|
|
|
|
Szállítmányozó és idegenforgalmi részvénytársaságot akar az új vezérigazgató - beiktatták a MÁV új vezetőjét (1. rész)
|
1989. február 15., szerda - Szerdán a MÁV vezérigazgatósága székházában ünnepélyesen beiktatták hivatalába a MÁV új elnök-vezérigazgatóját, Urbán Lajost. A megbízólevelet Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter nyújtotta át. Ezzel egyidőben - érdemei elismerése mellett, más fontos megbizatására való tekintettel - felmentette tisztségéből Onozó Györgyöt, a MÁV eddigi vezérigazgatóját.
x x x A beiktatási ünnepséget követően Urbán Lajos az MTI munkatársának kérdéseire felvázolta munkaprogramját, a vasúttal kapcsolatos elképzeléseit. Mint mondotta, Magyarországon - az ezredfordulóig feltétlenül - továbbra is meghatározó szerepet tölt be a vasút az áru- és személyszállításban. A jelenlegi gazdasági helyzetben nem lehet arra számítani, hogy gondjai megoldására több pénzt kap a vasút, ám azt mindenképpen el kell érni, hogy a rendelkezésre álló eszközöket a lehető leghatékonyabban használják fel. A beruházásokat koncentráltan, s szigorú ésszerűségi, fontossági sorrendben kell elvégezni. Az egyik legfontosabb feladat - s ezt pénz nélkül is el lehet érni -, hogy a vasút megbízhatósága számottevően növekedjék. Ez feltétele annak, hogy a belföldi és a nemzetközi fuvaroztatók bizalmát a fuvarversenyben a MÁV nyerje el. Szigorú szankciókat helyeznek kilátásba azokkal szemben, akiknek hibájából, hanyag, rossz munkája miatt a vasút a szállítási feladatokat nem mindig tudja határidőre elvégezni. Feltétlenül szükség van a kereskedelempolitika koreszerűsítésére, s a kínálati pozíció létrehozására. A személyszállításban sürgető feladat az intercity forgalom feltételeinek kialakítása - hangsúlyozta az elnök-vezérigazgató -, azaz olyan gyorsvonati rendszer megteremtése, amelynek révén az utasok fele annyi idő alatt érhetnek el a fővárosból egy-egy vidéki nagyvárosba, mint közúton. Ugyancsak javítják az utazási feltételeket a munkásvonatokon. Urbán Lajos szerint érdemes volna elgondolkodni azon - s erről hamarosan tárgyalásokat kezdeményeznek a partnerekkel -, hogy közös szállítmányozó részvénytársaságot hozzanak létre a legnagyobb fuvarozó vállalatok, így elsősorban a MÁV, a Volán, a Hungarocamion. (folyt.köv.)
1989. február 15., szerda 17:15
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"Hangoztattam, hogy lehetnek véleménykülönbségek a pártban, de ezeket kultúráltan demokratikus keretek között kell rendezni. Abban valamennyien egyetértünk, hogy a Kisgazdapárt csak a listás választási rendet fogadhatná el, mert ez a legdemokratikusabb és itt egyetlen szavazat sem vész el, de tartani kell attól, hogy ez sem az MSZMP, sem az EKA szervezeteinek többsége sem támogatná. Ezért kompromisszumra lesz szükség."
SZER-hallgató telefonja:
"...nem beszélnek arról, hogy mi van azokkal az elcsatolt területekkel, amit a háború után igazságtalanul a nagyhatalmak tőlünk elvettek. Ugyanis ez a békés fejlődés ami most alakul ki Magyarországon és Európa más országaiban is, ez nem tartható fönn, amig ezek a területi problémák nem rendeződnek. Ez egy gyújtópontja lehet az egész európai helyzetnek, amit most mindenki szeretne stabilizálni és szeretné hogy ez végre nyugvópontra kerüljön. Most ezzel kapcsolatban szeretném, hogyha válaszolna a Szabad Európa Rádió."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|