|
|
|
|
Hároméves program a gazdaság átalakítására - Átdolgozás után társadalmi vita (3. rész)
|
- A világgazdaságra való nyitási törekvésünk egyik kulcskérdése, hogy a KGST működési rendszere végre kimozduljon a holtpontról, mivel jelenleg az egymás közötti forgalom is csökken, s a régi elszámolási rendszer - amely gyakorlatilag kikapcsolja a piacot - veszteségeket okoz. Célszerű lenne tehát most a kétoldalú együttműködést előtérbe helyezni a sokoldalúval szemben, mégpedig minél előbb. Olyan átütő erővel kell elkezdeni ezt a fajta változást, hogy az ne tudjon visszarendeződni. A szovjet partnerekkel minderről már folynak a tárgyalások. Jelentős eredmény lenne, ha - első lépésként - az állami kereskedelem a két ország között 40-50 százalékra visszaszorulna, s a többi a közvetlen kapcsolatépítésekre alapozódna, az elszámolás pedig valamiféle konvertibilis valutában történne. Lengyelországgal is könnyen megvalósítható lenne az ilyenfajta váltás. Véleményem szerint az átállást folyamatosan kell megoldani, ám jónéhány szakember szerint arra gyorsan, szinte azonnal és egyidejűleg kell sort keríteni. Effajta váltás akkor is indokolt, ha - s ezt jól tudjuk - eleinte a magyar gazdaságnak veszteségeket jelent a konvertibilis valutában való elszámolás bevezetése, ám ha nem változtatunk a kialakult rossz gyakorlaton, akkor is tetemes veszteség terheli gazdaságunkat. Egy másik igen fontos eleme ennek a programtervezetnek a piacteremtés, vagy ahogy eddig fogalmaztunk: a piacépítés. Ehhez mi szükséges? - Megfelelő kormányzati, pénzügyi irányítás. Jelenleg ugyanis az e téren tapasztalható mozdulatlanság alapvető gátja mindenfajta belső vállalkozásnak, s a működőtőke bevonásának. A különböző külföldi pénzügyi tanácsadó szervek szakemberei ittjártukkor értetlenségüknek adtak hangot, amikor megismerték a magyar pénzügyi szabályozók sokszáz oldalas kusza gyűjteményét, és kifejtették: amíg ilyen szabályozás érvényesül nálunk, ne is számítsunk a külföldi vállalkozások nagyobb érdeklődésére hazánk iránt. Mindezt figyelembe véve, a reformbizottság véleménye szerint kormányprogramot kell kidolgozni a korszerű piacteremtésre, ezen belül hangsúlyozottan a deregulációra vonatkozóan, amely számol a vállalati és a lakossági kezdeményezésekkel. (folyt. köv.)
1989. május 3., szerda 00:00
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés FKgP május 27-i Nagyválasztmányról egy oldal
MTV2 nézői telefon:
"- 331-740, Huszár Tamás: Nézem ezt a sörözővel kapcsolatos riportot és nem győzök csodálkozni. Valamelyik nap voltam ebbe a csehóba és ott egy árva darab abroszt nem láttam, most nagyon ki vannak glancolva. Ez egyszerűen hihetetlen ez az intézményesített porhintés, ami megy, egyrészt a sörárpa, másrészt az Önök adásába. Kb. most telefonálok hatodszor, soha egyetlenegy észrevételemre nem válaszoltak. Bár legutóbb a május 1-i alternativ közvetítést kifogásoltam, úgy áttételesen valamit szóltak. A dolog lényege, hogy mondjuk a magunkét, a kutya ugat, a karaván és a Magyar Televízió halad. További lelkiismeretes munkát kívánok."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|