Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › május 27.
1989  1990
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Világhíradó:

A II. világháború magyar áldozatai

"A Magyar Hírlap május 10-iki számában figyelemre méltó hír jelent meg arról, hogy még ebben az évben a szovjet válaszától függően szeptember 15-ike és október 15-ike között emlékutat szerveznek a Don folyó térségébe. A Kossuth Rádió - Vasárnapi Újság adásában május 21-ikén Illés Sándor olvasta fel ehhez fűződő írását. Mértéktartó eszmefuttatásban szólott arról, hogy a II. világháború magyar áldozatai, közöttük a zsidók kapjanak méltó emlékművet és az idáig gyűlöltnek nyilvánított katonák, vérük a nemzet homlokáról töröltessék le a Káin bélyeg."

Félév előtti Ikarus gondok (1. rész)

1989. június 14., szerda - Az Ikarusnak a második félévben körülbelül egyhavi termelésére, 1400 járműre nincs még megrendelése, mert a magyar autóbuszok legnagyobb vásárlójával, a szovjet partnerrel mindeddig nem kötötték meg a szerződést. Egyelőre tehát veszélyben van a nagyvállalat 1989. évi tervprogramjának és nyereségtervének teljesítése.

Mint ismeretes, néhány hónapja 2-3 napos leállásra kényszerült a
gyár kollektívája, miután az Ikarus árvitába keveredett legfontosabb
részegység-beszállítójával, a Csepel Autógyárral, amely akkor
felfüggesztette az alvázak szállítását. Az Ipari Minisztériummal és
a bankokkal folytatott tárgyalások eredményeként - lényegében a
probléma felületi kezelésére - az Ikarus 250 millió forintos
refinanszírozási hitelhez jutott. A hitel folyósítása a napokban
befejeződik, s a gyárnak néhány héten belül vissza kellene fizetnie.
A beszállító hazai vállalatok áremeléseit viszont a buszgyár
továbbra sem tudja érvényesíteni a szovjet exportárakban, s ezáltal
a termelés súlyos veszteségeket okoz a vállalatnak Mindez a második
félév küszöbén ismét feszültségeket okozhat az Ikarusban.

    1989 első félévében a gyár több mint 6800 járművet állított elő.
A szerelősorok leállításakor keletkezett kiesést jórészt már
behozták. A buszokat szovjet, NDK-beli, csehszlovák, lengyel,
tunéziai, kuvaiti, egyesült államokbeli, egyiptomi és iraki
megrendelésre szállították, továbbá az új 300-as és 400-as
típusokból belföldi megrendelésre is. A BKV-nak 16 Ikarus-Volskwagen
mikrobuszt készítettek a budai vár közlekedésének megoldásához. Több
mint 5000 autóbusz második félévi exportjára van egyelőre konkrét
megrendelésünk.

    Ami a szovjet szállítások folytatását illeti: az Ikarus vezetői
az exportmegállapodást régóta előkészítették, de úgy tudják, hogy az
első félévben ismét tetemes hazai kereskedelmi aktívum keletkezett a
magyar-szovjet áruforgalomban, s ez okozza a további
bizonytalanságot és késedelmet a szerződés aláírásánál.

    A buszgyár és a hazai partnerek közötti árproblémák áthidalására
az Ikarus többféle javaslatot tett, például részvénytársaság
alapítására a Csepel Autógyárral és a Mogürttel. Ám ma még semmiféle
döntés nincs az érintettek részéről, s mint hírlik, a partner cégek
nem is lelkesednek az ötletért. Egyébként bonyolult, hosszadalmas
folyamatról lenne szó, amit a vállalati tanácsoknak kellene
jóváhagyniuk. (folyt.köv.)


1989. június 13., kedd 22:19


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"ZENEÉRTŐ" Jónapot kivánok szombat reggel van, május 27-e. Hallgatók Fórumának egy múlt heti és egy heti hallgatói megjegyzéséhez szeretnék egy-egy kiegészítést fűzni és ha jónat látják közöljék, mert ugy érzem, ezzel segíthetek az illetőnek, a problémájában. A múlt héten azt hiszem egy erdélyi hallgató de legalább is az erdélyiek nevében beszélő azt mondta, hogy legyenek harcosabbak, mert hiszen vannak Erdélynek olyan részei ahol még a Kossuth Rádiót sem hallani. Na most miután a Kossuth Rádió adásait, nem csak a Kossuthot ugyanúgy a Petőfiét is rendkivűl fontosnak és érdekesnek tartom, különösen a Vasárnapi Újságot, a 168-órát. Ha Önök hajlandók a konkurens vállalatnak ilyen szempontból reklámot csinálni, akkor közölhetem, hogy a 49-méteres rövidhullámon 6025-ös frekvencián egész nap ad műsort, és kizártnak tartom, hogy ezt Erdélyben ne lehetne hallani."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD