|
|
|
|
Lipták Béla a vízlépcsőről - 1. folyt.
|
- Ez a hivatalos propaganda, de nem igaz. A nagymarosi építkezés jelenleg - és ez a hivatalos magyar minisztérium adata - 10 százaléknál van. Én magam is megnéztem. Ott csak homokot, követ mozgattak, az összes befektetés hátra van. És hát ugyanígy a többi építkezés. Mindent összevetve az egész építkezés csak a felénél tart. Óriási összegek vannak még hátra. Az sem igaz, ami például a köztudatban van, hogy a hátra lévő költségeket az osztrákok fedezik. Az igazság az, hogy minden egyes osztrákok által befektetett forint mellé 7 forintot, a költségek kétharmadát a magyar adófizetőknek kell fedezni, és ez csak az úgynevezett műtárgyakat illeti. Tehát a gátak, turbinák költségét, mert a környezetvédelmi, szennyvíztisztítási költségeknek 100 százalékát a magyarok fizetik, ami mint összeg majdnem ugyanannyi. Óriási költségekről van itt szó. Úgyhogy az áremelések és az egész gazdasági helyzet szempontjából óriási teher ez a vízgát. - Csak Ausztriáról és Magyarországról beszéltünk. De hogy illik a képbe Csehszlovákia? - Ezidáig bárki, akivel beszéltem - tehát nyugati szakértők, pénzügyi szakember, magyarországi szakért - egyetért abban, hogy a magyar-csehszlovák szerződés a végzett munka arányában történő áramelosztásra vonatkozik és a jelenlegi szerződés 50-50 százalékos. Tehát a magyarok és csehek nagyjából ugyanannyi munkát végeznek, illetve a magyarok, osztrákok együtt a csehekhez viszonyítva is nagyjából ugyanannyi áramot nyernek majd a jövőben. Úgyhogy az újratárgyalt szerződés összesen csak azt jelenti, hogy az arány megváltozik, ha a csehek a magyar oldalhoz viszonyítva több munkát fektetnek be, úgy a nyert áramnak vagy 5 százalékát kapják. (folyt.)
1989. május 5., péntek
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"Jónapot kivánok, Budapestről beszélek és egy olyan bejelentésem lenne, hogy egy maszek kisiparos, fuvarozó az Erzsébeten megállt egy IFA teherautóval, elzárta a villamosforgalmat és követeli, hogy mondjon le a belügyminiszter, miután a mai napon bemondták a hiradóban, hogy egy rendőr lelőtte a kisgyerekét, és utána ő is öngyilkos lett., illetve nem a kisgyerekét, hanem egy másik kisgyereket. És meg akarta szervezni, nem tudom mekkora sikerrel, hogy a város több pontjában is pótkocsis IFA teherautóval zárják el a forgalmat, például a November 7-ke téren, illetve nem tudom még hol. És kint volt a tűzoltóság is, még most is kint van kb. 200 ember van kint. A tűzoltóság elment mert nem vontathatják el a teherautót, mert nem mernek hozzányúlni, nyomozók vannak, kb. 20-25 rendőr van, s még mindig ott állnak s csak ezt akartam bejelenteni. Köszönöm."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|