|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
MISZOT támogatás ifjúsági szerveződésekre
Magyar Demokrata Fórum Ifjúsági Bizottsága
(működés + tábor) 180 000,-
Népi Ifjúsági Szövetség (működés) 180 000,-
Szociáldemokrata Ifjúsági Kör (működés) 150 000,-
Református Fiatalok Szövetsége (működés) 200 000,-
Katolikus Ifjúsági Mozgalom (működés) 200 000,-
Iskolapolgár Közéleti Alapítvány 250 000,-
Cigány Ifjúsági Szövetség (működés) 150 000,-
Magyarországi Cigányok Demokratikus Szervezete
(tábor) 150 000,-
Nagycsaládosok Országos Egyesülete (táborok,
családi nap) 250 000,-
Magyar Cserkészcsapatok Szövetsége (működés) 100 000,-
Magyar Ifjúsági Népfőiskolai Társaság (működés) 200 000,-
Magyar Társadalompolitikai és Honismereti Klubok
Országos Tanácsa (tábor) 200 000,-
Ifjúsági Környezetvédő Szövetség 200 000,-
Város- Község Védő Egyesületek Szövetsége
Ifjúsági Tagozata 150 000,-
Magyar Környezetvédelmi Egyesület Ifjúsági Tagozata 60 000,-
VE-GA Szövetség (képességfejlesztő tábor, tréningek) 60 000,-
Rákóczi Szövetség (Csehszlovákiai Magyar Kultúra
Barátainak Köre, működés) 60 000,-
Magyar Béketársaság (működés) 50 000,-
Göncöl Utazótársaság (Kárpát-medencei kapcsolat-
kiépítések, működés) 20 000,-
Fiatalok az Egyesült Európáért Egyesület (működés) 20 000,-
Rajk László Szakkollégium (országos szakkollégiumi
kapcsolattartás) 20 000,-
Műszaki és Természettudományi Egyesületek
Szövetsége 33 tagszervezete, együttesen 900 000,-
(folyt.köv.)
SZER:
Forgószínpad
"Hivatalos szerveink nyilatkozata szerint komoly fejtörést okoz a
jelenlegi magyar vezetésnek: felbontsák-e a Romániával 1979-ben
megkötött, úgynevezett kettős állampolgárság megelőzéséről szóló
egyezményt. Ha felmondjuk az egyezményt, minden probléma nélkül
honosítani lehetne az erdélyi menekülteket. Igaz, Romániában nem
lenne jogvédelmük. No de kérdem én: közülük vajon melyik akarna ebbe
a Romániába visszamenni, amikor legtöbben életüket kockáztatták,
hogy kijussanak onnan? Logikátlannak és erőltetettnek érzem a
hivatalos érvelést."
|
|
|
|
|
|
|
,,A Dunáért,, alapítvány Ideiglenes Titkárságának május 25-i nyilatkozata (3. rész) (OS)
|
8. A károk csökkentése érdekében tehát a két félnek nem a szerződésbontás, hanem a szerződés módosítása az érdeke. A módosításban azonban az egyenlő haszonélvezet elve alapján meg kell egyezni a csehszlovák hajózási előnyöket ellentételező kompenzációban is. 9. A módosított szerződésben abból kell kiindulni, hogy az érintett Duna-szakasz elsődleges gazdasági funkciója mindkét ország szempontjából az ivóvízszükséglet kielégítésében és a mezőgazdasági termőképesség biztosításában van. Ennek megfelelően az árvízvédelmi, hajózási és az esetleges energetikai célú beavatkozást csak a természeteshez közeli vízmozgás megőrzése és a vízminőség-védelmi létesítmények előzetes megvalósítása esetén szabad elhatározni. 10. Mivel a nagymarosi vízlépcső csak Bős egyébként is kétséges energetikai célú hasznosításához szükséges egyértelműen, az összes többi funkció és cél szempontjából pedig hátrányos vagy más megoldással helyettesíthető, azért az államközi szerződés módosításában a vízlépcsőépítésről meghatározatlan időre le kell mondani, és a Dunakanyart helyre kell állítani. 11. Ennek során meg kell vizsgálni a körgát egy részének és a felvonulási épületeknek a felhasználásával nemzetközi jachtkikötő és szabadidőközpont létrehozásának technikai és gazdasági feltételeit. Az osztrák cégek - újabb, az eddigieket felváltó méltányos szerződések keretében - ennek megvalósításában, és esetleg a szennyvíztisztítók és gázturbinás erőművek megépítésében vehetnének részt. 12. Magyarország nem képes egyedül az építkezések okozta pusztítások helyreállítása, az esetleg még (részben más funkcióra) használható létesítmények átépítése és az Ausztria számára a méltányos közös körviselés alapján járó kártérítések terheinek fedezésére. E terhek csökkentésére az ország állampolgárai, a nyugati magyarság szervezetei és a nemzetközi környezetvédelmi szervezetek pénz- és munka segítséget ajánlottak fel. E kibontakozó nemzeti és nemzetközi összefogásnak arra kell késztetnie Magyarország kormányát, hogy a nemzetközi pénzügyi intézményekkel, az erre vállalkozó nyugati kormányokkal és regionális szervezetekkel megállapodásokat kössön ,,adósságcsökkentést környezetvédelemért cserébe,, - programokban való bekapcsolódásra, amelyek keretében Magyarország az elengedett tartozásoknak megfelelő nagyságú forint és schillingösszegeket fordíthatna a helyreállítás-átépítés, illetve a kártalanítás finanszírozására. Magyarországnak bátorítania kell, hogy - ha a gazdasági helyzete megkívánja - Csehszlovákiában is hasonló kezdeményezés szülessen. (folyt.köv.)
1989. május 25., csütörtök 17:29
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|