|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyílt levél dr. Csehák Judit miniszterhez
"A magyar nép katasztrofális egészségi állapotában, a jelenlegi
anyagi körülmények között, csak a következetesen végrehajtott reform
hozhat javulást. A reform alapfeltétele az egészségügy
demokratizálása, ehhez elengedhetetlen, hogy a változások ne a
jelenlegi struktúrán alapuljanak. Az egészségügyi reform legfőbb
támasza az ágazat fiatalsága kell, hogy legyen."
SZER, Földközelben:
Aratósztrájk
"Figyelemre méltó, hogy az alföldi tsz-ek nyomására a TOT a
sarkára állt, és történetében először valóban kizárólag azt
képviseli, amire papíron hivatott, a közösnek nevezett gazdaságok
érdekeit. A felhívás szerint, ha a kormány nem emeli fel minimálisan
30 százalékkal a gabonafelvásárlási árakat, nem szünteti meg a
Gabonatrösztöt, akkor Péter, Pál napján az üzemek felvonulnak a
kombájnokkal, és ősszel számottevően csökkentik a vetésterületet."
|
|
|
|
|
|
|
Interjú Glatz Ferenccel - 1/4. folyt.
|
Nos, a gondok azok a mostani feltételekhez igazodnak. Ebből látható, hogy a gondok a mostani feltételekből következnek. És ha ehhez még hozzáteszi azt, hogy nagyon nehéz gazdasági helyzetben építendő ki ez az új kultúrpolitika, és azt is figyelembe veszi, hogy a kultúrának a szovjet szisztémában nagyon erős ellenőrzött és maradékelv szerepe volt - tehát ami marad, azt adjuk kulturális, egészségügy vagy szociális kérdésre -, akkor láthatja, hogy a tárcák közötti osztozkodásban a kultuszminiszternek elég nehéz dolga van. - A felsőoktatás terén kívánatosak-e a változások? Megvalósítható az egyetemek függetlensége? - Én az egyetemek - mondhatni - teljes autonómiájának híve vagyok, de ez nem jelentheti azt, hogy magukra hagyjuk az egyetemet. Az angolszász világ egyetemei alapítványokkal és egyéb támogatásokkal nagyon jól működnek. Tudomásul kell venni, hogy Magyarországon nincs jelen ez a tőke, nincs jelen ez az alapítványi erő. Tehát itt a kormányzatnak kell ezt a menedzselői szerepet betölteni. Ugyanakkor a porosz szisztémának és a szovjet szisztémának ezt az ellenőrző, kinevező satöbbi funkcióját viszont szerintem le kell építeni. Érdekes kérdés számomra, hogy tudják megoldani az angolszász és a porosz modellnek ezt a keverékét. Hadd tegyek hozzá valamit: a felsőoktatás csak egy része az egész oktatási rendszernek, és a felsőoktatást az egész oktatási rendszerbe ágyazva kell szerintem felülvizsgálni. Ez eddig sajátos módon mindig már intézményesen is különvált egymástól. Külön miniszterhelyettese van a felsőoktatásnak, külön a közoktatásnak és így tovább. (folyt.)
1989. május 28., vasárnap
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
"- Takács Tiborné 771-722: A műsorvezető utalt arra, hogy a Mozaiknak ma lesz a döntője, de nem mondta, hogy mikor. Szeretné megnézni. - Gyereknapon hogyan vezetheti a műsort egy kopasz ember? Halász Judit, Eszményi Viktória és sok fiatal tehetséges ember van, miért pont egy kopasz beat-zenészt szerepeltetnek? Nem is tapsolnak, a gyerekeknek sem tetszik. Egyébként az egész napra jobb műsort vártam.
- A vetélkedő egyik kérdésében a válasz jó volt, el kellett volna fogadni az autót, nem volt róla szó, hogy a típust fogják kérdezni.
- 779-222: Szerdán a dunakeszi templomnál elveszett egy fekete férfi autóstáska. Endrei Juditot kéri, hogy mondja be, a megtaláló juttassa vissza a személyiben szereplő címre.
- Nagyon szeretném tudni, hogy ezt a gyereknapi bugyuta játékot ki a fene találta ki.
- Baróti Ágnes: A kecskermétiekkel meg akarják nyeretni ezt a vetélkedőt. Több javaslata van, hogy milyen műsort kellett volna csinálni a gyereknapra."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|