|
|
|
|
Autósztrádaépítési alap Lengyelországban
|
Varsó, 1989. május 15. hétfő (TASZSZ) - A benzineladások lefölözéséből, úthasználati illetékek kiszabásából, valamint egyéb forrásokból útépítési alapot hoznak létre Lengyelországban, hogy felgyorsíthassák az olyannyira hiányzó autópályák és gyorsforgalmi utak építését.
Lengyelországban a nemzetközi követelményeket is kielégítő autóutak hossza jelenleg 600 kilométer és a szűkös anyagi források miatt ez évente csak mintegy 15 kilométerrel bővül. Lengyelország ugyanakkor résztvevője a transzeurópai autóút-építési programnak, amelynek értelmében évente 100 kilométernyi autóutat kellene átadni lengyel területen. A lengyel parlament ezért jóváhagyta az önállóan gazdálkodó, s önálló hatóságként működő Autópálya- és Autóút-építési Alapot, amely az elképzelések szerint a benzineladásokból származó adóbevételek 8 százalékából (ez önmaga évi 65 milliárd zlotyt jelent), a lengyel közútak külföldi használóitól beszedett, illetve bizonyos autóút-szakaszokra kivetett úthasználati illetékből gazdálkodna, de hitelt is igénybe vehetne, kötvényt bocsáthat ki. A befolyó pénzből számítások szerint évi 50 kilométernyi autópálya építésére futná. Lengyel szakértők becslései szerint az autópályák bővítése jelentős megtakarítást eredményez az üzemanyagfogyasztásban (minden 100 kilométernyi autópálya körülbelül évi 7 millió liter benzin megtakarítását teszi lehetővé), de ezen túl számítanak a balesetek csökkenésére is. Az átlagosan évi 4625 halálos végű közúti balesettel és a 42 ezer sérülttel Lengyelország neve jelenleg az európai közúti baleseti statisztikák élbolyában helyezkedik el. Lengyelországban az autóutak általában kelet-nyugati, illetve észak-déli irányuak, s az új útépítési hatóság mindenekelőtt a Gdansk-Katowicze, a Varsó-Poznan, valamint a Tarnow-Krakkó-Opole-Wroclaw szakaszon fog munkához látni. +++
1989. május 15., hétfő 17:05
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok:
"- 52- 23-263 Kónyáné Pető Judit 4o25 Debrecen, Erzsébet u. 32.: Szeretném kérni annak a férfinek a nevét és címét, akivel május 13-ikán kora délután - 15 óra előtt valamivel - Sugár Ágnes beszélgetett a természetes gyógymódokról, elsősorban a kézfej alapján történő diagnózis megállapításról.
- 371-555: A Vörösmarty tér közelében lakom és naponta arra járok és román cigányokat lehet látni állandóan a téren kéregetni, akik nem szállnak le a turistákról addig, amíg nem kapnak valamit.
- 127-927: Ez nem egy pozitív kritika: Azt szeretném tudni, hogy Ipper Pált, már mint volt Kapitalistát és mint Rákosinak az egyik leghűségesebb tanítványát meddig mutogatják még a TV-ben? Egyáltalán nem oda való a mai időkben. Nagyon szeretném, ha a TV műsort adna és nemcsak politizálna. Az emberek többsége megunta már az egészet, és ha foglalkoznak vele, miért nem azzal, hogy 85oo újságíró van ma Magyarországon. Erre szükség van?"
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|