Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › május 28.
1989  1990
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Nyílt levél dr. Csehák Judit miniszterhez

"A magyar nép katasztrofális egészségi állapotában, a jelenlegi anyagi körülmények között, csak a következetesen végrehajtott reform hozhat javulást. A reform alapfeltétele az egészségügy demokratizálása, ehhez elengedhetetlen, hogy a változások ne a jelenlegi struktúrán alapuljanak. Az egészségügyi reform legfőbb támasza az ágazat fiatalsága kell, hogy legyen."
SZER, Földközelben:

Aratósztrájk

"Figyelemre méltó, hogy az alföldi tsz-ek nyomására a TOT a sarkára állt, és történetében először valóban kizárólag azt képviseli, amire papíron hivatott, a közösnek nevezett gazdaságok érdekeit. A felhívás szerint, ha a kormány nem emeli fel minimálisan 30 százalékkal a gabonafelvásárlási árakat, nem szünteti meg a Gabonatrösztöt, akkor Péter, Pál napján az üzemek felvonulnak a kombájnokkal, és ősszel számottevően csökkentik a vetésterületet."

Interjú Glatz Ferenccel - 1/5. folyt.

Az én első feladatom a következő három hónapban, hogy a
kisdedÓvóstól a postgradiális képzésig az egész magyar oktatás
rendszerét át akarom vizsgálni.

    Alapelveim a következők: hogyan tudjuk a 8 osztályos gimnáziumot
visszahozni a magyar iskolarendszerbe, ahol 10-től 18 éves korig
azonos tantestület kezében nevelkedik a gyermek; megszüntetni az
átfedéseket, hiszen most az általános iskola felső tagozatában és a
gimnáziumban ugyanazt az anyagot bővítetten tanulják - ennek
természetesen épületfeltételei vannak, tanárképzés feltételei vannak
satöbbi; alapvetően megreformálni az érettségit, amennyiben az egy
állami bizottság előtt letett vizsga legyen, és ezzel a felvételi
vizsgáknak nagy részét eltörölni, mert az itt elért eredmények
szolgáljanak alapul, hogy az állami egyetemre valaki be is
kerülhessen.

    Megvizsgálni ugyanakkor, hogyan lehet szélesebb körűvé tenni az
egyetemi oktatást, hogyan lehet több hallgatót beiskolázni -
Magyaroszág nem áll jól az egy főre jutó felsőfokú végzettséggel
rendelkezők tekintetében -, felülvizsgálni a felsőoktatásnak az
egész politikához kapcsolodó rendszerét. Például: megítélésem
szerint nekünk nincs szükségünk annyi mérnökre, mint amennyit
kiképzünk, hiszen már a művezetői szinteken is mérnökök vannak
funkcióban, ugyanakkor viszont ezeket a mérnököket sajnos nem
készítettük úgy fel, hogy azok a mi európai beintegrálódásunkhoz
ismeretekkel rendelkeznének.

    Eljön a nyugatnémet tőkés azzal, hogy az ózdi gyárban esetleg
megpróbál tőkét befektetve egy sorozatoot elindítani, és utána nem
talál megfelelő számban olyan mérnököket, akik idegen nyelvet
tudnak. Mit fog csinálni ez a tőkés? Zsebre dugja a millióit, a 100
millióit, és elmegy haza. (folyt.)


1989. május 28., vasárnap


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"- Takács Tiborné 771-722: A műsorvezető utalt arra, hogy a Mozaiknak ma lesz a döntője, de nem mondta, hogy mikor. Szeretné megnézni. - Gyereknapon hogyan vezetheti a műsort egy kopasz ember? Halász Judit, Eszményi Viktória és sok fiatal tehetséges ember van, miért pont egy kopasz beat-zenészt szerepeltetnek? Nem is tapsolnak, a gyerekeknek sem tetszik. Egyébként az egész napra jobb műsort vártam. - A vetélkedő egyik kérdésében a válasz jó volt, el kellett volna fogadni az autót, nem volt róla szó, hogy a típust fogják kérdezni. - 779-222: Szerdán a dunakeszi templomnál elveszett egy fekete férfi autóstáska. Endrei Juditot kéri, hogy mondja be, a megtaláló juttassa vissza a személyiben szereplő címre. - Nagyon szeretném tudni, hogy ezt a gyereknapi bugyuta játékot ki a fene találta ki. - Baróti Ágnes: A kecskermétiekkel meg akarják nyeretni ezt a vetélkedőt. Több javaslata van, hogy milyen műsort kellett volna csinálni a gyereknapra."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD