|
|
|
|
Állattenyésztő mérnököket 2.
|
A negyedik vagy ötödik - esetleg már a harmadik - félév után válik szét az oktatás, és az üzemmérnökök három, a mérnökök pedig öt év alatt fejezik be tanulmányaikat. alc. A falu társadalmában - A falu társadalmában egyre meghatározóbb az agrárértelmiség szerepe. Erre a feladatra miként tudja és akarja felkészíteni hallgatóit az egyetem? - A mezőgazdsági vállalatok - elsősorban a termelőszövetkezetek - nem csupán új értéket előállító közösségek, hanem olyan emberi közösségek is, amelyekben szemléletet formálnak. Úgy véljük: az agrárértelmiségnek azon túl, hogy irányít bizonyos új értéket előállító folyamatokat, jelentős a szerepe a társadalmi tudatformálásban, alakításban. Az új képzési rendszerünkben nagyon fontos szerepet szánunk a szakmai tárgyak mellett a társadalomtudományoknak. Az újkori történelmünk, a filozófia értékeinek megismertetése mellett a társadalomtudományi oktatásban olyan elemek is helyet kapnak, mint például a szociológia, azért, hogy megismertessük a hallgatókat leendő környezetük összetevőivel. A jövő szempontjából az értelmiség számára alapvetőnek kell tekinteni, hogy nyelvet tudjon beszélni. Nemcsak az idegen nyelvre, hanem a magyar nyelv jobb elsajátítására is gondolunk. Szerepel a terveink között, hogy retorikát is tanítunk, hiszen volt hallgatóink a közélet különböző fórumain szerepelnek, s a szép magyar beszéddel saját magukat, gondolataikat is elfogadhatóbbá teszik. alc. Nyelv és számítástechnika - Napjainkban a hallgatók hány százaléka kapja meg diplomájához a nyelvvizsgáról szóló bizonyítványt? - Sajnos nagyon kicsi az arány: évente 10-12 hallgató szerez nyelvtudást igazoló bizonyítványt. Ezért dékáni tanácsülésen foglalkoztunk új ösztönzőrendszer bevezetésével: az egyetemi szintű képzésben a diploma átvételének feltételeként jelöltük meg az idegennyelv tudását. Utalnék még arra is, hogy korunkban a számítástechnika óriási lehetőségeket tár fel. Néhány éve egy számítógépet telepítettünk a kollégiumba, a hallgatók ezen gyakorolnak, de nyitva vannak a gyakorlótermek is, ahol önállóan oldanak meg bizonyos szakmai feladatokat, és ez rendkívüli módon neveli és alakítja, formálja az ismereteket. (folyt.)
1989. május 11., csütörtök 13:56
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|