Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › május 30.
1989  1990
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Állásfoglalás az MSZMP birtokában levő ingatlanok elidegenítéséről

"Meg kell tehát akadályozni, hogy a csődöt mondott pártállam idején így megszerzett anyagi vagyont az új történelmi szakaszban az MSZMP mobil tőkévé átalakítva, azt saját céljaira használja fel. A fentiek vonatkoznak az elmúlt időszak más hatalmi szerveinek (HNF, Munkásőrség, KISZ, illetve jogutódja a DEMISZ) vagyonára is. Követeljük: 1. a vagyonok azonnali elidegenítési tilalmát..."
Deutschlandfunk:

Párthatározat Nagy Imréről

"A magyar kommunista párt vezetősége ma törvénytelennek nevezte Nagy Imre kivégzését. Major, a párt szóvivője a Központi Bizottság ülése után közölte: már most megállapítható, hogy Nagy Imrét hamis vádak alapján ítélték halálra. Ezért kivégzése törvénytelen volt. Nagy Imre és négy társa földi maradványait június 16-ikán - kivégzésének évfordulóján - teljes tiszteletadással temetik el újra. Eddig az időpontig Nyers Rezső politikai bizottsági tag vezetésével egy bizottság nyilatkozatot dolgoz ki a Nagy Imre-ügyről."

Megkezdődött az Országgyűlés ülésszaka (17. rész)

Az első dimenzió a hatalom, általános politikai értelemben.
Mennyiben van helye ilyen értelmezésnek az alkotmányban? Ha
elfogadjuk, hogy az alkotmány az ország alaptörvénye, hogy csak akkor
teremthet konszenzust vagy egyáltalában egyetértést és együttműködést
a sokféleképpen differenciált érdekek és az ezekből absztrahálódó
politikai felfogásokat, meggyőződéseket ,,hordozó,, társadalmi
rétegek, csoportok és szervezetek között, az emberek között, akik az
,,élethez, a szabadsághoz és a boldogság kereséséhez,, való jogaik
érvényesítésére törekszenek, akkor egyrészt minden politikai erő
számára biztosítani kell a működés lehetőségét, másrészt csak azzal
a feltétellel működhetnek, ha nem sértik mások jogait és
szabadságát. Erre tekintettel azonban a politikai érdekérvényesítést
és hatalomra való törekvést mindenki számára korlátozni kell. A
korlát tehát nem csupán abban a formában állítandó fel, hogy
egyetlen, egyébként bármilyen tiszteletreméltó célok megvalósítására
tételezett politikai párt vagy szervezet sem kaphat privilegizált
helyet az alkotmányban, hanem többről van szó. ,,A szabályozási
elvek,, között található ama megfogalmazás, amely szerint ,,az állam
egyetlen szervezetének, illetve a társadalom egyetlen szervezetének
vagy tagjának a tevékenysége sem irányulhat a hatalom kizárólagos,
illetve erőszakos úton történő megszerezésére vagy birtoklására,,;
nem különben az, hogy ,,ilyen törekvésekkel szemben mindenki
jogosult és egyben köteles fellépni,,, ezt a törekvést fejezi ki.

    Hadd álljak itt meg egy pillanatra. Mióta ,,A szabályozási
elvek,, nyilvánosságra kerültek, többször hallottam már, hogy a
kizárólagos hatalomra való törekvés korlátozása egyrészt elvileg
helytelen, hiszen minden politikai erő végül is erre törekszik,
másrészt ez a korlátozás a gyakorlatban úgy sem működhet, hiszen
koalícióra kötelezne bármilyen uralkodó politikai erőt, akkor is, ha
egyedül is képes lenne kormányozni. Azt hiszem, ez az értelmezés
vaskos félreértést takar. A kizárólagos hatalomra való törekvés
tilalma ugyanis azt jelenti, hogy egyetlen politikai szervezet sem
kerülheti meg vagy függesztheti fel az alkotmányos intézmények
működését, nem gyakorolhatja közvetlenül a hatalmat, nem törekedhet
más politikai szervezet vagy éppen ilyen szervezet által képviselt
társadalmi csoportok felszámolására, sőt akár az alkotmányban
foglalt elvek érvényesítésén túlmenő korlátozására sem. Történelmünk
tanulságai, ideértve a közelmúlt eseményeit is, nagyon is
megalapozottá teszik azt a nézetünket, hogy nem elegendő a pozitív
diszkrimináció megszüntetése. Nem elegendő a politikai pluralizmus
elvi megjelenítése. (folyt. köv.)


1989. március 8., szerda 15:51


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
III/III melléklet FKgP Pártalkotmányról 1. oldal


III/III. melléklet FKgP Pártalkotmányról 2. oldal


III/III. melléklet FKgP Pártalkotmányról 3. oldal


III/III jelentés FKgP jelölésekről 1. oldal


III/III jelentés FKgP jelölésekről 2. oldal


SZER hallgatói telefonok:

"Kérem szeretném ha küldenének címemre a Mentsétek meg a kék Dunát című programból egy példányt, vagy ha lehet hangszalagot a következő címre: Petes András, Budapest I. Halász u. l. loll. Köszönöm szépen. - Itt Kotál Magdolna Csehszlovákiából. Ha lehet hívjanak fel holnap este, azaz június elsején csehszlovák irányítószámra továbbá o8194145. Köszönöm, Kotál Magdolna 4208104145 kérem, ha lehet hívják ezt a számot május 31-én este 19 órakor, köszönöm"
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD