Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › május 23.
1989  1990
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A magánfuvarozó kisiparosok elhatároló nyilatkozata

"- elhatárolja magát a becsületesen és törvénytisztelően dolgozó személy- és teherszállító kisiparosok nevében a magukról elfeledkezett személyszállító kisiparosok cselekedetétől; - a szervezet - a számára biztosított és felvállalható eszkközökkel - fellép az emberi mivoltukból kivetkőző és szakmájuk becsületét eljátszó személyszállító tevékenységet folytatókkal szemben..."
Amerika Hangja:

MIG-29

"A török hatóságok bejelentették, hogy visszaadták a Szovjetuniónak azt a MIG-29-es vadászgépet, amely a szovjet légierő legújabb gépe, és amellyel a napokban egy sebesült szovjet pilóta Törökországba menekült. A gép visszaadása előtt a fedélzeten lévő levegő-levegő rakétákat és a gépágyú lőszerét egy szovjet Iljusin-76 típusú szállítógépre rakták, amely nem sokkal ezután elhagyta Trabzon repülőterét."

Vasutas sztrájk Párizsban

László Balázs, az MTI tudósítója jelenti:
Párizs, 1989. május 23. kedd (MTI-TUD) - A tízmillió lakosú párizsi körzet keleti térségében üzemkezdettől nem közlekedtek kedden a vonatok, az ingázók nem tudtak beutazni munkahelyükre. A vasutasok egynapos figyelmeztető sztrájkkal tiltakoztak a rohamosan szaporodó vandalizmus és a személyi agressziók ellen és követelték az államvasutak (SNCF) igazgatóságától, hogy emelje a létszámot.

A vasúti személyzet elleni támadások és a kocsikban okozott
károk rohamos fokozódása megállítással fenyegeti az SNCF egész
létszámleépítési stratégiáját. A francia államvasutak ugyanis a
vonatközlekedés nyereségességének növelésére évtizedek óta
tervszerűen csökkenti a vasutasok létszámát. A felszabaduláskor még
félmillió, tavaly már csak 210 ezer vasutasa volt Franciaországnak.
Mivel még mindig az ő bértömeguk teszi ki az SNCF költségeinek
kétharmadát, az igazgatóság évente ötezerrel csökkenti létszámukat.
Megszüntették a módszeres jegykezelést a vonatokon, kalauzok helyett
csak ellenőrcsoportok járják a vonatokat szúrópróbaszerűen. A
párizsi körzet kis állomásain este 9 után már nincs jegyeladás, a
pénztárosra nincs szükség, véli a vasútigazgatóság.

    A gazdátlanul hagyott állomásokon és vonatokon viszont gyorsan
elszaporodtak a garázdaságok, a vandalizmus. A kocsikban tett kár
tavaly már elérte a 70 millió frankot. Az SNCF megpróbál további
technikai fejlesztéssel előre menekülni és folytatni
létszámcsökkentő politikáját. A vonatvezetők fülkéit rádiótelefonnal
szerelik fel, hogy bármikor értesíthessék a legközelebbi
rendőrőrsöt, ha vonatukon vandalizmust észlelnek. Egyre több vonatot
szerelnek fel olyan zártláncú ipari kamerákkal, amelyeken át a
mozdonyvezető figyelemmel kísérheti a kocsik belsejét.

    Más kérdés, hogy mindez mennyire osztja meg a vezető figyelmét
és csökkenti a biztonságos vonatirányítást. Már a tavalyi év súlyos
vonatszerencsétlenségei nyomán követelni kezdték a szakszervezetek,
hogy az SNCF sürgősen emelje fel a nagyon leapasztott létszámot,
mert a szerelvények karbantartása, a fokozódó feladatok egyre
elviselhetetlenebb megterhelés alá helyezik a vonatvezetőket. Az
SNCF-nek sok megfigyelő szerint ebben a helyzetben mérlegelnie kell,
nem kerül-e többe a leves mint a hús, vagyis a létszámleépítés
megtakarításait nem viszik-e el a növekvő károkozások és a vasúti
közlekedés biztonságának leromlása. Egyébként hasonló gondokkal
küszködik a párizsi metró is. Itt ősztől amerikai mintára egyenruhás
biztonsági örök, fegyveres rendészek bevetésével próbálkoznak. +++


1989. május 23., kedd 11:13


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"- Mozgássérült kislány szeretné megnézni az Esőember c. filmet, mert nem tud elmenni moziba. (Név,telefonszám nincs) - Götzné,Leonardo u.: Kérdése, miért kell a gyereknek korcsolyázni ahhoz, hogy játszhasson a Mozaik c. játékban. Erre kér magyarázatot. Kb. 6 gyerek a játékban szeretne résztvenni, ezért telefonáltak. - Több kérdés érkezett játék ügyben a korcsolya miatt. 661-989 - Az un. okkult műsor milyen időközönként jelentkezik a TV-2 műsorában. Erre kér választ, valamint azt is, hogy a müsor milyen címen fog futni. Józsáné Bálint Mária - Szeged 28-845"
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD