Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › június 03.
1989  1990
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
BBC:

Vlaszov és a KGB

"A glasznoszty eddig csak felszínesen érintette a szovjet titkosrendőrség, a KGB félelmetes tevékenységét, amellyel elnyomja az ellenzékieket és szoros ellenőrzést gyakorol a társadalom felett. Jurij Vlaszov, volt olimpiai súlyemelő bajnok a Szovjetunió Népi Küldöttek Kongresszusának moszkvai küldötte azonban rátapintott a dologra, amikor olyan szervezetként jellemezte a KGB-ét, amely működésének története tele van kínzással és gyilkossággal. Ez azonban nemcsak történelmi kérdés - folytatta Vlaszov. A szovjet titkosrendőrség egészen a mai napig, azzal félemlíti meg azokat akik szembe mernek szállni az államhatalommal, hogy elmegyógyintézetbe zárják őket. A KGB állandó veszélyt jelent a demokráciára nézve és még a glasznoszty időszakában sem árulja el titkait."

Suzukik az Ikarusból? - Utolsó tárgyalások a szerződéskötés előtt

1989. november 7., kedd - Személygépkocsi összeszerelő üzem létesítéséről Magyarországon tárgyal keddtől a japán Suzuki autógyár elnöke. Több tucat, az együttműködésben szóbajöhető iparvállalatot felkeres, és találkozik magas rangú kormányzati vezetőkkel is. Ezt követően dönt arról, hogy a több lehetséges külföldi partner közül a Suzuki a magyar felet választja-e a kooperációhoz. Ily módon véglegesen lezárulnak a négy éve folyó tárgyalások.

Az Ikarusnál - amely az összeszerelésben leginkább érdekelt -
elmondották: a magyarországi gyártás a Suzuki Swift 1, illetve
1,3-as változatára vonatkozik; évi 50 ezret szerelnének össze
belőlük, amelyből 30 ezer a magyar piacra kerülne, 20 ezret pedig
Nyugat-Európában értékesítenének. A tervek szerint a sorozatgyártás
1992-ben megkezdődik. Az e célra létrehozandó többségi magyar
részesedésű vegyesvállalat az esztergomi Labor MIM telephelyén
alakítja majd ki a gyártócsarnokot 9,5 milliárd forintos
beruházással, a technológiákat a japánok adják. Maga a
vegyesvállalat 4,5 milliárd forintos alaptőkével jönne létre. A
tőkének több mint felét egy hazai bankokból és iparvállalatokból
álló részvénytársaság adná össze, a többit a japán partner és a
Világbank fejlesztési központja, az IFC biztosítaná. Az elképzelések
szerint kezdetben a kocsik értékének 20 százalékát kitevő munkát
(lemezek sajtolása, hegesztés, festés, összeszerelés) végeznének
Esztergomban, később az alkatrészek felét (műanyagelemek, kábelek,
ülések, gumik, indítómotorok stb.) is itthon gyártanák, 30-40
vállalat bevonásával. Ily módon tehát, hosszabb távon csak a motor
és a sebességváltó érkezne Japánból a Magyarországon előállított
kocsikhoz. Az együttműködés továbbfejlesztése során, egy második
lépcsőben a gyártott darabszámot akár évi 100 ezerre növelhetnék.

    Az Ikarusban elmondták még: az összeszerelési tervet a kormány
is támogatja. Mivel a szocialista országokból hosszabb távon sem
valószínű, hogy a jelenleginél (évi 100-120 ezer) több kocsit tudunk
beszerezni, s a kocsira várakozók száma egyre nagyobb, célszerű a
hazai gyártás mielőbbi megszervezése. Időszerű érv a vállalkozás
mellett, hogy a lakosság egy része pénzét feketén vett valutába
fekteti, amiből külföldön vásárol kocsit. Az összeszereléssel együtt
járó háttéripari korszerűsödés, a modern technológiákhoz való
hozzájutás még 50 ezer jármű előállítása során is gazdaságos
vállalkozás lehet - mondták az Ikarusnál. (MTI)


1989. november 7., kedd 11:41


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"Hangoztattam, hogy lehetnek véleménykülönbségek a pártban, de ezeket kultúráltan demokratikus keretek között kell rendezni. Abban valamennyien egyetértünk, hogy a Kisgazdapárt csak a listás választási rendet fogadhatná el, mert ez a legdemokratikusabb és itt egyetlen szavazat sem vész el, de tartani kell attól, hogy ez sem az MSZMP, sem az EKA szervezeteinek többsége sem támogatná. Ezért kompromisszumra lesz szükség."
SZER-hallgató telefonja:

"...nem beszélnek arról, hogy mi van azokkal az elcsatolt területekkel, amit a háború után igazságtalanul a nagyhatalmak tőlünk elvettek. Ugyanis ez a békés fejlődés ami most alakul ki Magyarországon és Európa más országaiban is, ez nem tartható fönn, amig ezek a területi problémák nem rendeződnek. Ez egy gyújtópontja lehet az egész európai helyzetnek, amit most mindenki szeretne stabilizálni és szeretné hogy ez végre nyugvópontra kerüljön. Most ezzel kapcsolatban szeretném, hogyha válaszolna a Szabad Európa Rádió."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD