|
|
|
|
Berger is ott lesz Monacóban - de csak nézőként (1. rész)
|
1989. május 4. csütörtök (AFP, Reuter) - A kiírással ellentétben 26 versenyautó helyett csak 25 részvételét engedélyezik a sportfelügyelők a vasárnap Monte-Carlóban megrendezésre kerülő Forma-1-es gyorsasági világbajnoki futamon, az idei sorozat harmadik erőpróbáján. Döntésüket - biztonsági okokra hivatkozva - azt követően hozták, hogy az osztrák Gerhard Berger (Ferrari) két hete Imolában, a San Marinó-i Grand Prix-n nagyon súlyosnak tűnő balesetet szenvedett. A bordatöréssel, vállrepedéssel és égési sérülésekkel kórházba került pilóta állapota azóta sokat javult, s így - legalább nézőként - ő is részt vehet a viadalon. Amint az Monacóban megszokott, az edzések már csütörtökön megkezdődtek. Az elsőselejtezőn az olasz Stefano Modena (Brabham), a szintén olasz Alex Caffi (Scuderia Italia), a francia Pierre-Henri Raphanel (Coloni) és a brit Martin Brundle (Brabham) érte el a legjobb köridőket. Ők négyen csatlakozhatnak a 25 kiemelthez, így a szabad és időmérő edzéseken majd huszonkilencen róják a köröket (közülük négy esik ki). Négy alkalmat - 1951, 1952, 1953 és 1954 - leszámítva valamennyi Forma-1-es világbajnoki sorozatnak volt monte-carlói állomása, így ezúttal már a 36. erőpróbát rendezik a miniállamban. A legszebb sikereket eddig a brit Graham Hill könyvelhette el, ő 1963 és 1965 között, valamint 1968-ban és 1969-ben nem talált legyőzőre, tehát öt elsőséget számlál. Üldözője a francia Alain Prost (McLaren), aki az utóbbi öt évben négy győzelmet - az utolsót tavaly - aratott. A szakemberek elképzelhetőnek tartják, hogy a kétszeres világbajnok Prost, akit sikerei elimeréseként sokan csak Professzorként emlegetnek, már ebben az esztendőben beállítja a rekordot. A Svájcban élő francia idén is jó formában hajt, az eddigi két futamon két második helyezést szerzett, s ő vezeti az összesített pontversenyt. A 34 éves Prost a napokban nem a legnagyobb elragadtatással beszélt a hétvégi versenyről: - Be kell vallanom: nem szeretem a monacói viadalt. Azt elfogadom, hogy nagyon látványos a küzdelem a szűk városi utakon, de legalább annyira veszélyes is. Számomra ez nem élvezetes verseny. Szerintem túl sok autót engednek rajthoz állni, így nincs elegendő hely a biztonságos előzésekre. (folyt.köv.)
1989. május 4., csütörtök 11:29
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"Sasvári István vagyok a Szabad Demokraták Szövetségi pécsi csoport szervezője és ügyvivője. Kérem a Szabad Európa Rádiót, hogy ha lehetősége van rá, olvassanak be egy közleményt, esetleg a Világhiradó adásába, vagy pedig más adásban, a Gondolatforgató, vagy a Hallgatók Fórumában. 'Felhívjuk Pécs város, valamint Baranya megye és az ország lakosságát, hogy 89.május 7-én vasárnap délelőtt 10 órakor Ófaluban a pécsi Szabad Demokraták Szövetsége a többi független szervezetekkel demonstrációt tart, táblákkal, transzparensekkel felszerelve. Kérjük minnél többen jöjjenek el, támogassanak bennünket."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|