|
|
|
|
Glaty Ferenccel
|
Interjú Glatz Ferenccel BBC ----------------------- London, 1989. május 28. Leírva: 1989. május 29. Késő esti híradó Munkatársunk Siklós István nemrég járt Magyarországon, és ez alkalommal hosszabb interjút készített Glatz Ferenc oktatási- és művelődésügyi miniszterrel. Most ezt a beszélgetést közvetítjük. Elsőnek azt a kérdést tette fel: miért vállalta el Glatz Ferenc ezt a nehéz munkakört? - Ha természetesen a feltételekről beszélünk, akkor nemcsak a negatív feltételeket kell sorolni. Ma Magyarországon mindenki szeret panaszkodni, én nem tartozom ezek közé különben. Azt, hogy én ezt a tárcát elvállaltam, abban szerepet játszott az, hogy nekem korábban is voltak elképzeléseim hogy lehetne mondern kultúrminisztériumot felépíteni, szerepet játszott a miniszterelnök személye iránti bizalmam, szerepet játszott az - elnézést ez a kis cserkészi magatartás -, hogy az embernek segíteni kell, ha lehet, de szerepet játszott az is, hogy Magyarországon ma a politikai feltételek sokkal jobbak, mint egy évvel ezelőtt voltak. A pártapparátus leadta az ellenőrzési szerepkörét a kultúra felett, ami azt jelenti, hogy a kultusztárca élén álló miniszter, a magyar kultúra első számú adminisztratív embere, és egy előadó vagy egy alosztály-vezető nem parancsolhat rá, hogy mit tegyen. Másrészt pedig - amit én nagyon szintén nagyon pozitív jelenségnek tartok -, hogy a párt Központi Bizottsága kiadta kezéből az ellenőrző szerepet a kormány összeállítása felett, a miniszterelnök csak a parlamentnek felelős a kormány összeállításával, a pártnak természetesen bejelenti, azzal konzultál, de a minisztereknek be kellett mutatkozniuk a parlamenti bizottság előtt, vadonatúj intézményrendszer, amit most a miniszterelnök bevezetett, és a parlamentek különböző bizottságai - engem például a kultuláris bizottság miután meghallgatott, kikérdezett az elképzeléseimről, utána alakította ki az álláspontját és adott egy minősítést az Országgyűlésnek. (folyt.)
1989. május 28., vasárnap
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|