Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › május 28.
1989  1990
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Nyílt levél dr. Csehák Judit miniszterhez

"A magyar nép katasztrofális egészségi állapotában, a jelenlegi anyagi körülmények között, csak a következetesen végrehajtott reform hozhat javulást. A reform alapfeltétele az egészségügy demokratizálása, ehhez elengedhetetlen, hogy a változások ne a jelenlegi struktúrán alapuljanak. Az egészségügyi reform legfőbb támasza az ágazat fiatalsága kell, hogy legyen."
SZER, Földközelben:

Aratósztrájk

"Figyelemre méltó, hogy az alföldi tsz-ek nyomására a TOT a sarkára állt, és történetében először valóban kizárólag azt képviseli, amire papíron hivatott, a közösnek nevezett gazdaságok érdekeit. A felhívás szerint, ha a kormány nem emeli fel minimálisan 30 százalékkal a gabonafelvásárlási árakat, nem szünteti meg a Gabonatrösztöt, akkor Péter, Pál napján az üzemek felvonulnak a kombájnokkal, és ősszel számottevően csökkentik a vetésterületet."

Szabó és Selmeczi kiesett, Ranga győzött (1. rész)

1989. május 28. vasárnap (tud) - Nagy fába vágta a fejszéjét a
NIKE rallye rendező bizottsága és a Global Kft. A hajdan volt Taurus
rallye, tehát az Európa-bajnokság versenysorozatába illeszkedő
magyarországi futam felujitását illetve rendezését tüzték ki célul,
és még azt is a fejükbe vették, hogy az erre legalkalmasabb
területen, a hajmáskéri lőtéren át is vezessen a verseny utvonala. A
Honvédelmi Minisztérium rugalmas és megértő támogatása után ez
utóbbi cél már most megvalósult, és az sem irreális elképzelés, hogy
a Balaton szépséges ,,diszletével,, köritve a következő évek során
ismét rallye EB-futam legyen Magyarországon


    A hazai bajnokság 3. futama minden eddiginél nagyobb ,,tüzet,,
igért, hiszen az egy-egy futamgyőzelemmel álló Szabó, Gergely
(Külker SC, BMW) és a Selmeczi, Jutassy (Novotrade Navigátor SE,
Audi Quattro) páros mellett ott volt a balatonalmádi rajtnál a
Ranga, Dudás duó is (Elastic SE) Lancia Integrállal.

    A rallye abszolut első helye rendkivül gyorsan eldőlt, mert az
első gyorsasági szakaszon, a lőtéren egy ugrató után Jutassy József
rosszul lett, elájult az Audi Quattro ülésében és amint a későbbi
orvosi vizsgálat kideritette, egy kis darab letört a háti
gerinccsigolyából. Természetesen feladták a versenyt. Négy
gyorsasági szakasszal birta tovább a Külker SC-ben autózó Szabó
Tamás és Gergely Ferenc uj és méregdrága BMW-je. A müncheni
csodagépnek először az ötödik hengere nem akart dolgozni, majd az
első futómü és felmondta a szolgálatot.

    Meglepetés volt, hogy akárcsak az előző bajnoki futamon, a
Mogürt-Salgó rallye-en, ezuttal is nagyszerüen autózott a széria
Mazda 323-ast vezető Érdi, Borbély páros, annak ellenére, hogy a
betonos szakaszokra csak utcai gumijuk volt. Ugyancsak meglepetés
hogy a szintén széria Lancia Deltával a Havasi, Tábori duó szerezte
meg az abszolut 3. helyet.

    A leglátványosabb csata a B-csoportos autók vezetői között dult,
ahol a 140-150 lóerős kocsik pilótái közül a kaposvári Hideg,
Kecskeméti páros nyert. - Eredmények:

    I. osztály, abszolut sorrend:
1. Ranga, Dudás (Elastic SE, Lancia HF) 1:17:35 ó
2. Érdi, Borbély (Mikron SC, Mazda 323) 1:18:44
3. Havasi, Tábori (Pallas SE, Lancia Delta) 1:20:45
4. Hideg, Kecskeméti (Volán Surján, Dalta VFTS) 1:21:15
5. Turi, Ajtay (Elastic SE, Suzuki GTI) 1:21:43
6. Farkas, Bakó (Hiteka SC, Lada VFTS) 1:22:25
(folyt.köv.)


1989. május 28., vasárnap 12:49


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"- Takács Tiborné 771-722: A műsorvezető utalt arra, hogy a Mozaiknak ma lesz a döntője, de nem mondta, hogy mikor. Szeretné megnézni. - Gyereknapon hogyan vezetheti a műsort egy kopasz ember? Halász Judit, Eszményi Viktória és sok fiatal tehetséges ember van, miért pont egy kopasz beat-zenészt szerepeltetnek? Nem is tapsolnak, a gyerekeknek sem tetszik. Egyébként az egész napra jobb műsort vártam. - A vetélkedő egyik kérdésében a válasz jó volt, el kellett volna fogadni az autót, nem volt róla szó, hogy a típust fogják kérdezni. - 779-222: Szerdán a dunakeszi templomnál elveszett egy fekete férfi autóstáska. Endrei Juditot kéri, hogy mondja be, a megtaláló juttassa vissza a személyiben szereplő címre. - Nagyon szeretném tudni, hogy ezt a gyereknapi bugyuta játékot ki a fene találta ki. - Baróti Ágnes: A kecskermétiekkel meg akarják nyeretni ezt a vetélkedőt. Több javaslata van, hogy milyen műsort kellett volna csinálni a gyereknapra."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD