|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyílt levél dr. Csehák Judit miniszterhez
"A magyar nép katasztrofális egészségi állapotában, a jelenlegi
anyagi körülmények között, csak a következetesen végrehajtott reform
hozhat javulást. A reform alapfeltétele az egészségügy
demokratizálása, ehhez elengedhetetlen, hogy a változások ne a
jelenlegi struktúrán alapuljanak. Az egészségügyi reform legfőbb
támasza az ágazat fiatalsága kell, hogy legyen."
SZER, Földközelben:
Aratósztrájk
"Figyelemre méltó, hogy az alföldi tsz-ek nyomására a TOT a
sarkára állt, és történetében először valóban kizárólag azt
képviseli, amire papíron hivatott, a közösnek nevezett gazdaságok
érdekeit. A felhívás szerint, ha a kormány nem emeli fel minimálisan
30 százalékkal a gabonafelvásárlási árakat, nem szünteti meg a
Gabonatrösztöt, akkor Péter, Pál napján az üzemek felvonulnak a
kombájnokkal, és ősszel számottevően csökkentik a vetésterületet."
|
|
|
|
|
|
|
Interjú Glatz Ferenccel - 1/5. folyt.
|
Az én első feladatom a következő három hónapban, hogy a kisdedÓvóstól a postgradiális képzésig az egész magyar oktatás rendszerét át akarom vizsgálni. Alapelveim a következők: hogyan tudjuk a 8 osztályos gimnáziumot visszahozni a magyar iskolarendszerbe, ahol 10-től 18 éves korig azonos tantestület kezében nevelkedik a gyermek; megszüntetni az átfedéseket, hiszen most az általános iskola felső tagozatában és a gimnáziumban ugyanazt az anyagot bővítetten tanulják - ennek természetesen épületfeltételei vannak, tanárképzés feltételei vannak satöbbi; alapvetően megreformálni az érettségit, amennyiben az egy állami bizottság előtt letett vizsga legyen, és ezzel a felvételi vizsgáknak nagy részét eltörölni, mert az itt elért eredmények szolgáljanak alapul, hogy az állami egyetemre valaki be is kerülhessen. Megvizsgálni ugyanakkor, hogyan lehet szélesebb körűvé tenni az egyetemi oktatást, hogyan lehet több hallgatót beiskolázni - Magyaroszág nem áll jól az egy főre jutó felsőfokú végzettséggel rendelkezők tekintetében -, felülvizsgálni a felsőoktatásnak az egész politikához kapcsolodó rendszerét. Például: megítélésem szerint nekünk nincs szükségünk annyi mérnökre, mint amennyit kiképzünk, hiszen már a művezetői szinteken is mérnökök vannak funkcióban, ugyanakkor viszont ezeket a mérnököket sajnos nem készítettük úgy fel, hogy azok a mi európai beintegrálódásunkhoz ismeretekkel rendelkeznének. Eljön a nyugatnémet tőkés azzal, hogy az ózdi gyárban esetleg megpróbál tőkét befektetve egy sorozatoot elindítani, és utána nem talál megfelelő számban olyan mérnököket, akik idegen nyelvet tudnak. Mit fog csinálni ez a tőkés? Zsebre dugja a millióit, a 100 millióit, és elmegy haza. (folyt.)
1989. május 28., vasárnap
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
"- Takács Tiborné 771-722: A műsorvezető utalt arra, hogy a Mozaiknak ma lesz a döntője, de nem mondta, hogy mikor. Szeretné megnézni. - Gyereknapon hogyan vezetheti a műsort egy kopasz ember? Halász Judit, Eszményi Viktória és sok fiatal tehetséges ember van, miért pont egy kopasz beat-zenészt szerepeltetnek? Nem is tapsolnak, a gyerekeknek sem tetszik. Egyébként az egész napra jobb műsort vártam.
- A vetélkedő egyik kérdésében a válasz jó volt, el kellett volna fogadni az autót, nem volt róla szó, hogy a típust fogják kérdezni.
- 779-222: Szerdán a dunakeszi templomnál elveszett egy fekete férfi autóstáska. Endrei Juditot kéri, hogy mondja be, a megtaláló juttassa vissza a személyiben szereplő címre.
- Nagyon szeretném tudni, hogy ezt a gyereknapi bugyuta játékot ki a fene találta ki.
- Baróti Ágnes: A kecskermétiekkel meg akarják nyeretni ezt a vetélkedőt. Több javaslata van, hogy milyen műsort kellett volna csinálni a gyereknapra."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|