekkel támogatja a kormány a beruházást. (MTI)
1990. január 13., szombat 17:27
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"Hangoztattam, hogy lehetnek véleménykülönbségek a pártban, de ezeket kultúráltan demokratikus keretek között kell rendezni. Abban valamennyien egyetértünk, hogy a Kisgazdapárt csak a listás választási rendet fogadhatná el, mert ez a legdemokratikusabb és itt egyetlen szavazat sem vész el, de tartani kell attól, hogy ez sem az MSZMP, sem az EKA szervezeteinek többsége sem támogatná. Ezért kompromisszumra lesz szükség."
SZER-hallgató telefonja:
"...nem beszélnek arról, hogy mi van azokkal az elcsatolt területekkel, amit a háború után igazságtalanul a nagyhatalmak tőlünk elvettek. Ugyanis ez a békés fejlődés ami most alakul ki Magyarországon és Európa más országaiban is, ez nem tartható fönn, amig ezek a területi problémák nem rendeződnek. Ez egy gyújtópontja lehet az egész európai helyzetnek, amit most mindenki szeretne stabilizálni és szeretné hogy ez végre nyugvópontra kerüljön. Most ezzel kapcsolatban szeretném, hogyha válaszolna a Szabad Európa Rádió."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|