|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
MISZOT támogatás ifjúsági szerveződésekre
Magyar Demokrata Fórum Ifjúsági Bizottsága
(működés + tábor) 180 000,-
Népi Ifjúsági Szövetség (működés) 180 000,-
Szociáldemokrata Ifjúsági Kör (működés) 150 000,-
Református Fiatalok Szövetsége (működés) 200 000,-
Katolikus Ifjúsági Mozgalom (működés) 200 000,-
Iskolapolgár Közéleti Alapítvány 250 000,-
Cigány Ifjúsági Szövetség (működés) 150 000,-
Magyarországi Cigányok Demokratikus Szervezete
(tábor) 150 000,-
Nagycsaládosok Országos Egyesülete (táborok,
családi nap) 250 000,-
Magyar Cserkészcsapatok Szövetsége (működés) 100 000,-
Magyar Ifjúsági Népfőiskolai Társaság (működés) 200 000,-
Magyar Társadalompolitikai és Honismereti Klubok
Országos Tanácsa (tábor) 200 000,-
Ifjúsági Környezetvédő Szövetség 200 000,-
Város- Község Védő Egyesületek Szövetsége
Ifjúsági Tagozata 150 000,-
Magyar Környezetvédelmi Egyesület Ifjúsági Tagozata 60 000,-
VE-GA Szövetség (képességfejlesztő tábor, tréningek) 60 000,-
Rákóczi Szövetség (Csehszlovákiai Magyar Kultúra
Barátainak Köre, működés) 60 000,-
Magyar Béketársaság (működés) 50 000,-
Göncöl Utazótársaság (Kárpát-medencei kapcsolat-
kiépítések, működés) 20 000,-
Fiatalok az Egyesült Európáért Egyesület (működés) 20 000,-
Rajk László Szakkollégium (országos szakkollégiumi
kapcsolattartás) 20 000,-
Műszaki és Természettudományi Egyesületek
Szövetsége 33 tagszervezete, együttesen 900 000,-
(folyt.köv.)
SZER:
Forgószínpad
"Hivatalos szerveink nyilatkozata szerint komoly fejtörést okoz a
jelenlegi magyar vezetésnek: felbontsák-e a Romániával 1979-ben
megkötött, úgynevezett kettős állampolgárság megelőzéséről szóló
egyezményt. Ha felmondjuk az egyezményt, minden probléma nélkül
honosítani lehetne az erdélyi menekülteket. Igaz, Romániában nem
lenne jogvédelmük. No de kérdem én: közülük vajon melyik akarna ebbe
a Romániába visszamenni, amikor legtöbben életüket kockáztatták,
hogy kijussanak onnan? Logikátlannak és erőltetettnek érzem a
hivatalos érvelést."
|
|
|
|
|
|
|
A Recski Szövetség felhívása az Ellenzéki Kerekasztal tagjaihoz (OS)
|
1989. május 12., péntek - A Recski Szövetség feszült figyelemmel kíséri az Ellenzéki Kerekasztal és a hatalmat a mai napig változatlan gyakorló MSZMP közötti tárgyalási kísérleteket. Mindkét fél, lényegében a szabad választások után összeülő és a többpártrendszer elvei szerint működő, parlamenti demokráciában látja a végső célt. A látszólagos közös cél ellenére a tárgyalások ismét megfeneklettek. Az ilyen megbeszélések nem is vezethetnek semmilyen eredményre, hiszen jelenleg az MSZMP még hatalmi pozíciióból tárgyal. De a tárgyalás eredményére az MSZMP-nek van nagyobb szüksége, mert harmincegynéhány év után szeretné már magát legitimizálni. Ilyen tárgyalási helyzetben, a látszólag gyengébb félnek, biztosítékokat kell kérnie arra nézve, hogy a pillanatnyilag erősebb fél tárgyalási szándéka valóban komoly. Éppen ezért az Ellenzéki Kerekasztal tűzze ki a további tárgyalások előzetes feltételeként a törvénytelenségek elítélését, a máig is fennálló kihatásainak felszámolását és az áldozatok teljes- körű, jogi, erkölcsi, anyagi, rehabilitációjának gyors és a független szervezetek által kívánt módon történő eredményes lebonyolítását. Látszólag ebben a kérdésben egyetértés van az MSZMP és a független szervezetek között, a megvalósítás módja mégis az ellenkezőjét mutatja. Hogyan lehet bízni - a törvénytelenségek elismerése után - a felülvizsgáglat ,,pártatlanságában,, , ha a felülvizsgálatot olyan személyek kezébe adják, akik vagy maguk is aktívan részt vettek a törvénysértések elkövetésében, vagy pedig ezzel kapcsolatbasn kifejezték egyetértésüket? Az MSZMP, illetve a kormány felismerhetné már: elsőrendű érdeke, hogy megszabaduljon ezektől a súlyos tehertételektől. Az Ellenzéki Kerekasztal pedig egészítse ki magát az áldozatok képviselőivel, és ezzel a visszafogott, de ugyanakkor határozott előfeltétel követelésével biztosíthatja az igazán eredményes és mindenki által várt megállapodást. Budapest, 1989. május 12. Recski Szövetség (OS)
1989. május 12., péntek 17:35
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|