Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › május 12.
1989  1990
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Tiltakozunk a nyugdíjkorhatár emelése ellen

"KISZ Balassagyarmat Városi Bizottsága a DEMISZ Nógrád megyei tagszervezete "
Deutschlandfunk:

Magyar-NDK kapcsolatok

"A vártnál gyorsabban következett be az amitől a keletnémet rezsim tartott, de amiben mások reménykedtek. Magyarországnak a politikai kultúrához visszatérése által lehetővé vált a keletnémetek számára a szökés abból az NDK-ból, amely az utazások és áttelepülések megkönnyítése ellenére is megőrizte börtön-jellegét. Négy keletnémet polgárnak sikerült átszöknie a jugoszláv-magyar határon. A menekültek szerint a magyar határőrök tudtával lépték át illegálisan a mamgyar határt. Amikor azok észrevették a menekülőket, nem lőttek, hanem hagyták őket továbbmenni."

Keddtől: Széchenyi-emléktúra - A kenus Török István rekordkísérlete (1. rész)

1989. május 12. péntek (MTI) - Török István, 35 éves budapesti
fiatalember, aki önmagát természet- és békeszeretőnek vallja, az
európai népek barátságának jegyében Budapesttől az írországi
Limerickig rekordszámba menő 3500 km megtételét tervezi
versenykenuval. Kedden 9 órakor a Lánchídtól, az Akadémia elől kezdi
nem mindennnapi vállalkozását, a Széchenyi Társaság Expediciós
Munkabizottsága által szervezett Széchenyi-emléktúrát. Minderről
pénteken a Gellért Szállóban tájékoztatták az újságírókat.

    Először is a vállalkozóról néhány szót. Török István 7 éves
korától sportol. A BVSC-ben úszóként kezdte, aztán öt évvel később
átpártolt a KSI-hez, a kenuzókhoz. Versenyzői pályafutását a Bp.
Honvédban folytatta. Elvégezte a Testnevelési Főiskola kétéves edzői
szakát, s visszavonulása után, 1982-től szakvezetőként a Szentendrei
Vízműnél tevékenykedett. A sportágtól később sem szakadt el, évente
többször is vízre szállt, emellett rendszeresen futott. Március
második felétől készül a nagy túrára, azóta a mintegy 800 km-t
hagyott a háta mögött kenujával, s nem maradtak el az erőnlétet
javító futóedzések sem.

    A Széchenyi-emléktúra ötlete februárban született meg Török
István fejében. A rekordkísérlet mellett még a következő céljai is
vannak:

    - tisztelegni gróf Széchenyi István eszméi előtt, aki a hazai
vizisport első eseményeként 1827. május 16-án Bécsből 3 óra 52 perc
alatt, két angol barátja társaságában Pozsonyba evezett;

    - emlékezni gróf Széchenyi Ödön viziútjára, amikor a Hableány
nevű gőzhajóval 1867. április 6. és május 18. között teljesítette a
Pest - Párizs útvonalat;

    - felhívni a figyelmet a környezetvédelemre, a vizek
tisztaságának fontosságára;

    - bizonyítani, hogy vegetáriusként, állati fehérje fogyasztása
nélkül is lehetséges átlagon felüli teljesítményt nyújtani;

    - népszerűsíteni a kajak-kenu sportágat.

    Török István a tervek szerint napi 30-40 km-t tesz meg egy Delta
típusú, Csepelen készített műanyag egyes kenuval. (Ezt számára a
Magyar Kajak-Kenu Szövetség biztosította, de tartalékként visz
magával egy másik kenut is.) Útjának főbb állomásai: Bécs -
Regensburg - Nürnberg - Bamberg - Frankfurt - Strasbourg - Nancy -
Párizs. A francia fővárosig vezető 2150 km-es távot 60 nap alatt
szeretné teljesíteni, mert július 14-én, a nagy francia forradalom
200 éves évfordulóján már mindenképpen Párizsban szeretne lenni.
(folyt.köv.)


1989. május 12., péntek 13:57


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok:

"- 584-o5o Serfőző: - A balatoni viharjelzésről láttam a műsort, ehhez szeretnék megjegyzést tenni. Fonyódligeten van nyaralónk, elég sokat tartózkodunk ott, és ott nagyon jól lehet látni a jelzést, tehát ez igy nem igaz, hogy nem lehet látni egyáltalán. A másik kérésem az lenne, ha alkalomadtán lehetne egy hosszab távú előrejelzést a meteorológiában. Köszönöm. - Dr. Visi Károly 553-o8o: - A bosszú napjából bemutatott részlet szerintem a Ballépés c. cseh krimiből volt. A másik véleményem a viharjelzésre vonatkozik. Miért nem lehet egy katonai vadászgépet végigzavarni a Balaton felett. Az két perc alatt bejárná, és azt igazán mindenki látná."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD