|
|
|
|
Sajtótájékoztató a Suzuki személygépkocsik magyarországi
gyártásáról
|
1990. január 9., kedd - A Suzuki személygépkocsik magyarországi gyártásáról tájékoztatták kedden délelőtt az újságírókat az Állami Fejlesztési Intézet épületében. Elmondották: a személygépkocsikat az Autókonszern Rt, a Suzuki, a japán C. Itoh és az IFC (a világbank leánybankja) alapította vegyesvállalat fogja gyártani. A beruházást Esztergom térségében közel 30 hektáros területen kezdik meg. A vegyesvállalat az egyliteres és az 1,3 literes Suzuki Swift személygépkocsi összeszerelését végzi majd. A tervek szerint az első kocsit 1992. második felében szerelik össze, és 1995-re szándékoznak felfuttatni a termelést. Ekkor a vegyesvállalat mintegy 50 ezer japán személygépkocsi összeszerelését végezné hazánkban. (MTI)
1990. január 9., kedd 11:26
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Sajtótájékoztató a Suzuki személygépkocsik magyarországi
gyártásáról (1. rész)
|
1990. január 9., kedd - A Suzuki személygépkocsik
magyarországi gyártásáról tájékoztatták kedden az Autókonszern
képviselői az újságírókat az Állami Fejlesztési Intézet épületében.
Mint a sajtótájékoztatón elmondották: hamarosan aláírják azt az
alapmegállapodást, amelynek értelmében 10 milliárd yen (mintegy 70
millió dollár) alaptőkével létrehozandó vegyesvállalat fogja
összeszerelni a japán személygépkocsikat hazánkban. A
vegyesvállalatban magyar részről az Autókonszern Rt., japán részről
a Suzuki és a C. Itoh kereskedőház, valamint az IFC (a Világbank
szakosított leánybankja) vesz majd részt.
A 20 milliárd yenes beruházást Esztergom térségében, közel 30 hektáros területen kezdik meg. A vegyesvállalatnál az 1000 köbcentis és az 1300 köbcentis Suzuki Swift személygépkocsikat szerelik össze, a tervek szerint az első kocsit 1992 második felében. A termelést 1995-re szándékoznak felfuttatni, ekkor a vegyesvállalat mintegy 50 ezer japán személygépkocsit szerelne össze hazánkban.
A tervek szerint az alkatrészek gyártásában kezdetben 20 százalékkal vesz részt a vegyesvállalat, emellett további 30 százalékot más magyar cégek fognak gyártani. A magyar alkatrészbeszállítás arányát fokozatosan növelik, 70 százalékra.
A sajtótájékoztatón elmondották, az Autókonszern Rt. szervezés alatt áll. Eddig 21 pénzintézet és gyártócég (elsősorban azok, akik a gépkocsik összeszerelésében beszállítóként érdekeltek) jegyeztek részvényeket. A leendő vegyesvállalatból az Autókonszern részesedése, induláskor, körülbelül kétmilliárd forint lesz. A tervek szerint a Suzuki cég és a C. Itoh kereskedőház további vegyesvállalatokat fog létrehozni Magyarországon, ezek szintén a személygépkocsigyártás háttériparának megteremtését segítik elő. (folyt.köv.)
1990. január 9., kedd 15:10
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Sajtótájékoztató a Suzuki személygépkocsik magyarországi
gyártásáról (2. rész)
|
Mint elmondották, a tervek szerint az első időszakban az összeszerelt 50 ezer személygépkocsiból Magyarországon 30 ezret értékesítenének, később, a 90-es évek vége felé, amikor a leendő gyár mintegy 100 ezer Suzuki személygépkocsit gyárt majd, 40 ezret adnának el itthon.
Az autók árát - 1989-es árakon - a következőképpen kalkulálták: az 1000 köbcentis Suzuki Swift-é: 385 ezer forint, az 1300 köbcentisé: 425 ezer. A Nyugat-Európába exportált kocsik után - jelenlegi árakon számítva - mintegy 80 millió dolláros bevételre számítanak. (MTI)
1990. január 9., kedd 15:13
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"Hangoztattam, hogy lehetnek véleménykülönbségek a pártban, de ezeket kultúráltan demokratikus keretek között kell rendezni. Abban valamennyien egyetértünk, hogy a Kisgazdapárt csak a listás választási rendet fogadhatná el, mert ez a legdemokratikusabb és itt egyetlen szavazat sem vész el, de tartani kell attól, hogy ez sem az MSZMP, sem az EKA szervezeteinek többsége sem támogatná. Ezért kompromisszumra lesz szükség."
SZER-hallgató telefonja:
"...nem beszélnek arról, hogy mi van azokkal az elcsatolt területekkel, amit a háború után igazságtalanul a nagyhatalmak tőlünk elvettek. Ugyanis ez a békés fejlődés ami most alakul ki Magyarországon és Európa más országaiban is, ez nem tartható fönn, amig ezek a területi problémák nem rendeződnek. Ez egy gyújtópontja lehet az egész európai helyzetnek, amit most mindenki szeretne stabilizálni és szeretné hogy ez végre nyugvópontra kerüljön. Most ezzel kapcsolatban szeretném, hogyha válaszolna a Szabad Európa Rádió."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|