|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
MISZOT támogatás ifjúsági szerveződésekre
Magyar Demokrata Fórum Ifjúsági Bizottsága
(működés + tábor) 180 000,-
Népi Ifjúsági Szövetség (működés) 180 000,-
Szociáldemokrata Ifjúsági Kör (működés) 150 000,-
Református Fiatalok Szövetsége (működés) 200 000,-
Katolikus Ifjúsági Mozgalom (működés) 200 000,-
Iskolapolgár Közéleti Alapítvány 250 000,-
Cigány Ifjúsági Szövetség (működés) 150 000,-
Magyarországi Cigányok Demokratikus Szervezete
(tábor) 150 000,-
Nagycsaládosok Országos Egyesülete (táborok,
családi nap) 250 000,-
Magyar Cserkészcsapatok Szövetsége (működés) 100 000,-
Magyar Ifjúsági Népfőiskolai Társaság (működés) 200 000,-
Magyar Társadalompolitikai és Honismereti Klubok
Országos Tanácsa (tábor) 200 000,-
Ifjúsági Környezetvédő Szövetség 200 000,-
Város- Község Védő Egyesületek Szövetsége
Ifjúsági Tagozata 150 000,-
Magyar Környezetvédelmi Egyesület Ifjúsági Tagozata 60 000,-
VE-GA Szövetség (képességfejlesztő tábor, tréningek) 60 000,-
Rákóczi Szövetség (Csehszlovákiai Magyar Kultúra
Barátainak Köre, működés) 60 000,-
Magyar Béketársaság (működés) 50 000,-
Göncöl Utazótársaság (Kárpát-medencei kapcsolat-
kiépítések, működés) 20 000,-
Fiatalok az Egyesült Európáért Egyesület (működés) 20 000,-
Rajk László Szakkollégium (országos szakkollégiumi
kapcsolattartás) 20 000,-
Műszaki és Természettudományi Egyesületek
Szövetsége 33 tagszervezete, együttesen 900 000,-
(folyt.köv.)
SZER:
Forgószínpad
"Hivatalos szerveink nyilatkozata szerint komoly fejtörést okoz a
jelenlegi magyar vezetésnek: felbontsák-e a Romániával 1979-ben
megkötött, úgynevezett kettős állampolgárság megelőzéséről szóló
egyezményt. Ha felmondjuk az egyezményt, minden probléma nélkül
honosítani lehetne az erdélyi menekülteket. Igaz, Romániában nem
lenne jogvédelmük. No de kérdem én: közülük vajon melyik akarna ebbe
a Romániába visszamenni, amikor legtöbben életüket kockáztatták,
hogy kijussanak onnan? Logikátlannak és erőltetettnek érzem a
hivatalos érvelést."
|
|
|
|
|
|
|
Németh-Vranitzky találkozó - 3/1. folyt.
|
Ebben a helyzetben a legfontosabb új megbeszéléseket kezdeni a partnerekkel. Az osztrákok máris elismeréssel nyilatkoznak arról, hogy Németh Miklós csehszlovákiai látogatása nem volt eredménytelen: a csehszlovák hatóságok hozzájárultak ahhoz, hogy szakemberekből álló vegyes bizottság foglalkozzék a kérdéssel. Ausztria és Magyarország viszonylatában csak közvetve áll a két állam, illetőleg a két kormány egymással szemközt. A hivatalos Ausztria csak garanciát vállalt a hiteleknek, egyébként azonban osztrák részről magánvállalatokat érint a nagymarosi építkezések leállítása, mindenekelőtt a kölcsönt adó bankokat, az építővállalatot és néhány gépgyárat, elektromossági üzemet, melyben megkezdték a nagymarosi turbinák elkészítését. Ezek a vállalatok kártérítést követelnek az eddig eszközölt befektetésekért. Ezt a magyar fél jogosnak ismeri el, de persze - mint az osztrák szakemberek mondják - igen nehéz lesz megállapítani, hogy tulajdonképp mekkora kár keletkezett, mily összegeket kell a magyaroknak megtéríteniük, és hogy ez milyen módon történik. A nagymarosi dunai erőműre vonatkozó pénzügyi szerződés az 1984-es schillingértéket veszi alapul, s ez öt és fél milliárd schilling, melynek névértéke mára meghaladja a 8 milliárd schillinget, ami forintban kifejezve gigantikus összeg: több mint 32 milliárd forint. Kérdés, hogy ebből az építkezések leállításáig mennyit költöttek el. Egyes vélemények szerint két és fél milliárd schillinget, azaz 10 milliárd forintot. A keletkezett kár és kiesés megállapítása az építővállalatoknál nem ütközik különösebb nehézségbe, s ezek számára könnyebb konpenzációs megbizatásokat is találni - például a szállodaépítések programjában. (folyt.)
1989. május 25., csütörtök
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|