|
|
|
|
Többségi brit tulajdonba került a Ganz Vasúti Járműgyár
|
1989. augusztus 21., hétfő - Tizenkét millió font tőkebefektetéssel, 51 százalékos, tehát többségi brit tulajdonba került a Ganz Vasúti Járműgyártó Rt. Az erről szóló szerződést hétfőn írták alá a Hilton szállóban a magyar vállalat, illetve az angol Telfos Holdings P. L. C. vezetői, Beck Tamás kereskedelmi miniszter jelenlétében.
Az ezt megelőző sajtótájékoztatón közölték: az új vegyesvállalat Ganz-Hunslet Vasúti Járműgyár Rt-ként kerül bejegyzésre. A vállalkozás tervei között szerepel a korábban tetemes veszteséggel működő budapesti gyár működésének, szervezetének és pénzügyi gazdálkodásának teljes átszervezése. Gyártmányaik között lesznek hagyományos Ganz vasúti járművek, motorvonatok, továbbá a nyugat-európai igényeket is kielégítő városi villamosok. Az MTI kérdésére elmondták: az angolok kétmillió font készpénzt adtak be, további tízmillióért pedig folyamatosan szállítanak termelő berendezéseket. Az esetleges munkaerő-átszervezésekről mindaddig nem kívánnak nyilatkozni, amíg az ott dolgozókkal személyesen meg nem beszélik az ezzel kapcsolatos kérdéseket. A vasúti járműgyár igazgatója nem volt hajlandó arra a kérdésre válaszolni, hogy valójában mennyi veszteséget hagynak a vegyesvállalatra, s azt sem mondta meg, hogy azt miként fizetik majd vissza hitelezőiknek. Az egyik eddigi részvényes, a Budapest Bank képviselője ehhez hozzáfűzte: a gyár már egy ideje gyakorlatilag hitel nélkül termel, likviditási gondjukat megoldja az a MÁV rendelés, amely négy motorvonat szállítására szól 400 millió forint értékben, s amelyeket rövidesen át is adnak. Szó volt arról is, hogy a magyar-brit vállalkozás jelentős új piacokra számít, máris 6 millió forintos üzletről tárgyalnak olyan nagy teljesítményű és mindezideig csak a Ganzban gyártott mozdonyok angliai szállításáról, amelyeket a tervezett La Manche csatorna alagút útvonalán közlekedtetnének. Bejelentették, hogy a Ganz gyár eddigi legnagyobb partnerei, a szovjet vasutak további igényeket jeleztek motorvonatok, metrószerelvények közös előállítására. A vegyesvállalat már szerződést is kötött a szovjet partnerrel fontos alkatrészek exportjára, ezúttal rubelért, de a további üzleteket már konvertibilis valutában számolják el. Egyébként arra számítanak, hogy a MÁV is jelentős megrendelőjük lesz, információik szerint a következő két évben legalább 28 motorvonatot kívánnak vásárolni. (MTI)
1989. augusztus 21., hétfő 13:20
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés FKgP május 27-i Nagyválasztmányról egy oldal
MTV2 nézői telefon:
"- 331-740, Huszár Tamás: Nézem ezt a sörözővel kapcsolatos riportot és nem győzök csodálkozni. Valamelyik nap voltam ebbe a csehóba és ott egy árva darab abroszt nem láttam, most nagyon ki vannak glancolva. Ez egyszerűen hihetetlen ez az intézményesített porhintés, ami megy, egyrészt a sörárpa, másrészt az Önök adásába. Kb. most telefonálok hatodszor, soha egyetlenegy észrevételemre nem válaszoltak. Bár legutóbb a május 1-i alternativ közvetítést kifogásoltam, úgy áttételesen valamit szóltak. A dolog lényege, hogy mondjuk a magunkét, a kutya ugat, a karaván és a Magyar Televízió halad. További lelkiismeretes munkát kívánok."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|