Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 24.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Kelet-európai szemle:

Magyar-csehszlovák viszony

"...érthető, hogy a néptömegek körében fennmaradt Dubcek és a Prágai Tavasz pozitív emléke. - Van, aki úgy véli, hogy a Dubcek-érát - bár 20 éve volt, és rövid volt - mégis korai lenne eltemetni. Jellemző, hogy az 1988-as és az idei prágai felvonulások, tüntetések során Gorbacsovot és Dubceket együtt éltette a több ezres tömeg. Másrészt az is igaz: nincsen jele annak, mintha a csehszlovákiai fejlemények a lengyeléhez vagy magyaréhoz hasonló reformirányba fordulnának."

Tizenöt magyar a Hungaroringen

1989. április 24. hétfő (MTI) - E hét végén, péntektől
vasárnapig a gyorsasági motorosok veszik birtokukba a Hungaroringet.
A mogyoródi versenypályán nagy seregszemlét rendeznek, aminek
fénypontja a superbike-osok világbajnoki küzdelme lesz, de mellette
sor kerül a 250 kcm-es kategória Drapál-emlékversenyére, az osztrák
versenyzők Honda Kupájára és a nemzetközi oldalkocsis viadalra is.

    Két számban érdekeltek a magyarok. A superbike világbajnoki
erőpróbán 25-ös rajtszámmal Szabó János (Zalka Máté Motoros Klub),
míg 49-essel Harmati Árpád (Scha:tz Motorsport Club) veszi fel a
küzdelmet a várhatóan több, mint 100 ellenféllel, s kísérli meg a
legjobb 40 közé kerülést - ugyanis a vasárnapi két futamon már csak
ennyien állhatnak rajthoz világbajnoki pontokért.

    Hozzájuk kapcsolódó információ, hogy Harmati a múlt szombaton
végre hazahozta az NSZK-ból az új 750 kcm-es Honda RC 30-ast, s
azonnal nekilátott az utcai jármű versenymotorrá történő
átalakításához. Szabó gépéről, a kölcsön 750-es Bimotáról nincs
újabb hír.

    A Drapál János emlékversenyre 13 hazai motoros nevezett: hét a
Zalka Máté Motoros Klubból, öt a Honvéd Petőfi Sportegyesületből,
egy pedig a Budai Motoros Klubból. A névsoruk: Lovasi István (ZMMK,
2-es rajtszámmal), Bori László (ZMMK, 3), Nagy László (HPSE, 4),
Almási-Szabó Ottó (ZMMK, 5), Gurka Lajos (ZMMK, 6), Bori Attila
(ZMMK, 7), Vaskó József ZMMK, 8), Koltai Vilmos (ZMMK, 9), Csősz
Attila (HPSE, 15), Iglár Zsolt (HPSE, 16), Garaba Attila (HPSE, 17),
Sinkó György (HPSE, 18) és Neuser Lajos (BMK, 19)

    - Nagy reményeket fűzünk Lovasi szerepléséhez, bízunk benne,
hogy a vadonatúj, 89-es évjáratú Yamahával ő nyeri a nemzetközi
Drapál-emlékversenyt - jelentette ki Spáth Tivadar, a ZMMK elnöke.

    A hétvégi seregszemléről még csak annyit, hogy a magyarok csak
most, péntektől vasárnapig versenyezhetnek hazai közönség előtt,
ugyanis a gyorsasági motorosoknak ebben az esztendőben ez az
egyetlen itthoni viadaluk.+++


1989. április 24., hétfő 11:12


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Jó napot kívánok! Merók (?) Antal vagyok, Magyarországról, Békéscsabáról. Április 15-én mi már telefonáltunk önöknek a 21-02-748-as telefonszámon, akkor felvette egy kollégá¬juk, mert munka ügyben kértünk volna információkat. Ez a munkatársuk azt ígérte, hogy a nemzetközi összekötőnél utánanéz a dolognak, hogy esetleg milyen módon tudnának bennünket foglalkoztatni kint, az NSZK-ban, vagy pedig annak a módnak is utánanézett volna, hogy egy újsághirdetést hogyan tudnánk feladni az NSZK-ban, mi lenne ennek a hivatalos formája, módja, hogy két magyar vendégmunkás munkáltatót keres Nyugat-Németországban, minimum ötéves időtartamra. Szombaton felhívtuk Önöket, hogy ezirányban visszakérdezzünk, mert megállapodtunk ebben az időpontban, hogy akkor Önök tudnak bennünket informálni, de ez a munkatársuk nem volt benn, és ezért nem sikerült utánajárni. Kaptunk egy telefonszámot, a 3055-öst, ezt ma hívtuk fel, de sajnos, ott nem tud senki sem magyarul, így sikertelen volt a próbálkozásunk. Az lenne a javaslatom, hogy szerdán, a megadott időpontban, tehát 4 és 6 óra között, de mi 4 órakor felhívjuk önöket a 21-02-746-os telefonszámon és ismételten megpróbálunk információkat szerezni. Segítségüket előre is köszönjük, viszonthallásra."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD